استراتژی های آموزشی عصر جدید را با طراحی سریع آموزش الکترونیکی پیاده سازی کنید

اگر می خواهید استراتژی های آموزشی عصر جدید را در آموزش الکترونیکی بگنجانید، طراحی سریع آموزش الکترونیکی می تواند یک راه حل کارآمد و مقرون به صرفه به شما ارائه دهد. این مطلب را بخوانید تا ببینید طراحی سریع آموزش الکترونیکی چقدر می تواند کمک کند.

اگر راهی به شما نشان داده شود که تجارب یادگیری را برای فراگیران خود موثر ، جذاب ، سرگرم کننده و به یاد ماندنی کنید آیا از آن بهره نخواهید برد؟

بنابراین ، چه چیزی مانع از اتخاذ استراتژی های آموزشی عصر جدید مانند شبیه سازی ، سناریوها و طراحی های مبتنی بر بازی می شود؟

درست است ، مسائل مربوط به بودجه ، جدول زمانی و تخصص فنی! اگر به شما بگوییم راهی وجود دارد که بتوانید استراتژی های آموزشی عصر جدید را بیابید بدون اینکه با هر یک از این موارد دست و پنجه نرم کنید چه؟ خوب … شما باید طراحی سریع آموزش الکترونیکی را امتحان کنید.

Rapid eLearning Design چیست؟

طراحی سریع آموزش الکترونیکی مجموعه ای از فرایندهایی است که برای کاهش زمان طراحی دوره های آموزش الکترونیکی با استفاده از مزایای استفاده از اصول طراحی آموزشی قوی ، مدیریت کارآمد، پروژه و فناوری ابزارهای تألیف در نظر گرفته شده است.

ممکن است فکر کنید ، “دوره های یادگیری الکترونیکی یادگیری مبتنی بر اسلاید قدیمی ما به اندازه کافی خوب است ، پس چرا باید این همه زحمت را برای اتخاذ استراتژی های طراحی آموزشی عصر جدید طی کنید؟” اما حقیقت این است که استراتژی های آموزشی یادگیری در عصر جدید به یک عامل تعیین کننده در موفقیت برنامه آموزش شما تبدیل شده اند. در اینجا چند دلیل آورده شده است:

استراتژی های آموزشی عصر جدید به شما کمک می کند تا تجربه های یادگیری با تأثیرگذاری بیشتر ایجاد کنید. هنگامی که یادگیری تعاملی و تأثیرگذارتر است ، فراگیران دانش را سریعتر جذب می کنند و همچنین این دانش را بهتر حفظ می کنند.

استراتژی های آموزشی عصر جدید ، فراگیران جوان و نسل جدید، که اکنون بخش عمده ای از نیروی کار را تشکیل می دهند ، مورد توجه قرار می دهند. این یک تجربه یادگیری به آنها می دهد ، توجه آنها را جلب می کند و آنها را در طول مدت آموزش مشغول می کند.

استراتژی های آموزشی عصر جدید مانند شبیه سازی و سناریوها ، فراگیران را برای انجام وظایف شغلی خود به طور موثر آماده می کند. شبیه سازی به فراگیران کمک می کند تا با شرایط واقعی شغلی آشنا شوند و سناریوها در تفکر انتقادی و تصمیم گیری آنها کمک می کند.

بنابراین اکنون که جذابیت و اهمیت استراتژی های طراحی آموزشی عصر جدید را درک کردید ، آیا آماده هستید بدانید که چگونه طراحی سریع آموزش الکترونیکی می تواند به شما در ایجاد آن تجارب شگفت انگیز یادگیری کمک کند؟

  1. دستورالعمل مبانی اصول طراحی قوی آموزشی
    طراحی سریع آموزش الکترونیکی ، عناصر رسانه ای اضافی و تعاملات غیرمرتبط را که بخشی از دوره های مرسوم آموزش الکترونیکی هستند ، از بین می برد. تمرکز در درجه اول بر اصول طراحی قوی آموزشی است. این شامل تعیین اهداف یادگیری مبتنی بر عملکرد مرتبط با اهداف تجاری سازمان است. این اهداف یادگیری مبتنی بر عملکرد ، به نوبه خود ، تمام جنبه های طراحی آموزش الکترونیکی را که شامل دامنه محتوا ، استراتژی طراحی آموزشی ، ارزیابی ها ، هزینه و مدت زمان آموزش می شود را تعیین می کند.

