این بیماری همه گیر باعث شده است که آموزش عالی با تغییر به یادگیری آنلاین تغییر کند.
این تغییر چشمگیر چالشهای جدیدی را برای اساتید و دانش پذیران ایجاد کرده است، زیرا آنها تلاش میکنند تا برنامههای درسی را به صورت دیجیتالی ارائه دهند.
موفقیت با یادگیری دیجیتال در آموزش عالی
آموزش عالی آنلاین مدتها قبل از اینکه همهگیری دوره جدیدی از کار و یادگیری از راه دور را آغاز کند، گامهای بلندی برداشته بود.
در بسیاری از جنبهها، دانشگاه از نظر یادگیری آنلاین بسیار جلوتر از سایر صنایع بود، اما این بدان معنا نیست که این تغییر بزرگ کاملاً روان بوده است.
تغییر چشمگیر به یادگیری آنلاین چالش های جدیدی را در سراسر طیف، برای دانش پذیران، اساتید و مدیران به طور یکسان ایجاد کرده است.
نه تنها برنامه درسی باید از طریق خطوط مجازی ارائه شود، بلکه باید راههای جدیدی برای سایر فعالیتهای کلیدی رشد آکادمیک از جمله گروههای مطالعه و ساعات اداری پیدا شود.
روشهای ارزیابی یادگیری و سنجش مشارکت نیز باید بهطور چشمگیری تغییر کند.
ظهور آموزش از راه دور
بسیاری از دانشگاهها و کالجها قبلاً دورههای آنلاین را در برخی ظرفیتها ارائه میکردند، و مؤسسات فقط آنلاین مانند دانشگاه فونیکس همچنان مورد توجه قرار گرفتهاند.
در حال حاضر ده ها مدرک گسترده آنلاین مبتنی بر دوره های آزاد (MOOC) در سراسر جهان وجود دارد، از جمله مدرک کارشناسی ارشد.
برای مثال، کارشناسی ارشد آنلاین پیشگام در رشته علوم کامپیوتر جورجیا تک اخیراً اعلام کرده است که تعداد ثبت نامهایش از ۱۰۰۰۰ فراتر رفته است.
در واقع، ۲۵۰۰ کالج در سطح ملی برنامه های آنلاین ارائه می دهند و ۱۰۰ شرکت بزرگ، طبق گفته وزارت آموزش ایالات متحده، نزدیک به ۵۰ درصد از ثبت نام دانش پذیران را در اختیار دارند.
حتی با وجود همه این پیشرفتها در دورههای آنلاین، تغییر گسترده به سمت آموزش از راه دور در سال گذشته خسارت زیادی به دانشگاهها به معنای کلان وارد کرد.
این تغییر به سرعت انجام شد، بدون زمان زیادی برای آماده شدن، و این بدان معنا بود که مؤسسات آموزش عالی باید از نظر نحوه ارائه یادگیری به سرعت خود را تطبیق می دادند.
آیا می توانید ترفندهای جدید را با ابزارهای قدیمی آموزش دهید؟
در حالی که آموزش یکی از صنایع پیشگام در استفاده از ابزارهای یادگیری مجازی بوده است، از برخی جهات، این همان چیزی است که اکنون آن را متوقف می کند.
به عبارت دیگر، مؤسسات ویرایش عالی برخی از اولین کسانی بودند که ابزارهای مجازی را به کار گرفتند، اما بسیاری از آنها به جدیدترین و بهترین گزینه ها ارتقاء نداده اند.
آنها هنوز از همان ابزارهای پنج تا هفت سال پیش استفاده می کنند.
و برای بسیاری، این بدان معناست که نه تنها از ابزارهای قدیمی استفاده می کنند، بلکه ممکن است مبتنی بر ابر نباشند.
که در دسترس بودن و قابلیت آنها را محدود می کند. این راهحلهای قدیمیتر ممکن است با نیازهایی که دانش پذیران آموزش عالی امروزی دارند هماهنگ نباشند.
بسیاری، اگر نه بیشتر، بومیهای دیجیتالی هستند که با فناوری پیشرفتهتر بزرگ شدهاند.
آنها به راحتی رابطهای قدیمی و سیستمهای ناهموار را تشخیص میدهند و کمتر با آنها درگیر میشوند.
موسسات دیگر ممکن است یک رویکرد افزایش و جابجایی را امتحان کرده باشند، مشابه آنچه در سال گذشته عمدتاً در بخش K-12 انجام شده است.
مدارس و معلمان سعی کردهاند همان رویکرد درون کلاسی خود را برای آموزش در نظر بگیرند و به سادگی آن را به ابزارهای همکاری مجازی مانند تیمهای مایکروسافت یا Google Classroom انتقال دهند، که کار نمیکند.
شما نمی توانید فقط یک کلاس مجازی را با یک کلاس فیزیکی بدون انجام تعدادی تنظیمات تعویض کنید.
ابزارهای آموزشی سنتی مانند جزوهها یا مدلهای فیزیکی باید با ابزارهای دوستدار مجازی جایگزین شوند و زبان بدن فیزیکی همیشه نمیتواند به درستی از طریق یک صفحه نمایش داده شود، تا فقط چند تفاوت را نام ببریم.
همه آموزش های آنلاین یکسان ایجاد نمی شوند
ابزارهای زیادی برای میزبانی کلاسهای مجازی یا انجام تدریس مجازی وجود دارد، بنابراین چگونه بهترین را انتخاب می کنید؟
این فقط در مورد یک پلتفرم همکاری نیست. شما به ابزاری نیاز دارید که توانایی ردیابی مواردی مانند تعامل کاربر و تعامل یادگیری را داشته باشد.
تعامل کاربر یک چالش مهم برای هر نوع آموزش است، به ویژه یادگیری آنلاین که در آن، به عنوان یک مربی، از مزیت حضور فیزیکی در اتاقی مشابه با دانش پذیران خود ندارید.
روزهایی که نام دانش پذیران را یادداشت میکردند یا به عنوان مثال مدرن زیر میزشان پیامک میفرستند، فعلا گذشته است.
و معلمان برای دیدن اینکه آیا دانش پذیران به مطالب علاقه مند هستند یا خیر مشکل دارند زیرا آنها به ده ها چهره ریز روی یک صفحه نمایش نگاه می کنند تا چهره هایی به اندازه واقعی در یک اتاق.
یکی از راه هایی که آموزش از راه دور در حال تغییر است، تقسیم دانش پذیران به گروه های مجازی کوچکتر است.
معلم همچنان کلاس را هدایت می کند، اما پس از آن دانش پذیران گروه های همکاری کوچک تری را در اتاق های شکست مجازی تشکیل می دهند.
معلمان به یک سیستم آنلاین نیاز دارند که بتواند این امر را تسهیل کند.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که آموزش عالی با یادگیری شرکتی یکسان نیست – بخش آموزش عالی نیازهای متفاوتی دارد.
ارائه یک دوره در دوره عالی باید بتواند انواع مختلف فعالیت های یادگیری را در طول زمان مدیریت کند.
اگر در حال تدریس در کلاسهای طولانی دانشگاه هستید، چندین تکالیف، ارزیابیهای متعدد و موضوعات متعددی خواهید داشت که باید در مورد آنها تدریس و پیگیری کنید.
اندازه گیری یادگیری نیز بسیار متفاوت است. در یک محیط شرکتی، شما می خواهید نتیجه یادگیری را بر اساس مهارت ها یا شایستگی هایی که یادگیرندگان به دست آورده اند اندازه گیری کنید.
این کمتر در مورد ترجمه به مهارت های شغلی و بیشتر در مورد ترجمه یادگیری به نمرات است.
شما به بستری نیاز دارید که در آن بتوانید تکالیفی داشته باشید که بتوان آنها را درجه بندی کرد و یک گردش کار بین شما و دانش پذیر باشد.
این معمولاً در محیط شرکت ضروری نیست، بنابراین هنگام بررسی ابزارهای مجازی برای کمک به موفقیت این بخش باید در نظر گرفته شود.
این واقعیتها، سرمایهگذاری در سیستم مدیریت یادگیری را علاوه بر بسترهای همکاری و ارتباط، بیش از هر زمان دیگری مهم میکند.
مجهز به آموزش
بخش آموزش اولین پذیرنده یادگیری آنلاین بود، و اکنون زمان آن رسیده است که با استفاده از ابزارهای امروزی برای برآورده کردن نیازهای آموزشی از راه دور، بر روی این میراث بنا شود.
مربیان برای تمام مراحل فرآیند تدریس، از جمله راههایی برای درگیر نگه داشتن دانش پذیران از راه دور، به راهحلهای انعطافپذیر و چابک نیاز دارند.
این نیاز به بررسی واقعی نیازهای آموزشی منحصر به فرد مربیان برای اطمینان از انتخاب راه حل مناسب دارد.
همه راهحلها برای هر نیازی مناسب نیستند و ارزیابی واقعی همه جنبههای بالا برای اطمینان از موفقیت در این زمان چالشبرانگیز و در آینده مهم است.