پنج بزنگاه مهم یادگیری

افراد هر روز دوره می بینند، اما چرا؟
دوره های مربوط به سرگرمی های خاص، هماهنگ کردن کارمندان، آموزش انطباق، آموزش مهارت های جدید و …

اما ما همیشه از طریق دوره های رسمی یاد نمی گیریم. بسیاری از آموخته ها را می توان با عنوان “به صورت غیر رسمی” دسته بندی کرد.

همچنین می توان گفت که ما دلایل مختلفی برای این که چرا می خواهیم یاد بگیریم داریم.

محققان پنج لحظه را شناسایی کرده اند که ما در آن لحظات می آموزیم:

  • جدید: برای اولین بار چیز جدیدی یاد می گیرید.
  • بیشتر: شما در حال افزایش دانش آموخته شده هستید.
  • درخواست دهید: شما طبق آنچه آموخته اید عمل می کنید (این موارد شامل برنامه ریزی، یادآوری یا تطبیق است.)
  • حل: شما از دانش خود برای حل مسئله در شرایطی استفاده می کنید.
  • تغییر: شما یاد می گیرید که چگونه کاری را به روشی جدید یا متفاوت انجام دهید که مستلزم کنار گذاشتن چیزهای ناشناخته است.

دانستن اینکه دوره شما در چه لحظه ای قرار دارد می تواند در ایجاد اهداف، بازاریابی دوره (اگر آن را می فروشید) و حتی نحوه ارائه محتوا مفید باشد.

به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد آموزش الکترونیکی هستید که در لحظه “بیشتر” قرار بگیرد، پس بهتر می توانید از دانش پذیران خود نمایه سازی کنید زیرا درک درستی از آنچه که آنها قبلاً می دانند (و آنچه گسترش می دهید) خواهید داشت.

به نوبه خود، این به شما کمک می کند محتوایی را که ممکن است اضافی باشد یا با توجه به سابقه دانش پذیران به سادگی مورد نیاز نباشد از بین ببرید.

اگر در حال ایجاد محتوای آموزشی هستید که در لحظه “تغییر” قرار بگیرد، احتمالاً تأکید بیشتری بر روی نمودارها، اینفوگرافیک ها و اصطلاحات لفظی خواهید داشت که در مقابل نحوه انجام آنها بعد از دوره، نحوه انجام کارها را امروز توصیف می کند.

در دوره های متمرکز بر تغییر، بسیاری از گزینه های “قبل و بعد” وجود دارد که به دلایل ضروری بودن تغییرات (که برای ایجاد خرید لازم است) با هم گره خورده اند.

روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از این پنج لحظه نیز استفاده کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: