چگونه مطالب طولانی را به دروس آنلاین تبدیل کنیم

آیا می خواهید یک سخنرانی، یا کتاب الکترونیکی را به یک دوره آنلاین تبدیل کنید؟

بسیاری از نکات ما برای ایجاد دوره های آنلاین با این فرض شروع می شود که دوره خود را از ابتدا ایجاد می کنید. شما یک ایده برای دوره خود پیدا کرده اید ، در مورد آن تحقیق کرده اید ، یک طرح کلی ایجاد کرده اید و اکنون باید طرح اصلی خود را با محتوایی که بیشتر دوره شما را تشکیل می دهد ، پر کنید.

با این حال ، برای برخی از مدرسین آنلاین ، به ویژه کسانی که سعی در سخنرانی های حضوری در قالب آنلاین دارند ، شرایط متفاوت است. این مدرسین در حال حاضر دارای محتوا هستند ، اما آنها به دنبال راهی برای انتقال آن به درسهای آنلاین کارآمد هستند.

خوشبختانه، محتوای طولانی مدت ستون فقرات عالی را برای یادگیری الکترونیکی فراهم می کند. با کمی تأمل و کمی تحقیق اضافی ، می توانید محتوایی را که قبلاً از سخنرانی ها و مقالات نوشتاری ایجاد کرده اید در دوره های آنلاین با ارزش گسترش دهید.

  1. محتوای خود را مرور کنید تا مشخص شود چه چیزی مناسب دروس آنلاین است.

برای شروع ، مطالب خود را بخوانید و به دنبال جاهایی باشید که ممکن است برای دروس آنلاین مناسب نباشد. اگر بخشی از سخنرانی خود را به یک فعالیت در کلاس اختصاص داده اید ، یا اگر چندین مصاحبه طولانی را در اسناد مکتوب خود گنجانده اید ، ممکن است آنها به خوبی در یک دوره آنلاین جاگذاری نشوند.

به این فکر کنید که چگونه می توانید این بخشها را با چیزهای تعاملی تر جایگزین کنید. فعالیت در کلاس شما می تواند به یک مسابقه تعاملی یا یک پروژه گروهی تبدیل شود. یا از مصاحبه های جدید فیلم می گیرید تا مطالب یادگیری متنوع تری داشته باشید.

به یاد داشته باشید که محتوای اصلی برای ارائه آنلاین در نظر گرفته نشده است، بنابراین قالب اصلی آن دست نخورده طراحی شده است. در ترجمه آن به مطالب یادگیری الکترونیکی ، سعی دارید از رسانه آنلاین جدید نهایت استفاده را ببرید.

  1. اهداف یادگیری خود را تعیین کنید.

نگاهی به قسمت محتوای بلند فرم خود بیاندازید. هنگامی که آن را ایجاد کردید ، هدف آن تحقیق چه بوده است؟ بسیاری از اوقات ، این قطعات محتوایی به عنوان قطعات مرجع آموزنده طراحی می شوند. فرض این است که هرکسی که مطالب را می خواند یا در این سخنرانی شرکت می کند ، به مطالب دیگری مانند کتاب درسی دسترسی خواهد داشت یا هنگام کار بر روی یک پروژه از منبع خود به عنوان مرجع استفاده می کند.

برای یک دوره آنلاین ، یادگیری باید قوی تر باشد. این دوره باید درمورد آنچه دانش پذیران باید از گذراندن دوره بدست آورند از قبل وعده داده شود و سپس مطالب و منابع در این دوره باید در جهت اهداف یادگیری ایجاد شود.

  1. معیارهای ارزیابی خود را تعیین کنید.

با تعیین اهداف یادگیری ، در مرحله بعدی باید تعیین کنید که چگونه خواهید فهمید فراگیران به آنها رسیده اند یا خیر. به طور خلاصه ، شما نیاز به ایجاد آزمونها و تکالیف برای اندازه گیری حفظ یادگیری و تفکر انتقادی دارید.

بنابراین ، ممکن است شما یک کتاب الکترونیکی در مورد تبدیل شدن به یک نویسنده کتاب نوشتید تا برخی مشاوره ها را به فریلنسرها ارائه دهید، با این امید که آنها اطلاعات بیشتری را در جای دیگر جستجو کنند. اما محتوای دوره شما باید شامل آزمونها ، جلسات تمرینی و محتوای مثال اضافی باشد تا به فراگیر کمک کند در فنون تسلط پیدا کند.

به همین ترتیب ، شما ممکن است از یک سری سخنرانی های زمین شناسی برای ایجاد دوره خود استفاده کرده باشید، اما هر سخنرانی باید دارای سوالات آزمون باشد تا دانش پذیران بتوانند دانش خود را بسنجند.

  1. محتوای خود را به چند قسمت قابل کنترل تقسیم کنید.

بعد، نگاهی به مطالب خود بیاندازید و وقفه ها و مکث های طبیعی را پیدا کنید. اگر با محتوای بسیار طولانی کار می کنید ، به احتمال زیاد قبلاً آن را به زیرمجموعه هایی در چند بخش تقسیم کرده اید. یک کتاب الکترونیکی ممکن است چندین فصل داشته باشد ، یا یک سخنرانی بخشی از یک مجموعه باشد. حتی در یک فصل یا یک سخنرانی ، بخشها و سربرگهایی وجود دارد.

اینها به خوبی دروس و مباحث دوره شما را تبدیل میکنند. یک فصل می تواند یک درس باشد و عناوین موجود در آن فصل موضوعات را تشکیل می دهند. اگر فصل های شما حاوی عنوان نیستند ، یا اگر شما در حال سخنرانی ای هستید که تبدیل آن معمولاً چهل و پنج دقیقه طول می کشد اما فاقد هرگونه بخشی است ، مکان هایی را برای افزودن آنها پیدا کنید. شما می خواهید بخشهایی را ایجاد کنید که بتواند ظرف پنج تا پانزده دقیقه مطلب را تکمیل کند ، به طوری که فراگیران انعطاف بیشتری داشته باشند تا بتوانند آنها را در برنامه خود جای دهند.

۵ – مکان هایی را پیدا کنید که محتوای شما به محتوای دیداری یا شنیداری تبدیل شود.

در مرحله بعد ، به دنبال روش هایی برای درج محتوای غنی باشد، این فقط به معنای استفاده از متن نیست. آیا نقاطی وجود دارد که بتوانید چیزی را به اینفوگرافی تبدیل کنید؟ ویدئو چطور؟ محتوای غنی به دانش پذیران روش های بیشتری برای نزدیک کردن به مطالب شما می دهد و می تواند به آنها کمک کند تا همچنان درگیر یادگیری شده و اطلاعات خود را حفظ کنند.

اگر برای نوعی مهارت قسمت های “چگونگی انجام آن” را ارائه می دهید ، ممکن است زمان آن باشد که فیلم ها یا برخی از تصاویر هر مرحله را در آن بگنجانید. اگر در مورد موضوعی سخنرانی می کنید ، به دنبال نقشه ها ، تصاویر یا حتی فیلم های متحرک باشید تا به دوره خود بیفزایید و افراد را برای ادامه ی دوره مشتاق تر کنید.

  1. منابع جدیدی را اضافه کنید که محتوای اصلی شما را پشتیبانی می کند.

سرانجام ، یک دوره آنلاین به شما فضا می دهد تا منابع جدیدی را به محتوا اضافه کنید زیرا منابع دیگری را پیدا می کنید که فکر می کنید برای دانش پذیران شما ارزشمند خواهد بود. آیا جایی از Ted Talk پیدا کرده اید که موضوع شما را لمس کند؟ شامل آن شود. حتی بهتر ، دو سخنرانی را پیدا کنید که دیدگاه های مختلفی راجع به یک موضوع را پوشش می دهد ، و از آن به عنوان جرقه بحث کلاس استفاده کنید.

این محتوای پس زمینه تکمیلی می تواند ضمن ایجاد محتوای طولانی مدت به عنوان یک تجربه یادگیری کامل ، به شما در ایجاد دوره ای غنی تر کمک کند.

محتوای طولانی مدت باعث ایجاد محتوای عالی آموزش الکترونیکی می شود ، اما در بیشتر موارد ، نمی توان همه ی مطالب را همان طور که هست تبدیل کرد و در دوره ی آنلاین جا داد.

یک روش وجود دارد که شما می توانید به سرعت محتوای بلند مدت (کتاب الکترونیکی ، مجموعه سخنرانی ها و غیره) را به دوره آنلاین تبدیل کنید ، و آن این است که آن را بارگیری کنید. با این حال ، این از نظر طراحی واقعی آموزش هیچ کمکی به دانش پذیران شما نمی کند. فراگیران شما برای سنجش تسلط خود بر مطالب آزمون نمی گیرند و هیچ ماده اضافی برای گسترش درک خود از موضوع نخواهند داشت.

واضح است که تقسیم محتوای طولانی به دروس معنی دار ، ارزش زیادی برای دانش پذیران شما دارد. محتوای طولانی مدت همچنین به عنوان پایه عالی برای برنامه ریزی یک دوره طولانی تر عمل می کند. بنابراین اجازه ندهید محتوایی که قبلاً توسعه داده اید هدر رود. درعوض ، وقت بگذارید و آن را در مطالب درسی غنی گسترش دهید ، و نتایج بهتری را برای دانش پذیران خود رقم زده و دوره بهتری را برای فروش در کاتالوگ خود ایجاد کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: