بسیاری از طراحان آموزش می دانند که ایجاد یک دوره آموزشی کاملاً ساده است، اما کارآمد ساختن آن دوره به تلاش قابل توجهی نیاز دارد.
استراتژی های متنوعی برای ارائه محتوا در دسترس است، که هر یک شایستگی خاص خود را دارند.
با این حال، اگر می خواهید دوره های یادگیری بهتری بسازید، می توانید این کار را با صرف انرژی برای ساختن استوری بورد بهتر انجام دهید.
استوری بورد پایه و اساس هر پروژه مهارت آموزی است (یا حداقل باید باشد). آنها یک نقشه راه برای دوره ایجاد می کنند.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا استوری بورد برای اجرای جذاب، از اهمیت بالایی برخوردار است، اما به نظر ما بیشترین سود آن این است که حواس پرتی را از بین میبرد.
افراد زیادی را می شناسیم که در این مرحله از روند طراحی مهارت، تلاش کافی نمی کنند تا زودتر به توسعه بپردازند.
اگرچه این می تواند وسوسه انگیز باشد و مشتریان بعضی اوقات ترجیح می دهند بلافاصله “نتیجه نهایی” را ببینند، اما در واقع یک روش بی اثر برای ساختن دوره است.
مشتریها به جای توجه به آنچه که در واقع ارائه می شود، از نوع دوره و نحوه عملکرد آن منحرف می شوند.
طراحان آموزشی از همه ویژگی های احتمالی که می توانند برای ارائه اطلاعات به روش های مختلف استفاده کنند، منحرف می شوند.
شما مجبور هستید که در مورد محتوا، مخاطب، اهداف و روش ارائه به گونه ای فکر کنید که محتوا محور باشد تا ابزار محور.
خواهید فهمید که هرچه زمان با کیفیت بیشتری برای استوری بورد خود صرف کنید، توسعه دوره سریعتر طول می کشد.
همچنین اطمینان حاصل می کنید که مشتری از مطالب راضی است بنابراین بررسی های بعدی نیز سریعتر انجام می شوند.
به خود لطف کنید و به دنبال روش هایی برای بهبود استوری بورد خود باشید، پس از آن خواهید دید که این کار باعث سهولت کار و بهتر شدن دوره های شما می شود.