گذراندن یک دوره آنلاین راهی مناسب برای یادگیری یک مهارت جدید است. با این حال، گاهی اوقات همیشه به یادگیری با دید مثبت نگاه نمی شود.
بعضی اوقات به دلایل انطباق، کارمندان ملزم به گذراندن دوره های آنلاین می شوند.
این شرایط مشکل است زیرا افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند لزوماً مایل به گذراندن آنها نیستند.
به آن فکر کنید، در هر زمان به شما گفته می شود کاری را انجام دهید که واقعاً برای انجام آن هیجان زده نیستید.
حتی در بیشتر موارد ممکن است اذیت شوید. اگر شما مسئول ایجاد دوره هستید، باید اطلاعات لازم را به شکلی موثر به مخاطبان سخت پسند ارائه دهید.
مطمئناً شما فقط می توانید از متن و گرافیک ساده استفاده کنید، اما چرا سعی نمی کنید تأثیر بهتری بگذارید؟
یکی از راه هایی که به سادگی باعث از دست دادن مخاطب می شود، طولانی بودن دوره شماست.
دامنه توجه ما کوتاه است. علاوه بر این، هنگامی که رایانه یا تلفن های هوشمند خود را باز می کنیم، حواس پرتی های بسیاری پیش روی ما قرار می گیرد.
با این حساب شما باید دوره های خود را بر این اساس طراحی کنید.
در صورت امکان، سعی کنید تمام آموزشهای مربوط به انطباق را در ۴۵ دقیقه یا کمتر انجام دهید.
این مقدار حداکثر می تواند یک ساعت باشد. فراتر از این میزان به تجربه، به ما نشان داده است که مخاطبان خود را از دست خواهید داد.
اگر دوره شما بیش از یک ساعت باشد، بهتر است با تقسیم مطالب به دو ماژول جداگانه، به مخاطبانتان ارائه شود و در صورت امکان طول آنها برابر باشد.
شاید تصور کنید ماژول های طولانی تر “مهم تر” هستند در حالی که ممکن است درست نباشد.
با آموزش انطباق، می دانید که یک قسمت (احتمالاً زیاد) از مخاطبان وجود دارند که نمی خواهند دوره را بگذراند.
از این دانش برای ایجاد دوره خود بر این اساس استفاده کنید.
هرچه مطالب آموزشی خود را مختصرتر بیان کنید، احتمال دستیابی به اهداف یادگیری خود را بیشتر می کنید.