کسب درآمد از آموزش «به موقع» JIT

طراحان آموزشی می توانند با اضافه کردن توسعه آموزش “به موقع” سود بالایی را دریافت کنند.

وقتی بیشتر افراد به فکر راه اندازی دوره های آنلاین می افتند، به ایجاد دوره های مفصل با عناصر گیمیفیکیشن، اتوماسیون، جوامع و موارد دیگر فکر می کنند. این روش اگر به درستی انجام شود می تواند منجر به کسب و کاری با درآمد بالا و کم هزینه شود.

اما کسب درآمد با دوره های آنلاین لزوماً همیشه از این چارچوب پیروی نمی کند. صنعت آموزش به اندازه ابزارهای موجود و در دسترس شما متنوع است. در حالی که فروش دوره های تجاری به مشتری هیجان انگیز است، مبلغی که برای ره اندازی کسب و کار صرف می شود، سرسام آور است. جدیدترین روند آموزش الکترونیکی، گشودن بازارهای جدیدی در این فضا، به ویژه برای طراحان آموزشی (با نام مستعار: سازندگان دوره) در طیف “دقیقاً به موقع” است.

آموزش ” به موقع” (JIT) چیست؟

احتمالاً باید توجه داشته باشیم که آموزش JIT در واقع یک مفهوم انقلابی نیست. همیشه بوده و برخی از شرکت ها حتی آن را اجرا کرده اند. آنچه جدید است امروزه این فناوری است که به این نوع آموزش اجازه می دهد تا به پتانسیل کامل خود برسد.

اگر می خواهید در مورد یک دوره آنلاین معمول فکر کنید، این احتمال وجود دارد که شما یک پیشنهاد چند سطحی را با بخشهای مختلف، درسها، آزمونها و احتمالاً تکالیف ارائه دهید.

رویکرد آموزش JIT یک روش برای ارائه محتوای دوره است. دوره ها به صورت آزادانه پیرامون مفاهیم ساخته شده اند و می توانند شامل بسیاری از دروس باشند. دروس نیز کوتاه است. واقعاً کوتاه در مورد فیلم، آنها چیزی در فاصله بین دو تا پنج دقیقه قرار دارند و در اطراف یک کلید اصلی قرار می گیرند.

افزودن انجمن یا انجمن با آموزش JIT در اولویت نیست. در صورت لزوم می توان از گیمیفیکیشن عبور کرد (اگرچه عناصر ساده بازی می توانند با آموزش JIT مانند تابلوهای امتیازات، بسیار خوب کار کنند).

علاوه بر دوره ها، JIT می تواند دسترسی چت زنده داخلی به کارشناسان و سایت های ویکی شرکتی را نیز در بر داشته باشد.

JIT چقدر موثر است؟

آموزش JIT می تواند صنایع مختلفی را در بر بگیرد، اما در صنایعی که کارمندان مجبورند روی پاهای خود بایستند مانند تکنسین ها یا نمایندگان فروش.

JIT به این افراد کمک می کند کار خود را انجام دهند. اگر گیر بیفتند، می توانند با گرفتن تلفن خود و یافتن درس دقیق موردنیاز خود از طریق جستجوی سریع، پاسخ خود را دریافت کنند.

اما لازم نیست آموزش “در صورت تقاضا” ارائه شود (اگرچه این تمرکز اصلی است). JIT به شرکت ها این امکان را می دهد تا به راحتی تازه سازی آموزش را به روشی ارائه دهند که وقت با ارزش کارکنان آنها هدر نرود. اینجاست که آموزش JIT واقعاً می تواند موثر باشد.

به عنوان مثال، سیستم های پزشکی آمریکایی (AMS) به طور آزمایشی یک راه حل تقویت کننده تلفن همراه را ارائه می دهند که هر چند روز یکبار آموزش می بیند. محتوای اصلی شامل چالش های پرسش و پاسخ مبتنی بر سناریو است. مکانیک بازی باعث می شود آموزش جذاب باشد زیرا نمایندگان فروش بر اساس نتایجی که در جدول رده بندی کسب می کنند، رقابت می کنند.

چگونه می توانید از آموزش JIT سود ببرید.

شرکت ها در هر اندازه، برای تهیه و اجرای یک برنامه آموزش JIT در سازمان خود، هزینه های زیادی را پرداخت خواهند کرد. اینجا جایی است که می توانید وارد می شوید.

ابتدا با روش های تبدیل محتوای خرد و موبایل آشنا شوید. شما باید در این زمینه ها مهارت کافی داشته باشید زیرا آنها نقش اساسی در نحوه ایجاد و ارائه محتوا دارند. طبیعتاً اگر شما در حال حاضر یک طراح آموزشی هستید که کارهای مشتری را انجام می دهید، فروش JIT آسان تر از آن است که فکرش را می کنید.

در هر صورت، بهترین راه برای فروش آموزش JIT این است که آن را به یکی از “محصولات” خود تبدیل کرده و به عنوان گزینه ای در هنگام مکالمه با مشتری، به عنوان پروژه های توسعه معمول آموزش، ارائه دهید. به عبارت دیگر، به دنبال کار توسعه آموزش سنتی باشید و سپس از آن به عنوان فرصتی برای آموزش مشتریان خود در مورد آموزش JIT استفاده کنید. شرکت ها فقط به دنبال آموزش JIT در همان مقیاس خدمات آموزش معمول شرکتی نیستند، بنابراین این روش به شما امکان می دهد کمی گسترده تر شبکه را بسازید.

هنگامی که چند پیاده سازی آموزش JIT را انجام دادید، در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت تا پیشنهاد خود را به خدمات خاص JIT متمرکز کنید. از موارد و معیارهای بازگشت سرمایه در محتوای فروش خود استفاده کنید تا به شرکت های صنایع مشابه ثابت کنید که آموزش JIT برای آنها مفیدتر از “روش قدیمی” آموزش الکترونیکی است.

دانش و تخصص شما در این زمینه به شما امکان می دهد قیمت های بالایی را تعیین کنید!

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: