فواید دوره های موک

فواید دوره های موک

انتظار می رود دوره های آنلاین موک – دوره های کوتاه و رایگان که در دسترس همه قرار می گیرد – در نقطه پایان تحصیلات عالی همانگونه باشد که ما از زمان شروع آن فکر می کردیم. اما این امر آنچنان که فکر می کردیم پیش نرفت و طبق تحقیقات بسیاری از دانش پذیران در طول کار خسته شده و از تحصیل انصراف دادند.

پس از وعده آموزش رایگان به کسانی که توانایی پرداخت شهریه سرسام آور را ندارند ، بیشتر افرادی که برای انجام دوره های آنلاین رایگان ثبت نام می کنند نیز از تحصیلات بالایی برخوردار بوده اند – طبق یک مطالعه ۸۰٪ قبلاً مدرک تحصیلی کسب کرده اند. و این نگرانی وجود داشت که کارفرمایان به گواهینامه های موک در رزومه کارجویان اعتماد نکنند.

موک به عنوان آزمایشگاه های آموزشی

بسیاری از موسسات از موک برای تهیه محتواهای آموزش آنلاین با کیفیت بالا مانند دانشگاه رایس در ایالات متحده استفاده می کنند. ، غالباً در مدل “کلاس واژگون” که در آن از دانشجویان خواسته می شود با دسترسی به مطالب آنلاین ، کلاس را آماده کنند.

بعضی اوقات این امر برای اساتید رضایت بخش است ، مانند یک استاد در انستیتوی فناوری کالیفرنیا که می گوید این مقاله دانشجویان را دو بار در معرض ارزیابی قرار می دهد و به آنها فرصت می دهد تا تأمل کنند. اما گاهی اوقات بیشتر از رضایت خاطر، نگرانی ایجاد کرده است – مانند اینکه آیا دانش پذیران در واقع فیلم هایی را که به عنوان مشق شب تنظیم شده اند تماشا می کنند یا نه.

افزایش مشاغل

چندین نظرسنجی نشان می دهد که فراگیران از موک برای افزایش جذابیت خود برای کارفرمایان استفاده می کنند. یک مطالعه توسط دانشگاه مینه سوتا نشان داد که بیشتر فراگیران موک آن را برای اهداف حرفه ای ثبت نام می کنند. مطالعه دیگری حاکی از آن است که فراگیران از موک برای افزایش اشتغال خود به ویژه در کشورهای در حال توسعه استفاده می کنند. فراگیران از بین گزینه های موجود موک یکی را انتخاب می کنند.

افزودن ارزش به دوره های دانشگاه

ایده مکمل های موک جایگزین آموزش سنتی دانشگاه ها است ، هم در استراتژی های استخدام برخی دانشگاه ها و هم در نحوه پاسخگویی دانش پذیران مورد استفاده قرار میگیرد. برنامه های درون دانشگاهی وجود دارد که نسخه های موک در کنار آن اجرا می شود ، مانند Southampton Web Science MOOC ، با دانشجویان احتمالی که از نسخه آنلاین رایگان برای بالا بردن مشخصات خود و مصاحبه برای ورود به BA یا MA استفاده می کنند.

این امر به ویژه در مواردی استفاده می شود که دسترسی به مدارک محدود شده باشد یا رقابت برای تأمین بودجه وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، شورای بریتانیا و دانشگاه ساوتهمپتون یک MA را به صورت آنلاین در آموزش زبان انگلیسی ارائه می دهند. به زبان آموزانی که موک مربوط به “درک زبان” را تکمیل می کنند ، در دوره کارشناسی ارشد آینده تخفیف داده شد و در نتیجه تعداد درخواست ها برای دانشگاه حداقل سه برابر افزایش می باید.

جذاب تر ساختن یادگیری

تحقیقات نشان می دهد که مدرسین می توانند مراحلی را برای تشویق تعامل بیشتر یادگیرندگان و تعامل بیشتر با مطالب موک تعیین کنند.

یک مطالعه اخیر موفقیت در مورد تکنیک هایی مانند کاهش مدت زمان فیلم ها، معرفی عنصری از رقابت – معروف به “گیمیفیکیشن” و تأیید به اشتراک گذاری تجربیات از طریق رسانه های اجتماعی را نشان داد. این رویکرد در دانشگاه کرتین استرالیا با موک نجوم در بستر Open2study و با نتایج مثبت گزارش شده است.

گشودن دسترسی به آموزش

زیرساخت های فنی و سخت افزاری موجود در موک در حال بهبود است، و مهمتر اینکه پیامدهای تنوع فرهنگی و اقتصادی برای یادگیری موک بهتر درک می شود.

بنابراین، موک به دور از تصادف و ناپدید شدن ، به عنوان کاتالیزور تغییر عمل می کند و در حال تبدیل شدن به ابزارهای مفید برای تکمیل و افزودن ارزش به تجارب یادگیری سنتی و جایگزینی آنها هستند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: