استفاده از رنگ برای انتقال مفاهیم

رسانه های دیجیتال راهی برای تأثیرگذاری بر احساس و تفسیر پیام های خاص دارند. برای چگونگی درک فراگیران از یک دوره یادگیری می توان از همین روش بهره مند شد.

رنگ ها، تصاویر و سایر اشکال رسانه ای مورد استفاده در طول یک دوره می تواند برای دانش پذیر “روحیه” ایجاد کند.

برخی از رنگ ها بسته به موضوع ممکن است بهتر از رنگ های دیگر باشند. همانطور که دوره های آنلاین خود را ایجاد می کنید، بهتر است این را در ذهن داشته باشید.

برای درک برخی اصول در مورد رنگها و تأثیری که آنها می توانند بر روی دوره بگذارند، لازم نیست که یک متخصص باشید.

می توانید از موارد زیر به عنوان یک راهنمای کلی استفاده کنید. مسلم است که اینها همه رنگها (و سایه های مختلف) را شامل نمی شوند اما این یک شروع است.

  • قرمز
    پرشور، پرخاشگر، مهم
  • نارنجی
    بازیگوش، پرانرژی، ارزان
  • زرد
    خوشحال، دوستانه، هشدار دهنده
  • سبز

طبیعی، پایدار، مرفه

  • آبی

آرام، قابل اعتماد، دعوت کننده

  • بنفش

لوکس، مرموز، عاشقانه

  • صورتی

زنانه، جوان، بی گناه

  • قهوه ای

خاکی، محکم، روستایی

  •  سیاه

قدرتمند، پیچیده، خشمگین

  • سفید

تمیز، با فضیلت، سالم

  • خاکستری

خنثی، رسمی، غم انگیز

  • بژ 

رنگهای اطراف را برجسته می کند


توضیحات بالا توسط CreativeBloq مقاله گرفته شده است. برای هر رنگ آنها یک مثال و جزئیات بیشتر در مورد احساساتی که ایجاد می کند ارائه می دهند.

وقتی رنگی را پیدا می کنید که متناسب با محتوای دوره شما باشد، مهم است که یک پالت رنگ به عنوان بخشی از راهنمای سبک خود ایجاد کنید.

با این کار اطمینان حاصل می کنید که از رنگهای متناقض استفاده نمی کنید و استفاده از رنگ زیاد، شما را مجذوب خود نمی کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: