اعتبار آزمون های دوره های مجازی

درباره برگزاری دوره های آموزش مجازی یک سوال بزرگ که بی پاسخ مانده این است که چگونه این دوره ها قصد دارند اعتبار خود را در ارزیابی و اعتبار سنجی حفظ کنند؟

پاسخ به این راحتی نیست و در حال حاضر گزارشاتی از حوادثی مثل سرقت علمی در برخی از از دوره های مجازی وجود دارد.

بیشتر دوره های مجازی تاکنون سوالات آزمون را به عنوان شکل اصلی ارزیابی خود ارائه می دهند – سوال ها و پاسخ های کوتاه چند گزینه ای که خودکار هستند. البته مربیان نمی توانند مطمئن باشند که چه کسانی در آزمون ها شرکت می کنند اما برخی از دوره ها اکنون انواع دیگری از ارزیابی را انتخاب می کنند.

به عنوان مثال Coursera شامل ارسال پاسخ به سبک مقاله است که از طریق ارزیابی همکار درجه بندی می شود.

بنابراین Coursera به علامت گذاری از طریق جمعیت روی آورده و ادعا می کند دانش پذیران می توانند با دقت به دانش پذیران دیگر بازخورد دهند. اگر ارزیابی در یک دوره سنتی باشد این ممکن است درست باشد.

تقلب آنلاین

در ارزیابی درست مانند زندگی ، اکثر مردم کار درستی انجام می دهند ، اما هنوز کسانی هستند که عمدا تقلب می کنند. به نظر می رسد کورسرا در این مورد کاملاً باز است ، اگرچه آنها از هر دانش پذیر می خواهند هر بار که مقاله ارسالی ارائه دهند در کمال صداقت این کار را انجام دهند، اما بالاخره طبیعت انسان گاهی او را به سمت ناراستی و تقلب سوق میدهد.

کورسرا در بخشی از خود در زمینه تعلیم و تربیت می گوید: انتظار داریم که “با داشتن نمره چند دانش پذیر در تکالیف ، بتوانیم به درجه بندی و مقایسه ای برتر از یک دستیار آموزشی دست یابیم.” اما این ادعا نیاز به موشکافی دارد.

در شرایط “سنتی” ، جایی که تحریم ها و عواقب اعمال می شود ، احتمال اینکه دانش پذیران در مورد کار دیگران بررسی های مشابه انجام دهند ، بیشتر است. اما هنگامی که منافع شخصی در کار است نمی توان به منابع عمومی اعتماد کرد.
همیشه حق با اکثریت نیست؛ و این همیشه بی طرفانه نیست.

فراموش نکنیم که در موسسات آموزشی فعلی (عمدتا در دانشگاه ها) ، ارزیابی یک فرآیند سخت است. حتی در امتحانات تشویقی که نمره اهمیت چندانی ندارد ، مردم تقلب می کنند ، تبانی می کنند و ….
اغلب اوقات این امر به قدری اتفاق می افتد که نگران کننده به نظر می رسد.

ارزیابی ارزیابی ها

چه در محوطه دانشگاه و چه در فضای ابر(آنلاین) ، ارزیابی بالاترین ریسک بخشی از تجارت است. چالش ارزیابی این است که بتوانید در مورد ظرفیت فعلی و آینده فارغ التحصیلان در حرفه های مورد نظر خود قضاوت کنید.

ارزیابی معتبر همان چیزی است که هدف ما است: تعیین وظایفی که تا حد امکان شبیه به چالش هایی باشد که انتظار می رود فارغ التحصیل جدید با آنها روبرو شود. شاید معتبرترین ارزیابی که ما تاکنون انجام داده ایم مصاحبه شغلی است: یک هیئت انتخاب ادعای کارجو و رزومه ی او را می خواند و بررسی میکند. سپس مدت کوتاهی را در اختیار دارد تا سوالات خود را بپرسد و به نتایج مطلوب دست یابد.

شاید در این صورت حداقل برخی از ارزیابی های کلیدی در هر مقطع تحصیلی ، می تواند از یک مصاحبه شغلی تقلید کند و یک آزمون شفاهی باشد که داوطلب را مجبور می کند روی پاهای خود بایستد.

رودررویی آنلاین
ارتباط همه اینها با دوره های مجازی چگونه است؟ شاید در دنیای محتوای رایگان ، ارزیابی بخشی باشد که شما برای آن هزینه می کنید.

اما شاید این ارزیابی باید شامل تست های حضوری بصورت آنلاین نیز باشد؟

اگر دوره های مجازی در مقیاس قابل انجام باشد ، ارزیابی نیز می تواند انجام شود – اما این باید یک فرایند جداگانه باشد ، کاربر بر اساس آن هزینه پرداخت می کند و در صورت امکان باید ارزیابی حضوری را نیز شامل شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: