روندهای فعلی آموزش الکترونیکی و آینده آنها را چگونه می بینیم؟
در سال های اخیر آموزش الکترونیکی گسترده تر و بهتر شده است. به نظر می رسد هیچ مانعی در این صنعت وجود ندارد.
۱٫ آموزش خرد
اخیرا سازمان های بیشتری از یادگیری خرد استفاده می کنند. چرا؟
زیرا واضح است که مطالبی که به صورت تکههای کوچکتر مطالب آموزشی تبدیل شده اند نه تنها آسانتر به کار میروند، بلکه سطوح حفظ یادگیرندگان را بهبود میبخشند.
در آموزش های طولانی و سنتی، دانش پذیران اغلب خسته می شوند و تعامل خود را از دست می دهند.
در صورتی که آموزش خرد امکان پیادهسازی یادگیری را در دستگاههای مختلف میدهند و به راحتی تکرار میشوند و در صورت نیاز بهروزرسانی میشوند.
همچنین میتوان مطالب آموزشی را از طریق فیلمها، بازیها، آزمونها، اینفوگرافیکها و سناریوهای واقعبینانه، تعاملیتر و همهجانبهتر کرد تا دانش پذیران را در مسیر جریان خود نگه دارد.
با چنین رویکرد یادگیرنده محوری، میتوانید ببینید که چرا سازمانها از یادگیری خرد در استراتژیهای خود استفاده میکنند.
۲٫ هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI) یک نقطه قوت آشکار در صنعت آموزش الکترونیکی بوده است. این نوآوری برای یادگیری شخصی شناخته شده است.
هوش مصنوعی از مغز (ماشین) خود برای تجزیه و تحلیل رفتار یادگیرنده، از ماژول های قبلی، و نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها استفاده می کند.
با استفاده از این داده ها، هوش مصنوعی می تواند یادگیری را با توصیه ماژول های خاصی به یادگیرنده شخصی کند.
هوش مصنوعی سعی می کند ماژول هایی را ارائه دهد که شکاف های دانش دانش پذیران را پر کند.
برای آسانتر کردن فرآیند آموزش الکترونیکی، چتباتها میتوانند هر کار مدیریتی، از جمله ورود دانش پذیران را انجام دهند.
با در دسترس بودن رباتهای چت به صورت ۲۴ ساعته، میتوان در صورت نیاز به پرسشهای دانش پذیران پاسخ داد.
به نظر می رسد هوش مصنوعی رویکردی است که به دلیل حجم کاری کوچکتر و سهولت و دسترسی محض بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
۳٫ گیمیفیکیشن
استفاده از گیمیفیکیشن در سال ۲۰۱۸ در حال افزایش بود، اما آیا استفاده از آن تا کنون به اوج خود رسیده است یا همچنان ادامه خواهد داشت؟
پیش از این ثابت شده بود که سطح تعامل و حفظ را بهبود می بخشد، اما اکنون ثابت شده است که فروش و عملکرد تجاری را نیز بهبود می بخشد.
رویکرد گیمیفیکیشن، فراگیران را برای دریافت پاداش به سفری برای یادگیری می برد.
این نه تنها سطوح انگیزه را افزایش می دهد، بلکه تجربه یادگیرنده را بهبود می بخشد.
با بازخورد شخصی، گیمیفیکیشن میتواند بینشهایی را در مورد پیشرفت یادگیرندگان ارائه دهد و شکافها و نقاط قوت دانش را برجسته کند.
داده های حاصل از این بینش ها راهی آسان برای مدیران یادگیری برای تعیین محتوا برای استراتژی های یادگیری آینده است.
با اثبات مزایای بیشتر گیمیفیکیشن، به نظر می رسد که گیمیفیکیشن هر روز قوی تر می شود.
۴٫ یادگیری تطبیقی
یادگیری تطبیقی رویکردی است که در چند سال گذشته شکوفا شده است. این نوع یادگیری، آموزش شخصی نهایی را فراهم می کند.
از طریق آزمون های پیش یادگیری، الگوریتم ها تعیین می کنند که دانش پذیران باید در کدام سطح و سرعت باشند.
رویکرد یادگیری تطبیقی به جای قرار دادن همه فراگیران از طریق واحدهای یکسان، آنچه را که یادگیرندگان از قبل میدانند و نمیدانند، در نظر میگیرد.
نکته مهم در این مورد این است که دانش پذیران نباید از دریافت ماژول هایی که از قبل به آنها اطمینان دارند خسته شوند. آنها باید همیشه با محتوا درگیر باشند.
همچنین به این معنی است که یادگیری متمرکزتر است و همیشه باید منجر به بهبود دانش شود.
هیچ دلیلی وجود ندارد که یادگیری تطبیقی به رشد و توسعه خود ادامه ندهد. شخصی سازی به طور قطع در حال پیشرفت است و یادگیری تطبیقی دقیقاً به آن دست می یابد.
۵٫ ویدئو
هر روز، یک میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب تماشا میشود، جای تعجب نیست که ویدیوهای آموزش الکترونیکی زیاد و سریع هستند.
برخلاف محتوای استاتیک آموزش الکترونیکی، ویدیو یادگیری را جذابتر میکند. نه تنها از نظر بصری لذت بخش تر است، بلکه می توان آن را تعاملی کرد و دانش پذیر را به یک شرکت کننده فعال تبدیل کرد.
با محتوای جذاب تر از طریق استفاده از ویدئو، سطوح نگهداری باید بالاتر باشد. با این حال، این را می توان از طریق تعامل افزایش داد.
سناریوهای واقع گرایانه، چالش ها، شخصیت ها و زمان تصمیم گیری، دانش پذیران را به سفر می برد.
اجازه دادن به آنها برای تعامل با ویدئو، فراگیران را بیشتر درگیر می کند و مهارت ها و دانش پایدار را برای زندگی در محل کار فراهم می کند.
همانطور که میتوانیم تصور کنیم، ویدیو برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود همه باید آن را در استراتژیهای یادگیری خود بگنجانند!
۶٫ آموزش موبایلی
در عصر امروز، همه ما می خواهیم به چیزها به راحتی دسترسی داشته باشیم.
چه دیدن دکتر، چه کار یا بازی.
یادگیری موبایلی به یادگیرندگان آزادی یادگیری را در جایی که میخواهند و در دستگاه شخصی خودشان میدهد.
با پلتفرمهای جدید توسعهیافته، یادگیری تلفن همراه، هم یادگیرنده و هم مدیر را در ارتباط با نگه میدارد.
این به مدیران یادگیری اجازه می دهد تا عملکرد را ردیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که برای هر گونه سؤالی آماده هستند.
مانند ویدیو، این رویکرد برای یادگیری می تواند پویا باشد تا یادگیرندگان را درگیر کند. پلتفرمها میتوانند از تعامل، ویدیوها، هوش مصنوعی و سایر جنبههای عالی آموزش الکترونیکی استفاده کنند.
با توجه به اینکه کارمندان امروزی خواهان توسعه حرفه ای بیشتر و همچنین انعطاف پذیری هستند، یادگیری تلفن همراه قطعا به درخشش خود ادامه خواهد داد.
آینده آموزش الکترونیکی
با توسعه فناوری، می توانیم تصور کنیم که این روند بهتر می شود و به ارائه آموزش الکترونیکی شخصی، در دسترس و جذاب ادامه خواهد داد.