راهبردهای یادگیری خودخوان برای موفقیت در آموزش الکترونیکی

یادگیری خودخوان یک مدل یادگیری قدرتمند است که فراگیران را قادر می سازد آموزش را برای نیازهای خود بهینه کنند. با واگذاری برنامه های درسی و فعالیت های درسی / آموزشی به فراگیران، مربیان فرصت های بالقوه یادگیری را که قبلاً توسط جدول زمانی و برنامه های دقیق پنهان شده بود ، کشف می کنند. اما در یک دنیای شلوغ ، فراگیران اغلب می توانند فشارهایی را نسبت به زمان و تعهد خود احساس کنند. علاوه بر این، افراد تازه وارد در یادگیری خودخوان می توانند با فقدان ساختار رسمی مبارزه کنند. برای فهم بهتر، لیست زیر را برای استراتژی های یادگیری خودخوان طراحی کرده ایم تا شما و فراگیرانتان را در مسیر یادگیری و انگیزه خود قرار دهیم.

  1. از انجمن آموزش الکترونیکی خود استفاده کنید

اگرچه یادگیری خودخوان به فراگیران اجازه می دهد تا در مواردی که بیشتر به کارشان می آید مطالعه کنند ، اما نبود فضای کلاس باعث می شود که فراگیران منزوی و تنها باشند. خوشبختانه ، LMS ابزارهای یادگیری اجتماعی مشارکتی را فراهم می کند که مزایای یادگیری خودخوان با رفاقت و حمایت از همکلاسی ها را ترکیب می کند. اعم از اشتراک منابع مفید، گپ زدن درباره ایده های مهم یا بحث در مورد بخشهای دشوار متن و دستیابی از طریق توابع مشترک همیشه مفید است.

برای نمونه: ایجاد یک انجمن گفتگوی کلی در مورد LMS خود (یا از هماهنگ کننده یادگیری خود بخواهید که تنظیم کند) ، بنابراین شما و همکلاسی های خود می توانید نگرانی ها ، سوالات و ایده های خود را هنگام مطالعه در این بخش ارسال کنید.

  1. یک برنامه منظم داشته باشید

اگرچه یادگیری خودخوان به فراگیران اجازه می دهد تا یادگیری خود را متناسب با نیازهای شخصی خود تنظیم کنند ، اما یک برنامه یادگیری منظم همچنان مهم است. مطالعات نشان داده است که بیش از هر چیز این عمل یادگیری خودخوان است که مزایای یادگیری را به جای هر نوع فعالیت یادگیری خاص فراهم می کند. به همین دلیل ، خواه عمیقاً با مطالب درگیر باشید ، یا فقط وقت و انرژی لازم برای یک جلسه خلاصه کوتاه را داشته باشید ، مهمترین کار این است که نوعی فعالیت یادگیری را انجام دهید.

به عنوان نمونه: یک برنامه هفت روزه ایجاد کنید که از برنامه درسی یادگیری شما پشتیبانی کند. در برنامه خود ، بسته به سایر تعهدات و فشارهایی که در طول روز ایجاد می کنید ، جلسات مطالعه “فشرده” و “سبک” ایجاد کنید.

  1. عمیق شیرجه رفتن در منابع خود

یکی از بزرگترین مزایای یادگیری خودخوان این است که به فراگیران این انعطاف را می دهد تا عمیق تر به موضوعاتی بپردازند که علاقه آنها را جلب کند. علاوه بر این ، آموزش الکترونیکی محیط کاملی را برای انجام تحقیقات عمیق فراهم می کند. بنابراین ترکیب این دو قابلیت این فرصت را برای فراگیران فراهم می کند تا مطالب قابل توجه و اصلی متناسب با بالاترین سطح تحقیقات حرفه ای یا دانشگاهی ارائه دهند.
به عنوان نمونه: هنگام پیشرفت در دوره خود ، یک کتابشناسی حاوی اطلاعاتی را که با آنها روبرو می شوید ، نگه دارید. در کنار آن منابعی که به نظر شما ویژه و جالب است ، به یادداشت اضافه کنید تا در صورت داشتن وقت ، به جستجوی آن مباحث ادامه دهید.

۴- آنچه را یاد می گیرید آموزش دهید

چیزی که فراگیران علاقه مند غالباً از دست می دهند این فرصت است که آنچه را که آموخته اند برای دیگران بیان کنند. به اشتراک گذاشتن دانش در بین دوستان و همسالان نه تنها لذت بخش است ، بلکه مطالعات اخیر نشان داده است که آموزش دیگران برای یادگیری خود شما چقدر ارزشمند است. از آنجا که آموزش به بازیابی ذهنی دانش، اصلاح مجدد آن و برقراری ارتباط با آن نیاز دارد، روند آموزش شامل بسیاری از مهمترین اصول اصلی یادگیری است.

به عنوان نمونه: از ویژگیهای یادگیری مشارکتی LMS خود برای ارائه موضوعات کوتاه به همکلاسیهای خود استفاده کنید. ارائه های خود را هماهنگ کنید تا هر یک از اعضای کلاس در مورد موضوعی متفاوت ارائه دهند.

  1. عملکرد LMS خود را بشناسید

شناختن پتانسیل کامل LMS ضروری است، که به شما امکان می دهد تا روشهای مطالعه و برنامه ریزی بهتری را باز کنید. این که آیا مزایای یادگیری الکترونیکی تلفن همراه برای مطالعه در هنگام رفت و آمد شما است ، یا مشورت با عناوین الکترونیکی برای درک صحیح انتظارات دوره. هرچه بهتر بتوانید از سیستم مدیریت یادگیری خود با استفاده از تجزیه و تحلیل یادگیری خود استفاده کنید ، یادگیری خودخوان شما کارآمدتر خواهد شد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: