با SAMR یادگیری در کلاس را بهبود ببخشید

اگر شما در حال تدریس یا سخنرانی های زنده هستید، احتمالاً در مورد برخی از چارچوب های طراحی آموزشی معروف شنیده اید.

شاید مشهورترین آنها ADDIE باشد، الگویی که تقریباً در هر پروژه آموزشی که در آن شرکت کرده ایم، با آن روبرو شده ایم.

در حقیقت، بیشتر مدل ها به نوعی از روش ADDIE مشتق شده اند.

اما البته چارچوب های دیگری نیز وجود دارد که به منظور بهبود ابتکارهای یادگیری است. یکی از آنها SAMR است.

SAMR مخفف Substitution، Augmentation، Modification، and Redefinition است. (جایگزینی، افزایش، اصلاح و تعریف مجدد)

هدف پشت آن بهبود استفاده از فناوری در زمینه های یادگیری است.

بیایید نگاهی به هر بخش آن بیندازیم.

جانشینی

این به استفاده از فناوری جدید برای انجام یک کار قدیمی اشاره دارد.

به عنوان مثال، اگر وظیفه شما این است که از یک کتابخانه برای نوشتن گزارش تحقیق با قلم و کاغذ استاندارد استفاده کنید، می توانید قلم و کاغذ را با پردازشگر کلمه و کتابخانه را با اینترنت جایگزین کنید.

یک مثال نسبتاً اساسی، اما نکته اصلی را برجسته می کند.

بزرگ شدن

افزودن، به استفاده از فناوری جدید، برای اصلاح بیشتر نحوه انجام یک کار قدیمی اشاره دارد.

اگر همین مثال تحقیق را در بالا درنظر بگیریم، می توانیم تکالیف را افزایش دهیم و از دانش پذیران بخواهیم یادداشت های تکالیف خود را با استفاده از Dropbox با مربی و سایر دانش پذیران به اشتراک بگذارند.

تغییر

اصلاح به معنای تغییر واقعی روش انجام کار با استفاده از فناوری است.

به عنوان مثال، می توانید به جای بازخورد کتبی یا زنده از همتایان، از یک تالار گفتگو یا سیستم نظرخواهی برای تسهیل بازخورد درباره یک کار استفاده کنید.

تعریف مجدد

هنگام تعریف مجدد مجموعه ای از وظایف برای یک هدف نهایی مورد نظر، از فناوری جدیدی برای افزودن کارهای جدید به فرآیند استفاده می کنید.

در متن همان مثال تعیین تکلیف تحقیق، این می تواند از ابزارهای آنلاین مانند سیستم مدیریت یادگیری استفاده کند.

به عنوان مثال، نیاز به فراگیران برای ارسال پست های انجمن، ارسال واقعی کارها، کسب نشان های خاص یا تعداد امتیازات در آزمون، و …

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: