اگر در حال ایجاد یک ماژول مهارت هستید، یکی از بزرگترین تصمیماتی که باید بگیرید این است که چگونه می خواهید محتوا را ارائه دهید.
به طور پیش فرض، بیشتر افراد به پاورپوینت Microsoft PowerPoint مراجعه می کنند، زیرا مدت زمان طولانی است که این برنامه یکی از عناصر اصلی آموزش است.
با این حال، این قالب ایده آل نیست، به خصوص در دوره های آنلاین.
ایده خوبی است که با استفاده از انواع مختلف رسانه های راهبردی میزان تعامل یادگیری را افزایش دهید.
رسانه راهبردی استفاده از عناصر مختلف رسانه ای (ویدئو، تصاویر، صوت، تعاملات و …) برای دستیابی به هدفی خاص است.
به عنوان مثال می توان به تصویر موجود در این پست وبلاگ اشاره کرد.
اگرچه به تجزیه بصری محتوا کمک می کند، اما برای دستیابی به هدفی خاص لحاظ نشده است.
چرا باید از رسانه راهبردی استفاده کرد؟
دلایل مختلفی برای استفاده از رسانه های راهبردی وجود دارد که بسیاری از آنها با مطالعات اثبات اثربخشی آن در شرایط خاص پشتیبانی می شوند.
علاوه بر این دلیل، برای یک لحظه دوره هایی را که از گذراندن آنها لذت می برید در نظر بگیرید.
این احتمال وجود دارد که شامل رسانه های راهبردی باشد. دوره های که فقط شامل متن هستند، به سختی قابل یادآوری هستند.
اما اگر به دنبال برخی از حقایق هستید، مطمئناً موارد قابل توجهی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- مغز ما تصاویر را ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از متن پردازش می کند.
- مغز ما فقط در ۲۵۰ میلی ثانیه نشانه های بصری را پردازش می کند.
- ۹۰٪ اطلاعاتی که به مغز ما می رسد بصری است.
- ۴۰٪ از افراد نسبت به محتوایی که فقط شامل متن باشد پاسخ بهتری نسبت به اطلاعات بصری دارند.
- مردم تصاویر تجسمی را ترجیح می دهند، ۵۹٪ از مدیران ارشد بخش شرکت ها تصاویر را بر متن ترجیح می دهند.
هنگام ایجاد استوری بورد خود، مطمئن شوید که بخشی را برای رسانه های راهبردی در نظر گرفته اید.
لازم نیست هر بخشی رسانه داشته باشد، اما در صورت امکان باید به شدت به فکر اجرای آن باشید.
این یک نکته است. به جای اینکه فقط توصیف کنید که رسانه در آن قسمت از دوره شما چیست، هدف مورد نظر رسانه را نیز در نظر بگیرید.
این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که رسانه به جای حواس پرتی، ارتباط ایجاد می کند.
تبلیغات: وکیل پاکدشت