آموزش ترکیبی در موبایل

آیا تا به حال در نیمه های کلاس آنلاین پیش آمده که آرزو کنید با پایان یافتن زمان اختصاص یافته برای کلاس، راهی بهتر برای رسیدن به دانش پذیران خود بیابید؟ یا آیا تابحال یک دوره آنلاین طراحی کرده اید در حالی که آرزوی دیدار حضوری با دانش پذیران خود داشته باشید (تنها به این دلیل که کلاس حضوری در زنده سازی مفاهیم پیچیده تر به شما کمک بیشتری میکند)؟

باور کنید یا نکنید، این نگرانی های کلاس های آنلاین است و مربیان سنتی در آنها با یکدیگر اشتراک دارند. در حالی که مربیان سنتی بیشتر وقت خود را صرف جستجوی راه هایی می کنند که در آن فن آوری دیجیتال ممکن است دروس آنها را زنده کند، اما نسل جدید مربیان دیجیتال از تماس حضوری آموزش سنتی بی بهره اند.

هر دو شیوه مزایای خود را دارند: غیرقابل انکار است که آموزش دیجیتال در دسترس تر و سازگارتر است، در حالی که با تمایل یادگیرنده بزرگسال برای خودگردانی به خوبی سازگار است. در همین حال، مربیان سنتی ارتباط قوی تری با فراگیران خود دارند و در نتیجه، نرخ تکمیل بالاتر را مشاهده می کنند.

یادگیری ترکیبی، همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، راهی برای ترکیب این دو است. فراگیران از مزایای محیط آنلاین که همیشه در دسترس شما است بهره مند می شوند بدون اینکه تعامل رو در رو با مربی و همتایان خود را از بین ببرند.

این بسیار خوب است، اما بیشتر محیط های آموزشی ترکیبی ابتدا برای کاربران دسکتاپ طراحی شده اند. در حالی که اینها در خدمت هدف خود هستند، آنها فرصتی را برای جذب موثرتر فراگیران از طریق یک محیط تلفن همراه از دست می دهند. اگر در مورد یادگیری ترکیبی نگران هستید، در اینجا چهار دلیل آورده شده است تا بدانید چرا باید بیشتر منابع خود را صرف ایجاد یک فضای جذاب در تلفن همراه کنید.

  1. انجمن های گفتگوی قابل دسترسی در موبایل

تالارهای گفتگوی آنلاین فرصتی عالی برای دانش پذیران شما برای بیان افکار خود در مورد موضوع هستند. اما اگر آنها در طول روز فقط در یک میز کار باشند، ممکن است نتوانند همانطور که انتظار دارند کمک کنند.

یادگیری سیار کمک می کند تا این بحث های کلاسی را بدون توجه به جایی که هستند به دانش پذیر ارائه دهید. یادگیری ترکیبی به هر دانش پذیر فرصتی می دهد تا در یک بحث، صرف نظر از اینکه که چه موقع یا کجا برگزار می شود، شرکت کرده نظر خود را بیان کند.

  1. درسهای خرد و آزمونهای کوچک بهینه شده برای موبایل

معارف رایج آموزشی می گوید شما باید اطلاعاتی را سه بار قبل از به خاطر آوردن آنها بشنوید. روانشناسی شناختی از این امر پشتیبانی می کند، البته در حد متوسط. هیچ فرمولی جادویی برای تعداد دقیق دفعات لازم برای مرور یک درس برای به خاطر سپردن و یادآوری آن وجود ندارد، اما کاملاً واضح است که تکرار یک مبحث بسیار کمک کننده است و این تکرار زمانی موثر است که هم بلافاصله بعد ازتدریس آن اتفاق بیفتد ، و بعد از آن کمی بعد از وقفه ای کوتاه.

به عبارت دیگر، برگزاری یک میان ترم (یا حتی تا پایان یک ترم) کمتر از یک بررسی کوتاه پس از درس و به دنبال آن یک آزمون دوم، قبل از کلاس برای دانش پذیران مفیدتر است. بنابراین، چرا این را از طریق برنامه تلفن همراه انجام نمی دهید؟ یک آزمون سریع مرور برای بلافاصله پس از اتمام درس خود، و یک آزمون دوم تجدید نظر یک روز قبل از سخنرانی بعدی، برنامه ریزی کنید. به این ترتیب هر کس فرصتی برای مرور و تازه سازی پیدا می کند، حتی اگر قادر به شرکت در کلاس نباشد.

  1. اعلان هایی را در نظر بگیرید که باعث ایجاد عادت های معمول می شوند.

فراگیران شما ممکن است قصد ورود به برنامه شما را داشته باشند تا قبل از درس بعدی، مطالب را مرور کنند، اما آنها زندگی پرمشغله ای را نیز به همراه دارند. در این شرایط، درگیر کردن دانش پذیران با محتوای دوره شما می تواند مانند یک نبرد سخت باشد.

خوشبختانه، اطلاعیه هایی برای یادآوری وجود دارند. با ارائه درخواست های کوتاه و مفید، می توانید دانش پذیران خود را درگیر محتوای دوره خود کنید، حتی اگر آنها در موقعیت فراموش کردن باشند.

  1. فراگیران را در جایی که قبلاً هستند درگیر کنید.

سرانجام، بزرگترین دلیل اهمیت یادگیری موبایل این است که در آنجا دانش پذیران شما از قبل حضور دارند و به آن محیط و کارکرد آن واقف هستند. تقریباً همه ما در تمام طول روز با تلفن های خود کار میکنیم و گرچه این می تواند یک حواس پرتی بزرگ باشد، اما می تواند به نفع شما باشد.

به جای اینکه این زمان را به سمت جلسه دیگری از Candy Crush سوق دهید، به دانش پذیران خود کمک کنید تا با تبدیل آن به یک فرصت یادگیری، وقت خود را به طور موثرتری استفاده کنند. با توجه به دوره شما به عنوان دلیلی برای درگیر شدن با محتوای آموزشی، فراگیران نسبت به فعالیت موبایل خود احساس مثبت تری خواهند داشت و همزمان به اهداف یادگیری خود نزدیکتر می شوند.

نتایج یادگیری ترکیبی غیرقابل انکار است. تلفن همراه فقط باعث دسترسی بیشتر آنها می شود.
نتایج واضح است: یادگیری ترکیبی برای فراگیران و مربیان خوب است. مزایای ترکیب روش های یادگیری دیجیتال و سنتی غیرقابل انکار است. سوال این است: چگونه می توانید به بهترین نحو این دو را در کلاس خود اجرا کنید؟

اینکه بیشتر روی تعاملات موبایل یا دسکتاپ تمرکز داشته باشید، تا حدی به ترافیک و آرایش کلاس معمولی شما بستگی دارد. با استفاده از تجزیه و تحلیل مقدماتی وب سایت، باید بتوانید میزان ترافیک خود را از طریق تلفن همراه در مقابل دسکتاپ مشخص کنید. همچنین باید بتوانید ببینید کدام گروه بیشترین زمان را در صفحه صرف می کند. اگر تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه را مشاهده می کنید که فقط چهل و پنج ثانیه در صفحه شما در مقابل یک گروه دسکتاپ هستند که به طور متوسط چهار تا پنج دقیقه را در یک صفحه وقت می گذرانند، این یک نشانه واضح است که کاربران دسکتاپ شما دارای اولویت بیشتری هستند.

با این حال، در اینجا برخی از علل و معلولات نیز وجود دارد. اگر تجزیه و تحلیل موبایل شما بد است، ممکن است به این دلیل باشد که سایت تلفن همراه شما به خوبی بهینه نشده است. اختصاص منابع بیشتر به یک محیط تلفن همراه می تواند معیارهای تعامل کلی شما را افزایش دهد. مهم است که به اعداد خود نگاه کنید، تصمیم بگیرید که چه نتیجه ای می خواهید بدست آورید و یک استراتژی را انتخاب کنید که به این اهداف برسد.

یادگیری ترکیبی موبایل به وضوح فرصتی برای مربیان است و فرصتی است که بسیاری از مربیان هنوز آن را بهینه نکرده اند. با تمرکز روی استراتژی خود، می توانید یک سازگار اولیه در این زمینه باشید. این شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد تا به دانش پذیران خود کمک کنید و برتری دوره خود را تعیین کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: