شش نکته برای برنامه ریزی یک دوره آنلاین موفق

موفقیت در آموزش آنلاین با برنامه ریزی دقیق و مدبرانه آغاز می شود.
زمانی دوره های آنلاین با مشکل روبرو می شوند که بدون برنامه ریزی کافی راه اندازی می شوند. بدون برنامه ریزی، مجموعه ای از درسها را ایجاد میکنید که مخاطبان آنها را از دست می دهند و نمیتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، نمی توانند نیازهای دانش پذیران را را برآورده کنند یا یک دوره قوی هدفمند ایجاد نمی کنند.

هنگام ایجاد دوره های جدید ، ایجاد چک لیست برای اطمینان از اینکه نشان دهد همه ی موارد لازم را پوشش می دهید مفید است. در اینجا شش مرحله آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا دوره آنلاین خود را برنامه ریزی کنید ، از جمله یافتن دانش پذیران و موفقیت آنها.

  1. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید.

از خود بپرسید که دانش پذیر ایده آل شما کیست؟ آیا فراگیران شما کودک هستند یا بزرگسال؟ آیا آنها برای پیشرفت حرفه ای یا لذت شخصی یاد می گیرند؟ این به شما کمک می کند تا شرایطی بسازید که برای آنها معنی دار باشد.

نمایه های یادگیرنده همچنین می توانند یک ابزار توسعه مفید باشند.

به عنوان مثال ، اگر دروس باغبانی ارگانیک را تدریس می کردید ، می توانید دوره خود را برای جلب توجه دانش پذیری که در حومه شهر یا منطقه ای روستایی با فضای مناسب و باغ با همسر و فرزندان خود در خانه زندگی می کند ، بنویسید.

از طرف دیگر ، برای یک دوره تعمیرات اتومبیل ، شما می توانید شخصیت دانشجویی از شخصی بسازید که به ماشین علاقند است و وسایل خانه را تعمیر می کند ، همچنین می داند چگونه روغن اتومبیل خود را تعویض کند ، اما علاوه بر آنها دوست دارد مهارت های پیشرفته تری را بیاموزد.

هرچه با وضوح بیشتری بتوانید شخصیت دانش پذیر خود را بنویسید ، هدف قرار دادن آنها در تبلیغات و پیام رسانی در شبکه های اجتماعی راحت تر است. همچنین می توانید از طریق تحقیق و بررسی ، یا با پرسیدن سوال از خوانندگان وبلاگ ، دانش پذیر ایده آل خود را شناسایی کنید. بخاطر بسپارید که شخصیتی با جزئیات معقول و منطقی می خواهید.

  1. جای خود را پیدا کنید.

یافتن جایگاه بسیار مهم است زیرا به شما در ایجاد اقتدار در منطقه کمک می کند تا بتوانید اعتماد افرادی را که می خواهید دوره شما را انتخاب کنند جلب کنید.
با این حال ، شناسایی جایگاه مناسب برای دوره شما می تواند پیچیده تر باشد ، به همین دلیل تهیه برخی از لیست ها برای اصلاح موضوع به شما کمک می کند.

در اینجا آنچه دانش پذیران قبل از ثبت نام در دوره شما جستجو می کنند وجود دارد:
چگونه برجسته می شوید؟
آیا با مطالب دوره اعتماد به نفس و راحتی دارید؟
مدارک یا تجربه شما در این زمینه چیست؟
آیا شما در آموزش می خواهید بهترین باشید؟
سه مورد را بنویسید که دوست دارید به دیگران بیاموزید. مثالها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

چگونگی آموزش به کودکان کوچک
به نوجوانان نشان دهید که چگونه والیبال بازی کنند
نحوه شعر گفتن را به دیگران نشان دهید

از تدریس چه چیزی متنفر هستید؟ این را هم بنویسید. می تواند عمومی یا خاص باشد.
من دوست ندارم به نوجوانان یاد بدهم.
من تدریس دستور زبان را دوست ندارم.
من دوست ندارم به دیگران نحوه استفاده از جداول محوری اکسل را آموزش دهم.
برای تقویت لیست “مورد علاقه” خود ، کارهایی را که دوست دارید انجام دهید ، یادداشت کنید. احتمالاً مواردی وجود دارد که هم با لیست علاقمندی ها و هم با لیست عدم علاقمندی های شما تلاقی می کند.