با در دست داشتن اهداف یادگیری مبتنی بر عملکرد ، شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که از چه استراتژی آموزشی عصر جدید استفاده کنید. اگر هدف یادگیری در سطح “درک” طبقه بندی قرار گیرد ، می تواند یک یادگیری الکترونیکی ساده باشد. اگر هدف یادگیری فراگیران را به استفاده از دانش خود فرا می خواند ، می توان از شبیه سازی و طراحی آموزشی مبتنی بر بازی استفاده کرد. اگر هدف یادگیری این باشد که فراگیران یک موقعیت معین را تجزیه و تحلیل کنند و آن را حل کنند ، می توانند از سناریوهای انشعاب بهره مند شوند.

  1. از فرآیندهای مدیریت و بازبینی پروژه چابک و تکراری استفاده می کند
    از یک فرایند چابک و تکراری در طراحی سریع آموزش الکترونیکی برای مراحل برنامه ریزی ، طراحی ، توسعه و بررسی استفاده می شود. این باعث صرفه جویی در وقت می شود. تمام تصمیمات مربوط به دوره با نگه داشتن ذینفعان و SME ها در جریان است. این فرآیند پیش نمی رود مگر اینکه ذینفعان مرحله قبلی را تأیید کنن. در ابتدا می توان تمام عناصر (الگوها ، رابط کاربری گرافیکی ، تصاویر و غیره) را تأیید و استاندارد کرد ، بنابراین مجبور نیستید برای تأییدها بارها و بارها به عقب برگردید. همچنین ، با انجام یک فرآیند استاندارد ، حاشیه خطای کمتر و یک دوره با کیفیت آموزش الکترونیکی شانس بیشتری دارد.
  2. از قدرت فوق العاده ابزارهای نگارش سریع آموزش الکترونیکی استفاده کنید
    ابزارهای نویسنده قدرتمندترین سلاح ها در طراحی سریع آموزش الکترونیکی هستند که می توانند به شما کمک کنند در برابر مسائل با زمان ، هزینه و کیفیت پیروز شوید.

اول ، ابزارهای نوشتن با الگوهای داخلی ، دارایی های رسانه ای و تعاملی همراه هستند. این بدان معناست که حتی اگر قصد استفاده از یک استراتژی آموزشی بسیار تعاملی (شاید شبیه سازی یا سناریوهای انشعاب یا ترکیبی از این دو) را داشته باشید ، می توانید این کار را بدون تلاش برای استفاده برنامه نویسی زیاد ، بدون هیچ گونه مصالحه در کیفیت و در بودجه اختصاص یافته و در جدول زمانی مشخص انجام دهید.
دوم ، حتی اگر شما به دنبال یک استراتژی آموزشی هستید که به برنامه های پیشرفته مانند VR نیاز دارد ، نوشتن ابزارهایی مانند Adobe Captivate و Lectora CenarioVR می تواند با الگوهای مبتنی بر VR طراحی سریع آموزش الکترونیکی را نیز در اینجا فعال کند.

سوم ، با استفاده از ابزارهای تألیف ، شما می توانید از ابزار بازبینی آنلاین آنها استفاده کنید که به شما امکان می دهد حلقه اجرای بازبینی-بازخورد را ساده کنید ، در SME صرفه جویی کنید و کیفیت دوره را حفظ کنید.

خلاصه!
ببینید با استفاده از طراحی سریع آموزش الکترونیکی به راحتی می توانید استراتژی های آموزشی عصر جدید را پیاده سازی کنید؟ به این ترتیب نه تنها راه حل های یادگیری الکترونیکی خود را با سرعت لازم دریافت می کنید بلکه می توانید با نیازهای آموزشی در حال تغییر سازمان خود همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سریع آموزش الکترونیکی می توانید با کلاس روم تماس بگیرید و دوره های خود را طراحی نمایید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: