گاهی مواقع ممکن است بعد از ورود به کلاستان در برنامه ادوب کانکت متوجه شوید که چیدمانی در کلاس وجود ندارد و تنها با یک صفحه مشکی مواجه می شوید.
اغلب اوقات وقتی این اتفاق می افتد کاربران فکر می کنند هنوز وارد کلاس نشده اند و لینک کلاس مشکل پیدا کرده است. ولی جای نگرانی نیست. با چند کلیک ساده می توان دوباره کلاس را به حالت عادی بازگرداند.
برای رفع این مشکل باید هاست یا مدیر کلاس باشید و اگر عضو عادی کلاس هستید منتظر بمانید تا مدرس کلاس مشکل را حل کند.
نحوه بازیابی چیدمان کلاس:
اگر از طریق نسخه دسکتاپ یا اندروید ادوبی کانکت وارد کلاس شده اید، از کلاس خارج شوید و دوباره از طریق مرورگر کامپیوتر وارد کلاس شوید.
سپس کافیست از ستون سمت راست یکی از چیدمان های پیش فرض را انتخاب کنید تا حالت کلاس مثل قبل شود.
مانند تصویر زیر:
اگر در ستون سمت راست هیچ چیدمانی را مشاهده نمی کنید به معنی این است که چیدمان های پیش فرض قبلی به دلایل نامعلومی حذف شده است. برای رفع این مشکل روی علامت سه نقطه، مشخص شده در تصویر زیر کلیک کنید. با باز کردن منو و انتخاب گزینه بازگشت به حالت پیش فرض، چیدمان به حالت قبلی بازمی گردد.
مطابق تصویر زیر و قسمت های علامت گذاری شده: