چرا تازه سازی آموزش مهم است

تازه سازی آموزش به شما کمک می کند تا دانش مهم را تازه و به روز نگه دارید.

چه برای دانش پذیر و چه معلم، این چیزی است که همه ما به تجربه شخصی می دانیم، که دانش با گذشت زمان کمرنگ می شود. مغز ما در دورریختن اطلاعاتی که به آنها نیازی نداریم بسیار کارآمد است.

معنای این امر برای یادگیری این است که بیشتر ما هر از گاهی به مرور مفاهیم مهم نیاز داریم. و این همان جایی است که دوره های تازه سازی شروع به کار می کنند. یک دوره تازه سازی برای بازگرداندن دانش پذیران به اصول اولیه طراحی شده است، به طوری که آنها می توانند برخی از مبانی اساسی را که ممکن است فراموش کرده باشند مرور کنند و یا اطلاعات جدیدی را که ممکن است از آنها مطلع نباشند استفاده کنند.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود تازه سازی آموزش بسیار مهم باشد. تعدادی از آنها عبارتند از:

  1. حافظه بلند مدت ایجاد می کند.

حافظه ما مانند عضله است. برای تقویتش، باید آن را به چالش بکشیم. بهترین راه برای آموزش حافظه این است که آزمایش کنیم چه مدت می توانیم چیزی را در ذهن نگاه داریم. به راحتی می توانید چیزی را که فقط چند ثانیه قبل شنیده اید به خاطر بیاورید. هرچه فاصله بین شنیدن یک اطلاعات و شروع به یادآوری اطلاعات بیشتر باشد، زودتر یادمان می رود. ارائه یک دوره تازه سازی با چالش فراگیران خود برای به خاطر آوردن اطلاعاتی که ممکن است چندین ماه درباره آنها فکر نکرده باشند، در این زمینه نقش دارد.

  1. باعث کاهش اشتباهات و بهبود بهره وری می شود.

وقتی فرآیندها و رویه ها را مرور می کنیم، تا زمانی که پیروی از آنها ماهیت دوم پیدا می کند. تمرین کاملاً عالی می شود و و کمک می کند مفاهیم به خوبی در ذهن ماندگار شود.

  1. برای دانش پذیران یا کارکنانی که استراحت کرده اند، گرمای موثری را ارائه می دهد.

فراگیران شما ممکن است برای گذراندن مسائل شخصی در خانه، از یک دوره تحصیل مرخصی بگیرند. کارمندان شما به مرخصی زایمان می روند، یا یک وقفه در مسیرشان اتفاق می افتد، یا مریض می شوند. بعد از چند ماه دوری از کار، آنها کمی فرسوده می شوند. دوره تازه سازی خود را طوری طراحی کنید که به سرعت به آنها کمک کند.

۴- همکاران را در همان صفحه نگه می دارد و یادگیری را بخشی از فرهنگ می کند.

وقتی شرکت ها یادگیری را بخشی از فرهنگ می کنند، اتفاقات خوب می افتد. این نه تنها باعث می شود دانش و تخصص شرکت در سطح بالایی قرار داشته باشد بلکه به کارمندان نیز ارزشمند بودن آنها را نشان می دهد.

با این حال، برای اینکه واقعا خوب کار کند، همه باید به فرصت های یادگیری دسترسی داشته باشند. صنایع، فناوری و پروتکل های شرکت با گذشت زمان تغییر می کنند. اگر نیروهای جدید شما یک سری قوانین و بهترین روش ها را یاد بگیرند، ممکن است آنها را با کارمندان قدیمی که چیز کاملاً متفاوتی یاد گرفته اند در تضاد قرار دهد. دوره های تازه سازی در سطح شرکت به رشد همگام فرهنگ کمک می کند.

۵ – کارمندان را در زمینه آموزش صنعت به روز نگه می دارد.

در صنعت، تازه سازی آموزش فرصتی مناسب برای نگه داشتن کارمندان خود در لبه پیشرفتهای جدید است. این امر به ویژه در زمینه های فنی بسیار مهم است، جایی که صنعت چنان سریع پیشرفت می کند که حتی چند ماه عقب ماندن می تواند عواقب منفی برای تجارت شما به همراه داشته باشد.

شما باید به عنوان یک متخصص در زمینه خود، بزرگترین تغییرات را در زمان وقوع آنها شناسایی کنید. این موارد را پیگیری کنید و آماده باشید تا در تازه سازی دوره خود از آنها استفاده کنید.

  1. به یادگیرندگان کمک می کند تا اطلاعات مهم مورد استفاده قرار بگیرند.

ممکن است شما در مورد تصمیم گیری ماتریس فوری / مهم را شنیده باشید. ایده ای که پشت آن قرار دارد این است که شما باید کارهای ضروری و مهم را اولویت بندی کنید در حالی که از انجام وظایفی که مهم نیستند و همچنین فوری نیستند اجتناب کنید. این ترفند در ایجاد تعادل مناسب بین کارهای فوری و غیر مهم و کارهای غیر فوری اما همچنان مهم نهفته است.

بسیاری از کارهای فوری وجود دارد که اگرچه فوق العاده مهم نیستند، اما هنوز هم باید اتفاق بیفتند، برای مثال پاسخ به ایمیل. اما بسیاری از موارد غیر اضطراری هستند زیرا به ندرت بروز می کنند، اما اگر هرگز کاری در مورد آنها انجام نشود فوق العاده فوری خواهند بود. یک تازه سازی دوره می تواند این اطلاعات را در حافظه دانش پذیران واضح نگه دارد تا در مواقع ضروری فراموش نشوند.

  1. مدیران را به مدرسان آینده تبدیل می کند و بالعکس.

بهترین راه برای یادگیری، آموزش است. اگر می خواهید مدیران خوبی برای تجارت خود پیدا کنید، درخواست کارمندان انتخاب شده برای اجرای برنامه آموزش، راهی عالی برای یافتن نامزدهای واجد شرایط است. توانایی هدایت فراگیران از طریق یک تازه سازی دوره، آموزش خوبی برای موقعیت مدیریتی برجسته تر است.

۸- خلا های دانش و نیازهای آموزشی را مشخص می کند.

سرانجام، تازه سازی دوره بهترین راه برای جبران مشکلات و رفع نقایص موجود در پروتکل های آموزشی فعلی است. اگر شروع به اجرای یک برنامه تازه سازی می کنید و متوجه می شوید که کارمندان به طور مداوم در بخشی از برنامه نمره کم می گیرند، این نشانه این است که شما باید در این زمینه آموزش و پشتیبانی بیشتری داشته باشید.

ممکن است رویه های اصلی شما به طور کامل آن هدف را پوشش ندهد یا اینکه با یک سناریوی موردی روبرو شوید. در هر صورت، می توانید قبل از اینکه به یک مشکل بالقوه تبدیل شود، آن را حل کنید.

دادن “چرا” به دانش پذیران خود انگیزه ای برای آینده فراهم می کند.

با وجود کاربرد آشکار تازه سازی آموزش، برخورد با مقاومت افراد غیرمعمول نیست. بسیاری از ما دوست نداریم مطالب قدیمی را مرور کنیم، زیرا می تواند احساس اتلاف وقت را در ما ایجاد کند.

به همین دلیل مهم است که با “چرا”ی قوی شروع کنید. برای یادگیری خود دلیل خوبی برای فراگیران خود بیاورید و اینچنین آنها متعهدتر خواهند بود. اگر آنها استدلال را درک کنند و در مورد دوره مشتاق باشند، در ادامه آن نیز موفق تر خواهند بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: