گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی این روزها بحثی داغ است و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد.
چرا که ثابت شده است که در کمک به فراگیران برای درک و استفاده بیشتر از اطلاعات جدید بسیار مفید است.
هنوز هم افرادی وجود دارند که گیمیفیکیشن را “غیرمعتبر” می دانند و ادعا می کنند که در حقیقت هیچ ارزش قابل اندازه گیری ندارد.
امیدواریم امروز بتوانیم به برخی از اعتبار آماری، به ویژه در آموزش و پرورش، کمک کنیم.
در زیر یک اینفوگرافیک ایجاد شده توسط JoyTunes را می بینید، در آن چند نمونه خوب از چگونگی کمک گیمیفیکیشن به آموزش وجود دارد.
بحث ساده است: گیمیفیکیشن نه تنها به فراگیران کمک می کند تا دانش جدید را به طور موثر کسب کنند، بلکه برای کمک به فراگیران در حفظ اطلاعات نیز مفید است.
به عبارت دیگر، اطلاعات با سهولت بیشتری به حافظه طولانی مدت متعهد می شوند.
به همین دلایل است که بازار گیمیفیکیشن به طور مداوم رشد می کند.
این پول زیادی برای “بازی ها” است!
بخش انتفاعی در حال توجه به گیمیفیکیشن است، به ویژه اینکه چگونه می تواند به نفع کارکنان آنها باشد.
از سال ۲۰۱۰ گزارش شده است که بیش از ۳۵۰ شرکت، پروژه های بزرگ گیمیفیکیشن را راه اندازی کرده اند.
برخی از این شرکت ها شامل مارک هایی مانند MLB ، Adobe ، Walgreens ، Ford ، Southwest ، eBay و Panera Bread هستند.
بنابراین اجرای گیمیفیکیشن معمولاً به چه معناست؟
خوب، این واقعا به برنامه و مخاطبان مورد نظر بستگی دارد. همانطور که گفته شد، به طور کلی از هر (یا همه) استراتژی های زیر استفاده می شود:
پیشرفت در سطوح مختلف
امتیازها و نشان ها
میله های پیشرفت
فیدهای فعالیت
بازخورد در زمان واقعی از عملکرد
رقابت دوستانه (تابلوهای امتیازات)
بعضی از برنامه ها تقریباً از همه این روش ها استفاده می کنند، Duolingo فقط یک مثال است.
اگر هنوز با بازی سازی در کشمکش هستید و آنرا نپذیرفته اید، می خواهیم شما را تشویق کنیم که در آن غوطه ور شوید.
و این نکته را نیز بدانید که وقتی به درستی اجرا شود، ساده نیز کار می کند.