ایجاد یک دوره آموزش با کیفیت می تواند بسیار زمان ببرد.
این امر به ویژه اگر در تمام مراحل مختلف یک پروژه کسب درآمد نقش داشته باشید، بسیار درست است.
اکثر دوره های آموزش الکترونیکی به چند مرحله نیاز دارند.
ابتدا طرحی ارائه شده است، مرحله تجزیه و تحلیل، سپس اغلب طراحی و توسعه.
پس از آن غالباً یک دوره آزمایش کوتاه مدت و به دنبال آن اجرا و ارزیابی انجام می شود.
آخرین مرحله (و مسلماً مهمترین آن) انجام تنظیمات مناسب بر اساس ارزیابی است.
اگر قصد دارید دوره های خود را بفروشید، کل مراحل تهیه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد، انجام تحقیقات بازار، بررسی گزینه های تبلیغات، بررسی مشارکت ها و تنظیم یک برنامه کلی بازاریابی را پیش رو دارید.
بسته به اندازه دوره شما، این مراحل می تواند ماه ها طول بکشد!
همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید در طول عمر پروژه خود انواع چک لیست ها و روش ها را امتحان خواهید کرد. این موارد برای کمک به شما در منظم نگه داشتن افکار خود به کار رفته است تا بتوانید دوره خود را به موقع توسعه دهید.
اما آنچه مشاهده خواهید کرد این است که هدف نهایی هر یک از این مراحل (و چک لیست های مربوط به آنها) برای کارآمد کردن دوره شما است.
با برنامه ریزی بهتر احتمال دارد دوره بهتری داشته باشید.
بخشی از این فرآیند که اغلب دست کم گرفته شده است، مرحله آزمایش است.
این فاز بسیار مفید است زیرا اغلب به این معنی است که برای دوره خود بازخورد واقعی کاربر را دریافت می کنید تا بتوانید آن را بیشتر اصلاح کنید.
همچنین در این مرحله است که می خواهید از چک لیست لحظه آخری خود استفاده کنید.
در حالی که هیچ چک لیستی “متناسب برای همه” در دسترس نیست، لیست زیر نمونه ای عالی برای شروع است و برخی از جنبه های مهم هر دوره آنلاین را پوشش می دهد.
دوره های خود را در برابر این موارد ارزیابی کنید و در صورت لزوم تنظیمات مناسب را انجام دهید.
- بررسی کیفیت دوره
- بررسی سازگاری بصری
- بررسی سازگاری حروف چاپی
- بررسی خوانا بودن متن
- داشتن فضای سفید کافی
- کنتراست خوب بین عناصر وجود داشته باشد
- سوالات آزمون منجر به یادگیری شود
- پیمایش بصری باشد
- دروس، اهداف دوره را برآورده کند
- طول دوره مناسب باشد