تقریباً در هر کلاسی، امروزه به نوعی فرصت برای استفاده یادگیری ترکیبی وجود دارد.
دانشگاه ها سیستم های مدیریت یادگیری را در اختیار دارند تا دانشجویان بتوانند به محتوای دوره دسترسی پیدا کنند، در بحث ها شرکت کنند و فعالیت های مختلف کلاس را خارج از کلاس انجام دهند.
یادگیری ترکیبی حتی در مدارس نوجوانان با بخشها و وظایف آنلاین در حال انجام است.
در ظاهر، یادگیری ترکیبی بسیار ساده به نظر می رسد، اما در واقع بسته به نتیجه نهایی مورد نظر شما، استراتژی های کمی متفاوت وجود دارد.
ترکیب صحیح استراتژی ها به محتوای دوره، اندازه و فرهنگ شما بستگی دارد.
در حالی که یادگیری ترکیبی امروزه بسیار عادی است، اما چرا دقیقاً کارساز است؟
با ساده سازی بیش از حد پاسخ، یادگیری ترکیبی موثر عمل میکند. زیرا ابتکارات یادگیری را در زندگی دیجیتالی ما دخالت می دهد.
اگر به آن فکر کنید، این مفهومی است که هنوز هم نسبتاً جدید است. مردم قبل از اینترنت زندگی دیجیتالی نداشتند یا حداقل نه به اندازه ای که امروزه با آن درگیر هستیم با آن سر و کار نداشتیم.
با تلفن های هوشمند، تبلت ها، برنامه ها و لپ تاپ ها به طور موثری دنیای دیجیتالی ایجاد کرده ایم که در آن زندگی می کنیم.
این منفی نیست (اگرچه در این دنیای دیجیتال اتفاقات منفی رخ می دهد، اما این یک بحث کاملاً متفاوت است).
امروزه کودکان در زندگی دیجیتالی خود به موازات دنیای واقعی اطراف خود متولد می شوند و رشد می کنند.
این مفهوم برای میلیاردها انسان روی کره زمین که تا زمان ایجاد اینترنت زیسته و بزرگ شده بودند، بیگانه بوده است.
بسیاری جهات باعث شده است که یادگیری ترکیبی رایج شده و اثبات شود.
دانش پذیران امروز عادت دارند که در زندگی دیجیتالی خود و همچنین در دنیای واقعی یاد بگیرند.
مدارسی که برنامه های آموزشی ترکیبی ندارند، فرصت تدریس قابل توجهی را از دست می دهند.
نسل های آینده انتظار یادگیری ترکیبی را دارند زیرا این همان چیزی است که آنها تاکنون شناخته اند.
به همین ترتیب، انتظار می رود که استفاده از استراتژی های یادگیری ترکیبی با گذشت زمان افزایش یابد.
تا حدی که در برهه ای از زمان، شاید حتی دیگر از آن به عنوان “یادگیری ترکیبی” یاد نشود!