آیا دوره های شما توجهات لازم را جلب می کند؟

یکی از بهترین احساسات این است که وقتی زمان زیادی را صرف ایجاد یک دوره آنلاین می کنید، بالاخره موفق به انتشار آن می شوید.

چه این دوره را بفروشید و چه فقط آن را برای آموزش داخلی ایجاد کنید، این احساس عالی است که می بینید این آموزش “زنده” می شود، اینکه بدانید تمام زحماتی که برای ایجاد محتوای دوره کشیده اید نتیجه داده است.

یک واقعیت بی رحمانه برای هر کسی که مهارت کسب کرده است این است که فقط به دلیل وجود دوره، این بدان معنا نیست که مردم در حال گذراندن آن با دقت هستند.

در حقیقت، در هر دو بخش آموزشی و شرکتی، فراگیران اغلب برای به پایان رساندن، دوره ی خود را به همان سرعتی که می توانند طی می کنند.

روش های مختلفی برای مبارزه با این مسئله وجود دارد که باید به همه آنها توجه شود.

به طور کلی، راهکارهای حفظ توجه یادگیرنده یا اجباری است یا اجباری نیست.

به عنوان مثال، شما می توانید با اضافه کردن یک تایمر به قابلیت ادامه در دوره خود، درجه ای از توجه را به اجبار معطوف کنید، و به عنوان پیکربندی در سیستم مدیریت یادگیری بگنجانید.

اگرچه هنوز نمی توانید تضمین کنید که فراگیران قصد بازبینی مطالب را دارند، اما ممکن است شانس آنها را افزایش دهید.

به طور طبیعی این استراتژی می تواند نتیجه معکوس دهد، به همین دلیل شما همچنین باید روش های غیر اجباری برای بهبود حفظ یادگیری را بررسی کنید. به زبان ساده، این بدان معناست که محتوای شما خسته کننده نیست.

به عنوان مثال، هر دوره ای که متن را فقط در قالب bullet-point ارائه دهد، در گروه “خسته کننده” قرار می گیرد.

آیا می خواهید دوره ای مانند آن را بگذرانید؟ به احتمال زیاد نه

در بهترین دوره ها از نوعی تکنیک توجه اجباری و غیر اجباری استفاده می شود.

اگر می خواهید فردی به مدت پنج دقیقه بخش خاصی از دوره خود را مرور کند، مطمئن شوید که عناصر تعاملی وجود دارد تا آنها با محتوا درگیر شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آنلاین توجه دانش پذیران، به اینفوگرافی زیر که توسط Shift ELearning ایجاد شده است نگاهی بیندازید.

تبلیغات: وکیل حقوقی زعفری

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: