یکی از بزرگترین موضوعات مربوط به دوره های آنلاین، ترسناک بودن میزان نرخ اتمام دوره است.
دوره های آنلاین آزاد و همگانی یا همان موک (MOOC) دارای بدترین نرخ اتمام در سراسر جهان هستند.
این مشکل در دوره های آنلاین از هر اندازه و موضوع دیگری نفوذ می کند.
اگر یک دوره آنلاین را می فروشید، جذب مشتری برای تکمیل مطالب ارائه شده به نفع شماست.
با فرض خوب بودن محتوا، نرخ تکمیل دوره توسط دانش پذیران به این معنی است که احتمال اینکه این افراد به دیگران نیز دوره ی شما را پیشنهاد دهند بیشتر است و در نتیجه فروش بیشتری برای شما از طریق دهان به دهان انجام می شود.
همچنین، بسیاری از بازرگانان در پایان دوره به فروش متقابل می پردازند و فروش بالایی دارند. اگر دانش پذیران شما تا پایان کار با شما همراه نمانند، هرگز پیشنهاد دوره ی شما را به دیگران نخواهند داد و شما فروش آنچنانی نخواهید داشت.
شما باید استراتژی های مختلفی را آزمایش کنید. با این حال، به عنوان یک نقطه ی شروع، این یک استراتژی (بسیار ساده) را در نظر بگیرید: یک دوره خود را به دو یا سه دوره تقسیم کنید.
این مفهوم کاملاً اساسی است اما مشاهده شده است که این روش برای بهبود پیشرفت کار موثر است.
وقتی یک دوره طولانی را به دو دوره تقسیم می کنید، تأثیر آن بر نحوه درک دانش پذیران از محتوای دوره قابل مشاهده است. از منظر زمان قابل کنترل تر به نظر می رسد و بین دوره هایی که افراد برای آن تلاش خواهند کرد یک “وقفه” منطقی وجود دارد. این یک نقطه روشن در نیمه راه است.
اگر دوره هایی را می فروشید، این امر به شما زمان می دهد تا در وسط کل دوره فروش متقابل داشته باشید نه در انتهای کار.
بنابراین حتی اگر دانش پذیران دوره ی شما “قسمت A” را بگذرانند، تعداد افرادی که پیام شما را می بینند افزایش می یابد.
باز هم، این فقط یک کار کوچک است که می توانید برای کمک به بهبود میزان اتمام دوره های خود انجام دهید.
شما باید استراتژی های دیگری مانند ارتباط فعال، گیمیفیکیشن، ایجاد جامعه و موارد دیگر را کشف کنید.
اگر به دنبال “ترفندهای نینجا”ی بیشتری هستید؟ شش مورد دیگر وجود دارد که می توانید در مقاله ی بعد آن را مطالعه نمایید.