آزمون بخشی جدایی ناپذیر از هر برنامه یادگیری است. ما از آزمونها استفاده می کنیم تا بررسی کنیم کسی کلیدهای اصلی محتوای دوره را می فهمد و می تواند آن اصول را بر این اساس اعمال کند؟
قبل از اینکه کاربر اعتبار این دوره را دریافت کند، بسیاری از برنامه های آموزش مداوم نیاز به گذراندن یک آزمون (علاوه بر سایر معیارها) دارند.
در یک محیط مدرسه، آزمونهای قبولی نحوه پیشرفت دانش پذیران به کلاس بعدی است.
جای تعجب نیست که از آزمون کویزینگ نیز به میزان بسیار زیادی در آموزش الکترونیکی استفاده می شود.
ایجاد یک آزمون موثر به تلاش قابل توجهی نیاز دارد. هنوز هم می توانید با اجرای برخی از تکنیک های ساده، تأثیر آزمون را افزایش دهید.
استراتژی های آزمون ساده
بعد از هر بخش، محتوای دوره آموزشی را با یک تا سه سوال آزمون (درجه بندی نشده) قرار دهید. این کمک می کند تا اهداف بخش را به مقصد برسانید.
فقط ۲۰-۳۰٪ سوالات خود را “درست یا غلط” قرار دهید. سوالات درست یا غلط غالباً کمترین تأثیر را دارند.
سوالات چند گزینه ای باید چهار گزینه بالقوه داشته باشد، به ندرت سه گزینه.
از استفاده “هیچ یک از موارد بالا” به عنوان گزینه ای برای گزینه های متعدد خودداری کنید.
سوالاتی که از این به عنوان پاسخ واقعی استفاده می کنند، میزان یادگیری را اندازه گیری نمی کنند اما خطر قرار گرفتن در گروه “سوال ترفندها” را دارند، که واقعاً هدف آموزش نیست.
به آزمونهای نهایی خود محدودیت زمانی اضافه کنید. این امر افراد را از جستجوی منابع آنلاین برای یافتن پاسخ های احتمالی بازمی دارد.
برای انگیزه بیشتر امتیاز، نشان و گواهینامه اهدا کنید.
به فراگیر اجازه دهید دوباره آزمون را برگزار کند (در صورت لزوم).
همیشه از بانک سوال استفاده کنید. این در جلوگیری از تقلب مفید است و اگر قصد دارید چندین آزمون را امتحان کنید، نیز مفید خواهد بود.