ما سه موضوع بزرگ را انتخاب کردیم که فکر می کنیم توجه و تمرکز بیشتری را ایجاب می کند، تجربیات، اکوسیستم ها و ارزیابی.
تجربیات آنها را ایجاد کنید!
تجربه کاربری (UX) همیشه یک ضرورت برای طراحی وب و طراحی نرم افزار بوده است و اهمیت روزافزونی در طراحی راه حل های یادگیری دارد. دلیل آن چیست؟
فراگیران ما که کاربران مشتاق وب و نرم افزار هستند، اکنون انتظاراتی مرتبط با تجربه دارند.
آنها تحت تأثیر روشهای طراحی دستگاهها، نرمافزارها و وبسایتها قرار گرفتهاند و انتظار دارند تجربیات مشابهی داشته باشند.
آنها رابط های بصری، شخصی و جذاب با طرح های بصری تمیز می خواهند. آنها همچنین انتظار دارند آنچه را که نیاز دارند به سرعت پیدا کنند و به سرعت از آن استفاده کنند.
سال ها پیش، در سخنرانی اصلی سر کن رابینسون، سخنران و نویسنده برجسته درباره خلاقیت و نوآوری در آموزش و تجارت، او عبارتی را ابداع کرد که ماندگار شد و بر طراحی ها تأثیر گذاشت.
او گفت که تکامل جمعآوری اطلاعات، فرهنگی را ایجاد کرده است که میگوید من تمام وقت ندارم!
با UX آشنا شوید یا اگر پیشینه ای دارید، دانش UX خود را تقویت کنید یا بیشتر کنید.
تجارب یادگیری را طراحی کنید که متناسب با انواع وسایلی که امروزه دانش پذیران از آن ها استفاده می کنند، باشد.
طراحی برای تلفن های همراه شبیه طراحی برای تبلت، لپ تاپ یا دسکتاپ نیست. افراد با هر دستگاه به طور متفاوت و برای اهداف، مدت زمان و غیره تعامل متفاوتی دارند.
اکوسیستم ها آنها را بسازید!
فناوری راهحلهای یادگیری و سیستمهای یادگیری قویتری را امکانپذیر کرده است.
تعریف ساده مریام وبستر از اکوسیستم «هر چیزی که در یک محیط خاص وجود دارد» است.
بنابراین یک اکوسیستم یادگیری کل محیط یادگیری و آموزشی است که ممکن است شامل آموزش الکترونیکی، آموزش به رهبری مربی (ILT)، آموزش مجازی تحت هدایت مربی (VILT)، یادگیری موبایلی، یادگیری اجتماعی، پشتیبانی عملکرد، منابع آنلاین و آفلاین باشد.
به جرات می توانیم بگوییم که اکوسیستم های یادگیری، استراتژی های یادگیری ترکیبی روی استروئیدها هستند.
این به معنای سادهسازی بیش از حد این مفهوم نیست، بلکه برای کسانی است که با مفهوم اکوسیستم آشنا نیستند.
چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
به جای ساختن یک راه حل واحد به عنوان راه حل، مجموعه ای از راه حل ها را ارائه کنید و یک اکوسیستم یادگیری ایجاد کنید.
اگر دوره آموزش الکترونیکی راه حل اصلی شماست، به این فکر کنید که چه چیزی می تواند مکمل آن باشد.
فراگیران شما تمایل دارند از چه چیزی استفاده کنند؟
آنها به چه چیزی نیاز دارند؟
پشتیبانی عملکرد؟
کمک های شغلی؟
یادگیری اجتماعی؟
از آنها بخواهید بگویند به چه چیزی نیاز دارند!
ارزیابی فراتر از شروع با پایان در ذهن
ارزیابی می تواند به تعدادی از وظایف یا استراتژی های مختلف در صنعت ما اشاره داشته باشد.
به طور معمول، وقتی در مورد ارزشیابی صحبت می کنیم، به نحوه ارزیابی درک یادگیرندگان از طریق ارزیابی و نحوه ارزیابی خود راه حل ها از طریق تکرارها و نمونه های اولیه، معمولاً بر خلاف محدوده، همانطور که در بیانیه کار (SOW) تعریف شده است، اشاره می کنیم.
اما آیا راهحلهای یادگیری خود را با استراتژیهایی که با عملکرد و نتایج کسبوکار مرتبط هستند هماهنگ میکنید؟
آیا تا به حال آنها را به این درجه ارزیابی کرده اید؟
آیا شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مرتبط با راه حل های خود را مورد بحث قرار می دهید؟
مطالعه وضعیت یادگیری و توسعه گروه براندون هال در سال ۲۰۱۵ بیان میکند که «تنها ۳۰ درصد از شرکتها میگویند که استراتژیهای یادگیری آنها به شدت با اهداف کسبوکار هماهنگ است».
این مطالعه همچنین خاطرنشان می کند که محرک اصلی توسعه یک استراتژی، اولویت بندی نیازهای کسب و کار و همسو کردن آنها با استراتژی های منابع انسانی و یادگیری است.
همانطور که ارزیابی ها را با اهداف یادگیری هماهنگ می کنیم، راه حل های یادگیری را نیز باید با نتایج کسب و کار هماهنگ کنیم.
این نوع همسویی و برنامه ریزی استراتژیک مورد توجه قرار گرفته است و سزاوار تمرکز بیشتر ما است.
کسانی از ما که مدتی در این صنعت بودهاند میدانند که L&D اغلب در عمل میکند، به عنوان یک شریک تجاری استراتژیک در نظر گرفته نمیشود و گاهی اوقات یکبار مصرف در نظر گرفته میشود.
ما امیدواریم تحول مستمر صنعت به زودی این تفکر را تغییر دهد.
در مقاله اخیر ATD، نویسندگان خاطرنشان می کنند که «به عنوان یک رهبر توسعه استعداد، روزهایی که بر روی تعداد ساعات آموزشی تولید شده و اندازه گیری می شود، به سرعت در حال کاهش است.
در آینده بسیار نزدیک، شما بر اساس نتایج همسو با سازمان سنجیده خواهید شد. رهبران کسب و کار ممکن است به زودی از L&D بپرسند که چه ارزشی اضافه می کنند و چگونه راه حل های آنها با نتایج کسب و کار هماهنگ است. آیا برای آن آماده هستید؟
علاوه بر بازگشت سرمایه (ROI)، بازگشت انتظارات را نیز در نظر بگیرید.
اگر انتظارات ذینفعان، مشتریان، حامیان مالی و حتی مخاطبان هدف خود را به طور کامل مستند کنید، تعریف واضح تری از موفقیت خواهید داشت تا با آن همسو و ارزیابی کنید.
گواهینامه ارزیابی تأثیر یادگیری ATD به این موضوع می پردازد و اندازه گیری و ارزیابی تأثیر راه حل های تجاری را پوشش می دهد.
در صورت لزوم اجرای (و حفظ) پشتیبانی عملکرد را در نظر بگیرید.
به گفته کنراد گوتفردسون، پشتیبانی عملکرد برای بهبود نتایج کسب و کار طراحی شده است.
همانطور که در بالا ذکر شد آن را به عنوان بخشی از اکوسیستم یادگیری خود بگنجانید!
پس از چندین سال روند طراحی آموزشی متمرکز بر قابل ارائه های آموزشی – یادگیری تلفن همراه، گیمیفیکیشن، یادگیری اجتماعی – به نظر می رسد صنعت ما شروع به برداشتن یک گام به عقب (و در عین حال یک جهش استراتژیک به جلو) کرده است.
این روندها به تمرکز بر تصویر بزرگتر از تجربه کلی یادگیری، نحوه همسویی و حمایت از اهداف تجاری و چگونگی اطمینان از مؤثر بودن مداخلاتمان اشاره دارد.
اگر این ترسناک به نظر می رسد، به یاد داشته باشید، چالش های بزرگتر به معنای فرصت های بیشتر برای خلاقیت و نوآوری است!
ما هیجان زده هستیم که با شرکای تحقیق و توسعه خود به صورت استراتژیک کار کنیم تا رویکرد طراحی آموزشی خود را – از یادگیری اکوسیستم ها گرفته تا هر ریزآموزش فردی – برای کمک به فراگیران در پیشرفت شغلی و کمک به رشد و شکوفایی کسب و کارها انجام دهیم.
برای شما یک سال خلاقانه و هیجان انگیز طراحی آموزشی آرزو می کنیم!