۳- هدف دوره را تعیین کنید.
مهم است که یک هدف قوی ایجاد کنید.
اهداف دوره:
روش های تدریس
اهداف یادگیری

هدف این دوره به دانش پذیران بالقوه کمک خواهد کرد تا دریابند که دوره شما نیاز آنها را برآورده می کند یا خیر. سعی نکنید مردم را با زبان عمومی فریب دهید. شما همچنین نمی خواهید دانش پذیران را با بیش از حد خاص کردن دوره بترسانید. فقط یک ارزیابی متعادل و واقعی از آنچه دانش پذیران پس از اتمام دوره می دانند ، ایجاد کنید.

در حالت ایده آل ، وقتی اهداف دوره را می نویسید ، باید ارزیابی را نیز برای کلاس بنویسید. شما می خواهید دانش پذیران شما بدانند که در پایان دوره انتظار دارند چه چیزی هایی یاد گرفته باشند.

۴- نقاط عطف دوره را تعیین کنید.

با ایجاد نقاط عطف ، می توانید دانش پذیران را نسبت به کاری که انجام می دهند و نحوه ارزیابی تسلط آنها بر مطالب ، احساس بهتری ایجاد کنید. دوره های آنلاین که برای نمرات علمی گرفته نمی شوند ، معمولاً نمره یا آزمون رسمی ندارند. با این حال ، می توانید تکالیف و آزمونهای آنلاین را ارائه دهید که دانش پذیران ممکن است برای ارزیابی پیشرفت خود استفاده کنند.

یک نقطه عطف نشان دهنده تغییر در توسعه است. این دانش آموزان را با مشخص کردن پیشرفت آنها در طول دوره تشویق می کند. زبان آموزانی که به طور مرتب در یادگیری خود به نقاط عطفی دست می یابند ، بیشتر درگیر این مطالب می شوند.

  1. برای ارزیابی نقاط ورود به سیستم ایجاد کنید.

هرچه می توانید جزئیات ارزیابی خود را به صورت دقیق تر بیان کنید ، هرچه دوره دقیق تر باشد می توانید آن را برای دانش پذیران آینده نیز اختصاص دهید. بنابراین ، به جای ذکر “چک لیست” و “دو آزمون” ، به دانش پذیران بگویید دقیقاً در چه مواردی آنها را ارزیابی می کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید بعد از هر درس دانش آنها را بسنجید ، به دانش پذیران خود بگویید که آنها قبل از شروع ماژول بعدی به دو تا چهار سوال چند گزینه ای پاسخ خواهند داد. در مورد اینکه ارزیابی چگونه خواهد بود ، دقیق باشید ، می توانید دانش پذیران را به ادامه حرکت ترغیب کنید.

  1. به دانش پذیران خود در ایجاد جامعه کمک کنید.

این همیشه یکی از جنبه های لذت بخش برای دانش پذیران است. ساختن جامعه همچنین برای نویسندگان دوره ها نیز سودمند است زیرا به شما مکانی برای تعامل با دانش پذیران احتمالی می دهد. شما می توانید از طریق دوره خود جامعه ای از فراگیران تأیید شده ایجاد کنید ، یا می توانید با استفاده از رسانه های اجتماعی جامعه خود را برای عموم مردم باز کنید.

یک روش موثر برای رشد جامعه دانش پذیران شما این است که فراگیران را ترغیب کنید سوالات خود را به انجمن بیاورند و خودتان مرتباً در آنجا پست بفرستید. حتی می توانید میزبان وبینارهایی باشید که پیوندی به مطالب مربوط به دوره را ارائه می دهید ، مانند سایر دوره هایی که نوشتید. برخی از مدرسان گزارش ها یا وبلاگ های رایگان برای جمع آوری اطلاعات تماس برای دانش پذیران بالقوه ارائه می دهند.

یک دوره کاملاً برنامه ریزی شده می تواند به فراگیران تا پایان کار کمک کند.
به روشهایی فکر کنید که می توانید در هر مرحله از دانش پذیران بالقوه خود حمایت کنید. هرچه پرورش بیشتری داشته باشید ، دانش پذیران با رضایت بیشتری در دوره های شما شرکت می کنند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: