چند پرسش متداول درباره آموزش آنلاین

چند پرسش متداول درباره آموزش آنلاین

بهتر است قبل از شروع به تحصیل در دوره های آنلاین نکاتی را مورد توجه قرار دهیم.

آیا آموزش آنلاین آسان است؟

آموزش به شیوه ی آنلاین در مورد زمان و مکان تحصیل حق انتخاب بالایی را در اختیار دانش پذیران قرار می دهد اما این انعطاف پذیری را نباید با آسان بودن و یا سریع بودن اشتباه گرفت.

یادگیری یک فرایند است و به زمان نیاز دارد. با مطالعه آنلاین، شاید بتوانید زمان رفت و آمد و هزینه ها را کاهش دهید، اما همچنان باید برای یادگیری فعالیت کنید.

دانش پذیرانی که دارای عادت های خوب مطالعه و دارای مهارت های مدیریت زمان هستند ، در مقایسه با دانش پذیرانی که تعلل می کنند ، عملکرد بهتری در یادگیری آنلاین دارند. به تعویق انداختن کارهای مدرسه وقتی زمان خاصی برای کلاس وجود ندارد ، آسان است و دانش پذیرانی که همیشه فعالیت های دیگری را بر مطالعه و انجام تکالیف خود ترجیح می دهند، ممکن است به سرعت در یک دوره آنلاین عقب بمانند. همچنین ، برخی از دانش پذیران بیش از حد به وقت و انرژی خوش بین هستند ، تصور می کنند که از محل کار به خانه می آیند ، لباس خواب خود را می پوشند و شروع به تحصیل می کنند. با این حال ، واقعیت ممکن است این باشد که وقتی از کار به خانه برگشتند و لباس خواب را به تن کردند ، دیگر برای درس خواندن خسته باشند.

دانش پذیرانی که این انعطاف پذیری زمان و مکان را در آموزش آنلاین به خوبی استفاده می کنند و به واقع در زمان های تدریس آنلاین درس را فرا میگیرند و در زمان های لازم که سوالی برایشان ایجاد می شود، از پرسیدن ابایی ندارند، در زمینه تحصیل خود بسیار موفق هستند.

آیا خواندن محتواهای آنلاین به جای کتابهای فیزیکی کار درستی است؟

تحقیقات نشان داده است که خواندن از روی کاغذ و کتاب درک مطلب بهتری را به دانش پذیران می دهد تا خواندن از روی محتواهای آنلاین. با این حال ، تصور اینکه دوره های آنلاین فقط شامل خواندن در صفحه نمایش ها باشد ، کار غلطی خواهد بود. مدارس و دانشگاه های سنتی به طور منظم مطالبی را برای دانش پذیرانشان به صورت فایل تهیه می کنند و برعکس برخی مدرسین آنلاین کتابهای فیزیکی ارائه می کنند. وقتی کتاب ها به دو نسخه کاغذی و دیجیتالی ارائه می شوند ، دانش پذیران می توانند فرمت مورد نظر خود را برای خرید، و یا قرض کردن انتخاب کنند. اگر محتوا به صورت دیجیتالی ارائه شود ، دانش پذیرانی که تمایل به خواندن از روی کاغذ دارند می توانند آن را چاپ کنند. در نهایت این یک انتخاب شخصی است.

چرا هزینه های آموزش آنلاین بعضی اوقات بیشتر از کلاسهای عادی است؟

وقتی هزینه های اضافی برای یک دوره آنلاین اعمال می شود، معمولاً نشان دهنده هزینه واقعی مربوط به برگزاری دوره تحصیلی است. هنگامی که دانشگاه های سنتی با آجر و ملات ابتدا برنامه های آنلاین را برای ارائه مدرک تحصیلی آغاز کردند ، دریافتند که این کار به سادگی اماکن پذیر نیست. دوره ها باید به قالب های آنلاین تبدیل میشدند و به کمک طراحان آموزشی برای توسعه این دوره ها نیاز بود. دانشکده ها برای آماده کردن خود برای ارائه ی دوره های آنلاین، نیاز به آموزش داشتند.

در بعضی از موسسات، دستیارانی برای ارائه ی درس استخدام شدند تا اطمینان حاصل شود دانش پذیران از ارتباط انسانی کافی برخوردار هستند. خدمات دانشجویی مانند دسترسی به کتابخانه و مشاوره نیز برای دانش پذیران آنلاین باید ارائه می شد و همه این فعالیت ها هزینه هایی را به همراه دارند. با گذشت زمان، این هزینه ها ممکن است محو شود زیرا هزینه یادگیری آنلاین به بخشی منظم از بودجه عملیاتی یک موسسه تبدیل می شود. سرانجام ، برخی از دانشگاه ها با شرکت های استخدام آنلاین سودجو قرارداد می بندند و آنها باید بخشی از درآمد شهریه را با آن شرکت ها تقسیم کنند.

آیا کسانی که مدرک تحصیلات آنلاین دریافت می کنند باید برای یافتن کار نگران باشند؟

تحقیقات نشان داده است که کارفرمایان تمایل کمتری به استخدام افرادی دارند که مدرک خود را از راه آموزش آنلاین دریافت کرده اند. تعصب در برابر مدرک آنلاین یک نگرانی است، اما با گذشت زمان افراد زیادی با مدرک آنلاین به بازار کار می آیند و مدیران بسیاری بر سر کار خواهند آمد که خود مدارک آنلاین دریافت کرده اند و به مرور این نگرانی کاهش خواهد یافت و به مراتب نام دانشگاه و داشتن مدرک و رشته تحصیلی بسیار با اهمیت تر خواهد بود.

اکثر دریافت کنندگان مدرک آنلاین، همچنان برنامه های آنلاین را انتخاب می کنند زیرا تعهدات شغلی و خانوادگی، حضور در دانشگاه را دشوار می کند.

در آخر، لازم به ذکر است که این مطالعه بر روی افرادی که مدرک لیسانس دریافت می کنند متمرکز شده است. این یافته ممکن است در مورد افرادی که به دنبال MBA و سایر مدارک تحصیلات تکمیلی هستند ، صدق نکند.

آیا دانشجویان در دوره های آنلاین با همان کیفیت دوره های حضوری می آموزند؟

مرکز تحقیقات ملی آموزش از راه دور و پیشرفت فن آوری ، مجموعه ای از مطالعات را با مقایسه نتایج دانشجویان در انواع مختلف دوره ها بررسی کرده است. اکثر مطالعات مقایسه ای نشان می دهد که تفاوت معناداری بین دوره های آنلاین و حضوری وجود ندارد. به عبارت دیگر ، تا زمانی که دوره به درستی طراحی شده باشد، یادگیری بدون توجه به نحوه ارائه یک دوره ، به همان اندازه خوب اتفاق می افتد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: