ضبط کلاس در ادوبی کانکت

کلاس های برگزار شده در سامانه کلاس روم و در محیط ادوب کانکت این امکان را فراهم می کند که بتوانید کلاس های خود را ضبط کنید.

پس از ضبط می توان آنها را از قسمت کلاس های ضبط شده مشاهده کرد و یا اینکه از آنها خروجی گرفت و در صورت لزوم از آنها استفاده کرد.

به طور کلی ضبط کردن کلاس ها برای شما مزایای بسیاری دارد.

می توان از آن ها برای دوره کردن مطالب کلاس استفاده کرد، یا در صورتی که شاگردی غایب باشد و به هر دلیلی نتواند از امکان حضور در کلاس استفاده کند، میتواند با دیدن کلاس های ضبط شده مطالب را دنبال کرده و خللی در آموزشش ایجاد نشود.

همچنین داشتن فیلم های آموزشی ضبط شده برای شما این امکان را فراهم میکند تا بتوانید آن ها را به فروش برسانید و برای شما کسب درآمد ایجاد کند.

در این مقاله قصد داریم نحوه ضبط کلاس ها را در سامانه کلاس روم آموزش دهیم.

تصاویر آموزشی مربوط به باز کردن کلاس در برنامه ادوبی کانکت و مرورگر می باشد.

بعد از ورود به کلاس و پیش از شروع کلاس باید گزینه ضبط کلاس را فعال کنید.

اگر از طریق مرورگر وارد شده اید باید روی نام کلاس کلیک کنید و گزینه ضبط کلاس را کلیک کنید. اگر از طریق برنامه وارد شده اید ابتدا باید روی گزینه منو کلیک کنید و بعد ضبط کلاس را انتخاب کنید.

مطابق تصاویر زیر:

پس از آن یک پنجره برای شما باز میشود. در ا ین جا می توانید نام جلسه ضبط شده را انتخاب کرده و بعد از آن روی گزینه شروع ضبط یا تایید کلیک کنید تا ضبط کلاس آغاز شود.

در این حالت یک دایره قرمز بالای کلاس دیده می شود که نشان می دهد کلاس در حالت ضبط می باشد.

با کلیک برروی همان دایره قرمز رنگ دو گزینه میبینید. یکی توقف ضبط و دیگری پایان. در صورتی که توقف ضبط را فشار دهید کلاس موقتا ضبط نخواهد شد.

و با کلیک دوباره بر روی آن ضبط کلاس از سر گرفته خواهد شد.

 و در صورت زدن دکمه پایان ضبط، ضبط کلاس به طور کلی متوقف شده و فایل ضبط شده به طور اتوماتیک در قسمت کلاس های ضبط شده قرار خواهد گرفت.

آموزش ویدئویی این مقاله را می توانید در فیلم زیر مشاهده نمایید:

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: