اشتباهات زیادی وجود دارد که می توانید در هنگام ایجاد یک دوره مرتکب شوید، اما یک مورد خاص وجود دارد که من بارها آن را دیده ام.
این اشتباه برای افرادی اتفاق می افتد که انتظارش را ندارید. این برای متخصصان، معلمان پر از اشتیاق و افرادی که سرشار از هیجان برای آموزش موضوع خود هستند اتفاق می افتد.
اشتیاق یک مزیت بزرگ است زیرا آنها احساسات مسری هستند که به دانش پذیران منتقل می شوند. بهترین معلمان پر از اشتیاق هستند.
اما، در عین حال، می تواند بزرگترین دام شما باشد.
این اشتباه را نکنید!
من می دانم که شما می خواهید برای دانش پذیران خود ارزش ایجاد کنید. اما حقیقت این است که هر نکته، ترفند و جزئیات جزئی را به آنها می دهیم. دانش پذیران غرق شده آموزش خود را کامل نمی کنند.
در نتیجه، آنها مهارتی را که می خواستند در هنگام ثبت نام یاد بگیرند، یاد نمی گیرند. آنها می بازند و شما هم همینطور.
این همان چیزی است که من آن را “اثر firehose™” می نامم. اثر firehose™ زمانی اتفاق میافتد که دانش پذیران احساس میکنند سرخورده هستند و به سختی میتوانند در دوره شما بمانند.
محتوای بسیار زیادی وجود دارد که دانش پذیران نمی توانند تشخیص دهند که چه چیزی مهم است، و مسیر روشنی برای تکمیل وجود ندارد.
به عنوان یک سازنده دوره آنلاین، باید تعادل مناسب را پیدا کنید. اطلاعات ناکافی باعث می شود که دانش پذیران احساس ناآماده بودن و بیهودگی کنند.
اطلاعات بیش از حد باعث می شود آنها احساس غرق شدن کنند و منجر به انفعال آنها شود.
وقتی افراد انتخاب ها یا چیزهای زیادی برای یادگیری دارند، نمی توانند مسیر مستقیمی را برای رسیدن به نتایج ایده آلی که به آنها وعده داده بودید ببینند.
مانند این است که در یک سوپرمرکز والمارت قدم بزنید و ندانید به کدام راهرو بروید.
بزرگترین مشکل این پدیده سردرگمانگیز این است که تعداد دانش پذیرانی که دوره شما را تکمیل میکنند به دلیل نیاز به اراده اضافی کاهش میدهد.
آیا بسیاری از دانش پذیران شما دروس شما را تمام نمی کنند؟ یا اگر سایت عضویت دارید بعد از ۲ یا ۳ ماه می روند؟ این کار می تواند باعث ایجاد اصطکاک و مقاومتی شود که دانش پذیران شما ترک تحصیل کنند.
خوشبختانه، من قبلاً بارها با این مشکل روبرو شده ام و دقیقاً می دانم چگونه آن را برطرف کنم.
۱٫ یک ساختار دوره واضح ایجاد کنید
اجازه دادن به افراد در یادگیری با سرعت خود بسیار مهم است، اما عدم هدایت مسیر آنها تقریباً همیشه شکست آنها را موجب می شود.
به یاد داشته باشید، بردهای کوچک منجر به پیروزی های بزرگ می شود و بردهای بزرگ منجر به موفقیت می شود.
ایجاد دوره های خود با در نظر گرفتن این موضوع، مسیر موفقیت است. به همین دلیل است که ساختار دوره شما باید ساده باشد و مسیر دستیابی به نتایج وعده داده شده باید برای دانش پذیران روشن باشد.
یک ساختار دوره ساده با اهداف روشن مشتریان شما را با انگیزه و درگیر نگه می دارد.
این به آنها کمک می کند تا دقیقا بدانند قدم بعدی چیست و چه چیزی باید از آن به دست آورند. برای شروع، از خود بپرسید:
هدف هر ماژول یا درس چیست؟
آیا هر ماژول دانش پذیران را یک قدم به هدف نهایی دوره نزدیکتر میکند؟
هر ماژول و درس باید یک هدف داشته باشد. وقتی دانش پذیران بدانند برای چه چیزی کار میکنند و چگونه از آن سود میبرند، احتمالاً با یادگیری سریعتر و داشتن انگیزه بیشتر، دوره را دنبال میکنند.
اگر یک ماژول ۳ تا ۵ یا بیشتر هدف داشته باشد، دانش پذیران نمیتوانند ذهن خود را در مورد آنچه میخواهند به انجام برسانند بپیچند و غرق شدن و ترک تحصیل برای آنها آسانتر است.
در نظر بگیرید که یک درس را به دو یا چند درس کوتاهتر تقسیم کنید تا مسیر را آسانتر دنبال کنید.
۲٫ ایجاد یک تجربه لذت بخش و دادن پاداش به دانش پذیران
یکی از جنبههای ضروری ساخت یک دوره آنلاین موفق، مفید و بدون اصطکاک این است.
زمانی که دانش پذیران بر خلاف سردرگمی و بیهدف بودن احساس قدرت و انگیزه میکنند، نرخ پایان کار به شدت افزایش مییابد!
سازماندهی بهتر و کاهش اصطکاک یادگیرنده همان چیزی است که مشتریان را حفظ می کند، نه محتوای بیشتر.
در اینجا ۳ استراتژی موثر برای ایجاد یک تجربه ارزشمند و بدون اصطکاک آورده شده است:
تکه تکه شدن محتوا
تكه كردن محتوا، تكنيك تقسيم محتوا به قطعات كوچك زيادي است كه مديريت و يادگيري آنها آسانتر است.
رسیدگی به چالشها یا تکههای کوچک آسانتر است و به دانش پذیران کمک میکند تا مطالب را سریعتر درک کنند و همه آنها را حفظ کنند در حالی که تلاش کمتری میکنند.
Prizification™
Prizification™ به روش جدید من برای حل مشکلات “درگیری” آنلاین تبدیل شده است.
همه ما شنیدهایم که دانش پذیران شکایت میکنند که محتوای آن زیاد است، یا زمان زیادی میبرد یا کسلکننده است.
اجرای این یک استراتژی کوچک بدون درد، همه تفاوت را در میزان تکمیل دوره شما توسط دانش پذیران ایجاد می کند.
جوایز معنادار و مرتبط، کلید prizificaton™ هستند. در پایان روز، دانش پذیران به سراغ ما می آیند تا زندگی خود را تغییر دهند.
اگر آنها دوره را تمام نکنند، ما در این کار شکست می خوریم. Prizification ™ به آنها کمک می کند تا از موانعی که با آن روبرو هستند عبور کنند تا به پایان برسند.
و بهترین بخش؟ ما شاهد افزایش ۵۰۰٪ یا بیشتر در تکمیل دوره توسط دانش پذیران هستیم.
آنها را درگیر نگه می دارد، بنابراین آنها به نقطه پایان می رسند و نتیجه می گیرند. دانش پذیرانی که نتیجه میگیرند دورههای بیشتری را میخرند و این درآمد ما را نیز افزایش میدهد.
نشان های دیجیتال
اگر میخواهید دانش پذیران را تشویق کنید دوره خود را به پایان برسانند، شرکت کنند و با مربی و سایر دانش پذیران تعامل بیشتری داشته باشند، ارائه یک جایزه ملموس روش خوبی است.
چرا؟ برای اینکه افراد پاداش را دوست دارند. آنها می خواهند احساس منحصر به فرد، شناخته شده و مهم کنند و اگر بتوانید این کار را برای آنها انجام دهید، اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد و آنها تمایل بیشتری برای ادامه پیشرفت در دوره آنلاین شما خواهند داشت.
بنابراین، چگونه می توانید راه های ملموس برای پاداش پیدا کنید؟ شروع به استفاده از نشان های دیجیتال برای پاداش دادن به دانش پذیران خود کنید:
یک نشان دیجیتال برای تکمیل دوره ارائه دهید. مردم دوست دارند دستاوردهای خود را با جهان به اشتراک بگذارند و آنها را به CV خود اضافه کنند.
امتیاز جایزه برای دستاوردها ارائه دهید. وقتی به نقاط عطف می رسند، امتیاز می گیرند. سپس آنها می توانند امتیازات خود را برای پول نقد آمازون، کارت های هدیه و غیره تحویل دهند.
یک “گذرنامه” آموزشی مجازی طراحی کنید و شرکت کنندگان را تشویق به دریافت ویزا کنید.
هر چه بیشتر دوره را تکمیل کنند، ویزا (یا نشان) بیشتری دریافت می کنند.
۳٫ محتوای دوره کاربردی ایجاد کنید
اگرچه ممکن است چیزهای زیادی بدانید، اما در برابر تمایل به بسته بندی دوره خود با اطلاعات “خوب برای دانستن” مقاومت کنید.
دانش پذیران اطلاعات «باید بدانید» میخواهند که بتوانند آن را در زندگی روزمره خود به کار ببرند.
آنها می خواهند بدانند که چگونه در حرفه خود پیشرفت کنند یا با استفاده از گام های عملی به تجارت خود سرعت بخشند.
آنها مهارت های قابل فروش می خواهند که بتوانند به رزومه خود اضافه کنند.
این بدان معنا نیست که شما باید نظریه را نادیده بگیرید، بلکه باید راهی پیدا کنید تا آن را به زندگی دانش پذیران متصل کنید و آن را قابل اجرا کنید.
شما می توانید این کار را با نشان دادن اینکه چگونه می توان تئوری را در موقعیت های واقعی به کار برد، نشان دادن مطالعات موردی، یافتن کاربردها در مسائل زندگی واقعی، افزودن تمرین ها، ماموریت ها و تکالیف به دوره خود انجام دهید.
من قبلاً این را گفته ام و هرگز از تکرار آن خسته نمی شوم: بیشتر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست.
طولانی تر همیشه بهتر نیست. بزرگتر همیشه بهتر نیست. هرچه محتوای بیشتری در دوره های آنلاین خود قرار دهید، بیشتر در معرض خطر سردرگمی دانش پذیران خود قرار می گیرید!
این مقاله را بررسی کنید و درباره راهکارهایی برای جلوگیری از اثر firehose™ و انگیزه نگه داشتن دانش پذیران بیشتر بخوانید.