همه ما به عنوان طراحان آموزشی در تلاش هستیم که تأثیر دوره های آموزشی خود را به حداکثر برسانیم.
این اغلب به این معنی است که محتوا در ایجاد یک تغییر رفتاری بر اساس محتوای ارائه شده، به خصوص هنگام ایجاد رویدادهای آموزشی برای بخش شرکتی، موفق است.
همچنین تحقق بازگشت مثبت سرمایه (ROI) از محتوایی که ایجاد می کنیم مهم است.
بازگشت مثبت سرمایه (ROI) مثبت را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد.
در اکثر موارد با مقداری دلار گره خورده است اما همیشه اینطور نیست. شما باید اطمینان حاصل کنید که عوامل اصلی موفقیت را برای اندازه گیری قبل از اجرا مشخص کنید.
توانایی پاسخگویی به معیارهای معین ROI به اثربخشی محتوای دوره شما برمی گردد، این جایی است که طراحان آموزشی باید مهارت های خود را به نمایش بگذارند.
یکی از راه های انجام این کار ارائه مطالب در قالب های مختلف در زمان مناسب است.
یک دوره آنلاین می تواند شامل هر (یا شاید همه) موارد زیر باشد:
• پیامک
• گرافیک
• اینفوگرافیک ها
• نمودار
• نمودارها
• تمرینات
• آزمونها
• نقاط تعامل
• سمعی
• شبیه سازی ها
• فیلم / شبیه سازی
از بین همه این روش ها، گران ترین و پرمصرف ترین زمان فیلم ها هستند، به خصوص اگر خودتان آنها را تهیه کنید.
فیلم ها همچنین می توانند شامل شبیه سازی (یک نمونه شبیه سازی نرم افزار جدید) باشد.
استفاده از فیلم در محتوای دوره شما می تواند تأثیر بسزایی در آموزش و بازگشت سرمایه داشته باشد.
با توجه به محبوبیت برنامه هایی مانند YouTube ، DailyMotion و سایر سایت های ویدیو محور، امروزه افراد به دیدن فیلم ها نیز عادت دارند.
استفاده از این آشنایی با محتوای یادگیری شما منطقی است.
اینفوگرافیک زیر (ایجاد شده توسط Origin Learning) بیان می کند که چرا شما باید در آموزش خود از فیلم ها استفاده کنید و چگونه می توانید با این کار نتایج مثبت بازگشت سرمایه را بدست آورید.