جزئیات تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران به دلیل تشدید بیماری کرونا

یک ماه پس از شروع سال تحصیلی و درحالی که کرونا در تهران به شدت شیوع پیدا کرده، مدارس و دانشگاه‌ها بالاخره تعطیل شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ در یک هفته گذشته بسیاری از مسئولان و کارشناسان نسبت به تعطیل نشدن مدارس و دانشگاه‌های تهران و همچنین محدودیت حضور کارمندان در ادارات پایتخت، منتقد ستاد ملی کرونا بودند، اما بالاخره امروز صبح، علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در تهران در نامه‌ای به استاندار درخواست تعطیلی تهران را داد،‌از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها.

هرچند که ساعتی پس از این نامه، رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا تنها خواستار نظارت سفت و سخت‌تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی شد و هیچ حرفی از تعطیلی تهران نزد، اما واگذاری مسئولیت تعطیلی استان‌ها به استانداران و ستادهای استانی مدیریت کرونا، بالاخره جواب داد و استانداری تهران در ابلاغیه‌ای بخش بزرگی از پایتخت را حداقل به مدت یک هفته تعطیل کرد. از جمله مدارس و دانشگاه‌ها.

در بخشی از این ابلاغیه که معاون  امنیتی انتظامی استانداری تهران اعلام کرد، امده است:دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود..

با توجه به شرایطی که در تهران از نظر وخاومت ابتلا و مرگ و میر کرونا وجود دارد و البته بی‌فایده بودن تعطیلی یک‌هفته‌ای برای اپیدمی کرونا، به نظر می‌رسد باید در انتظار تمدید این محدودیت‌ها حداقل برای یک هفته‌ای دیگر باشیم.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: