از بیرون که به داخل نگاه می کنیم، به نظر می رسد طراحان آموزشی آن را ساخته اند!
آنها آزادی لازم را دارند تا با توسعه دوره، دسترسی به فن آوری جالب و اغلب با درجاتی از انعطاف پذیری، در برنامه کاری خود خلاق باشند.
آن دسته از ما که مدتی در این صنعت بوده ایم، وقتی صحبت از یک طراح آموزشی می شود، خیلی سریع واقعیتی را به یاد می آوریم: بهتر است پوستی ضخیم داشته باشید.
این توصیه ی خوبی برای هر کسی و در هر صنعتی است، اما معتقدیم که این برای هر کسی در دنیای آموزش دو برابر صدق می کند.
بسیاری از پروژه های توسعه یادگیری از این نظر مشابه هستند که افرادی که آموزش می بینند برای محتوای دوره باید به دیگران (متخصصان موضوع یا SME ها) اعتماد کنند.
مشکل این است که بسیاری از این شرکتهای متوسط به شدت مشغول انجام کارهای روزمره خود هستند.
کمک به شما در ایجاد آموزش فقط کاری اضافی و تحمیل شده به آنها است.
ما می توانیم اولین پروژه مشاوره خود را به یاد بیاوریم، جایی که وظیفه ایجاد یک ماژول آموزش را داشتیم.
پس از سازگاری با همکاران، مسئولیت های خود و مشتری، تلاش خود را برای تنظیم جلسات با SME ها آغاز کردیم تا بتوانیم زمینه ها را برای دوره شروع کنیم.
حرفه ای ترین ایمیلی را که می توانستیم نوشتیم، سپس دعوت نامه جلسه را ارسال کردیم.
سه روز بعد – هیچ اتفاقی نیفتاد!
حتی یک نفر جلسه را تأیید نکرد یا به ایمیل پاسخ نداد.
با گذشت زمان کوتاه (ما فقط در مدت زمان کمی چیزهای زیادی برای ایجاد داشتیم) تصمیم گرفتیم خود را رسماً به SME ها معرفی کنیم به این امید که در مورد گزینه های احتمالی جلسه صحبت کنیم.
وقتی که در این زمینه بیشتر تجربه کسب کردیم، فهمیدیم که چگونه با SME ها به طور موثرتری برخورد کنیم.
می دانستیم که باید از طریق روابط صادقانه اعتماد و احترام ایجاد کنیم.
اگر فقط به ارسال ایمیل و دعوت نامه بسنده می کردیم، زمان های بسیار مهمی را از دست می دادیم.
هر کس در این صنعت داستان های خود را دارد.
این فقط یکی از موارد ما است که به نظر یک یادآوری خوب است که به دست آوردن هیچ چیز ارزشمندی آسان نیست.