هر چند وقت یکبار باید دوره خود را به روز کنید؟

ایجاد و راه اندازی یک دوره آموزش الکترونیکی سفری طولانی اما راضی کننده است. با این حال، پس از شروع آن کار شما خاتمه نمی یابد.

بنابراین بسیاری از مردم اشتباه می کنند که فکر می کنند دوره آنها یک پروژه محدود است. تمام آنچه که آنها باید انجام دهند این است که کارهای اولیه زیادی را انجام دهند و پس از اتمام کار آنها می توانند آرام بنشینند و تماشا کنند.

این می تواند واقعیت شما باشد، اما اگر دوره خود را می فروشید، انتظار نداشته باشید که خیلی طولانی مدت به تجارت همان دوره ادامه دهید.

اطلاعات به سرعت منقضی می شوند و در نتیجه دوره شما نیز به همین ترتیب رنگ کهنگی به خود می گیرد. روند طراحی نیز دارای تاریخ انقضا است. آنچه امروز خوب به نظر می رسد ممکن است طی دو سال آینده مطلقا خوب و راضی کننده نباشد.

شما باید دوره خود را از منظر محتوا و تصویری به روز کنید. اکثر افراد این را درک می کنند اما برنامه ای برای مدیریت به روزرسانی ها و ویرایش ها ندارند.

یک برنامه نگهداری دوره ایجاد کنید

شما برای نگهداری دوره به یک “برنامه” نیاز دارید. لازم نیست خیلی جزئی باشد اما حداقل برای تعیین کیفیت های مختلف باید تاریخ تعیین شده داشته باشد.

توصیه ما این است که هر سه ماه یکبار محتوای خود را مرور و بازبینی کنید.

تغییرات کوچکی را می توان همزمان انجام داد، اما بهتر است لیستی از دروس و دارایی هایی که نیاز به بروزرسانی دارند، از جمله مواردی که باید تغییر کنند و یا تلفیق شوند تهیه کنید. این به شما یک چک لیست واضح می دهد که باید آن را دنبال کنید. زمان های مشخصی را برای بررسی و به روزرسانی دوره ی خود اختصاص دهید. فیلم ها را دوباره بسازید، عکس های جدید برای صفحه بگیرید و متن را در صورت لزوم بر اساس تغییراتی که ممکن است در آن بازه زمانی ایجاد شده باشد به روز کنید.

انجام این کار طی چهار بازه زمانی مشخص در سال بدین معناست که شما مجبور به انجام تعمیرات اساسی گسترده در دوره خود (که می تواند کاری پرهزینه باشد) نمی شوید. با این کار بروزرسانی ها قابل کنترل هستند. این بدان معنا نیست که در برخی موارد نیازی به ایجاد تغییرات گسترده نخواهید داشت. اما اگر آن زمان فرا برسد، شما فکر بهتری درمورد اینکه چه چیزی دقیقاً باید اصلاح شود، خواهید داشت زیرا در طول یک سال چندین بار کار کرده و دوره را به روزرسانی کرده اید.

نکته این است که شما باید دوره های خود را تازه نگه دارید. اگر شغل شما فروش اطلاعات است، هیچ چیز بیشتر از اطلاعات تاریخ دار برای فروش در آینده ضرر ندارد. دوره های خود را به روز نگه دارید، به این ترتیب هم شما و هم فراگیرانتان سود خواهید برد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: