طراحی ابزارهای آموزش الکترونیکی که به یادگیرندگان بزرگسال انگیزه می دهد و آنها را درگیر می کند، می تواند چالش برانگیز باشد.
با این حال، ایجاد آموزش های الکترونیکی درجه یک که به یادگیرندگان بزرگسال پاسخ می دهد، مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود را دارد.
خبر خوب این است که تعدادی نکته و تکنیک وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تجربیات آموزشی معنی داری برای یادگیرندگان بزرگسال ایجاد کنید که می تواند در دوره های آموزش الکترونیکی و رویدادهای آموزشی آنلاین اعمال شود.
آن را مرتبط کنید!
یادگیرندگان بزرگسال باید بتوانند ارتباط آنچه را که می آموزند ببینند. چگونه این دوره آموزش الکترونیکی مجموعه مهارت هایی را که برای بهبود عملکرد کاری خود نیاز دارند به آنها ارائه می دهد؟
رویداد آموزشی آنلاینی که در حال توسعه آن هستید چگونه اطلاعاتی را که برای تسلط بر یک کار خاص نیاز دارند به آنها می دهد؟
هنگام طراحی محصولات آموزش الکترونیکی برای یادگیرندگان بزرگسال، باید در نظر داشته باشید که محتوا باید مرتبط باشد، در غیر این صورت آنها نخواهند توانست ارزش واقعی تجربه آموزشی را که ارائه میدهید ببینند.
در حالی که در حال نوشتن هر بلوک متن یا انتخاب گرافیک و تصاویر عالی هستید، به این فکر کنید که چگونه اینها قرار است در خدمت اهداف و مقاصد آموزشی اولیه باشند.
شامل فعالیت ها و تکالیفی باشد که فراگیران بزرگسال را تشویق به کاوش کند.
فراگیران بزرگسال دانش را زمانی به بهترین نحو یاد می گیرند که در فرآیند یادگیری خود شرکت کنند.
فعالیت ها یا تکالیفی را طراحی کنید که آنها را تشویق کند تا به تنهایی یک موضوع را کشف کنند و از تجربیات شخصی بیاموزند.
سؤال یا مشکلی را مطرح کنید و سپس از آنها بخواهید که خودشان به راه حل برسند، یا آنها را در گروه ها قرار دهید و از آنها بخواهید که برای بحث طولانی در مورد موضوع و بهره مندی از تجربیات و مجموعه مهارت های یکدیگر با یکدیگر همکاری کنند.
وقتی دانش را به تنهایی کسب میکنند، الهام میگیرند تا راههای دیگر مطالعه شخصی و آموزش آنلاین را دنبال کنند و به طور کاملتر در محیط آموزش الکترونیکی مشارکت کنند.
تجربه و پیشینه آموزشی یادگیرندگان بزرگسال را در نظر بگیرید.
معمولاً یادگیرندگان بزرگسال نسبت به دانش پذیران جوانتر، تجربه بیشتری از زندگی را جمعآوری کردهاند و پایگاه دانش گستردهتری را جمعآوری کردهاند.
به این ترتیب، هنگامی که در حال طراحی آموزش الکترونیکی خود برای مخاطبان بزرگسال هستید، باید تجربه و پیشینه آموزشی آنها را در نظر بگیرید.
به عبارت دیگر، ارزیابی دقیق مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. بالاترین سطح تحصیلاتی که آنها به پایان رسانده اند چیست؟
معمولاً در حین کار از آنها خواسته می شود که کدام وظایف خاص را انجام دهند؟ آیا آنها قبلاً اصطلاحات فنی را که معمولاً در حرفه آنها استفاده می شود می دانند؟
بازخورد فوری ارائه دهید تا به یادگیرندگان بزرگسال اجازه دهید از اشتباهات درس بگیرند.
با ارائه بازخورد فوری زمانی که آنها مرتکب خطا می شوند، یا حتی زمانی که نیاز به دانستن در مورد رویکرد حل مشکل جایگزین دارند، تجربه آموزشی را قدرتمندتر و موثرتر کنید.
این فرصت را برای آنها فراهم می کند تا با تشخیص اشتباهات در لحظه وقوع و دیدن عواقب مستقیم آن خطا، به جای اینکه منتظر بمانند تا زمان نیاز برای ارائه بازخورد ارزشمند بگذرد، از آنها درس بگیرند.
محتوای عاطفی را ادغام کنید.
مخاطبان آموزش بزرگسالان اغلب از محتوایی بهره می برند که عاطفی محور است. اگر احساس کنند از نظر عاطفی با موضوع مرتبط هستند، احتمال بیشتری دارد که درگیر شوند، به طوری که در واقع اطلاعات را جذب و حفظ می کنند.
از تصاویر و گرافیک های قدرتمند و مرتبط و همچنین محتوای نوشتاری که حس خاصی را برمی انگیزد استفاده کنید.
حتی فونتی که استفاده می کنید می تواند احساس خاصی را منتقل کند. عناصر عاطفی مثبت همچنین می توانند برای الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در یادگیرندگانی که ممکن است احساس کنند از محیط آموزش الکترونیکی جدا شده اند، استفاده می کنند.
بر مزایای دنیای واقعی تاکید کنید.
آیا می توانید به طور خلاصه مزایای دنیای واقعی را که دوره آموزش الکترونیکی یا رویداد آموزشی آنلاین شما به دانش پذیران بزرگسال ارائه می دهد، خلاصه کنید؟
یادگیرندگان بزرگسال باید از قبل از مزایای دنیای واقعی مطلع شوند و باید به طور دوره ای این مزایا را یادآور شوند.
به عنوان مثال، می توانید یک یادداشت جانبی به هر ماژول اضافه کنید و توضیح دهید که چگونه محتوا مزایای دنیای واقعی را به آنها ارائه می دهد. این به آنها امکان می دهد تا هدف پشت تجربه آموزشی را درک کنند، به طوری که آنها با انگیزه و هیجان زده شوند.
هنگام ایجاد محتوا، بار شناختی را در ذهن داشته باشید.
برای جلوگیری از اضافه بار شناختی، محتوای خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. از استفاده از بلوک های بزرگ متن خودداری کنید و به جای آن نقاط گلوله یا لیست های شماره گذاری شده را انتخاب کنید.
همچنین، ممکن است بخواهید به جای دوره های طولانی آموزش الکترونیکی که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند، ماژول های کوچکتر یا دوره های آموزش الکترونیکی را که بر موضوعات خاص تمرکز دارند، در نظر بگیرید.
از آواتارها و داستان سرایی برای ترسیم دانش پذیران بزرگسال استفاده کنید.
آواتارها می توانند یادگیرندگان بزرگسال را از طریق ماژول ها راهنمایی کنند تا درک و حفظ دانش را افزایش دهند، در حالی که داستان سرایی موضوع را برای آنها جالب تر و مرتبط تر می کند.
به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از شخصیتها یا داستانها، باید حداقل کمی از واقعگرایی اضافه کنید تا محتوا را فراگیرتر و مؤثرتر کنید.
محصولات قابل تحویلی را ایجاد کنید که به سرعت و راحت تکمیل شوند.
یادگیرندگان بزرگسال اغلب در حالی که در حال حرکت هستند یاد می گیرند، به این معنی که آنها باید بتوانند به آموزش الکترونیکی در دستگاه های تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند.
با ایجاد محمولههای آموزش الکترونیکی که میتوانند سریع و راحت تکمیل شوند، به آنها این فرصت را میدهید که اطلاعات را در هر زمان، هر مکان و زمانی که بیشترین نیاز را دارند، جذب و نگهداری کنند.
به یاد داشته باشید که تمرین باعث عالی تر شدن کار می شود.
تمرین های زیادی را در دوره آموزش الکترونیکی خود بگنجانید تا مطمئن شوید که یادگیرندگان بزرگسال قادر به جذب و به خاطر سپردن کامل موضوع هستند.
تکرار کلیدی است، بنابراین کارهایی را توسعه دهید که آنها را ملزم می کند تا مراحل خاصی را بارها و بارها تکرار کنند و نکات کلیدی مهم را در طول دوره آموزش الکترونیکی به آنها یادآوری کنند.
از عناصر طراحی زیبا و دلپذیر استفاده کنید.
دورهها و ماژولهای آموزش الکترونیکی که از نظر زیباییشناختی دلپذیر هستند را میتوان آسانتر توسط دانش پذیران بزرگسال جذب کرد، ناگفته نماند که میتواند تجربهای تعاملیتر و محرک بصری ایجاد کند.
شامل تصاویر متقاعد کننده و الهام بخش، فونت های رنگارنگ، و عناصر گرافیکی است که به جلب توجه آنها به جنبه های اصلی ماژول ها کمک می کند.
این لیست از نکاتی را در نظر داشته باشید تا یادگیرندگان بزرگسال را درگیر کنید تا بتوان آموزش الکترونیکی واقعاً الهامبخش و قدرتمندی ایجاد کرد.