استراتژی های یادگیری موبایلی که باید برای آموزش شرکتی اتخاذ کنید

امروزه یادگیری سیار بخشی جدایی ناپذیر از ارائه آموزش های بیشتر سازمان ها است.

استراتژی های یادگیری موبایلی برای آموزش شرکتی که باید اتخاذ کنید

یادگیری موبایلی برای آموزش شرکتی به آموزش در هر زمان و هر مکانی اشاره دارد که در دستگاه های تلفن همراه در دسترس است.

این یک آموزش چند دستگاهی است که در دستگاه مورد نظر خود، از جمله گوشی های هوشمند و تبلت، در اختیار دانش پذیران قرار می گیرد.

آنها همچنین انعطاف پذیری برای دسترسی به آموزش های مشابه در رایانه های رومیزی یا لپ تاپ ها را دارند.

به عنوان یک رویکرد بسیار یادگیرنده محور، می توان از آن برای ارائه آموزش رسمی و پشتیبانی عملکرد استفاده کرد.

مزایای کلیدی که استراتژی های یادگیری موبایلی برای آموزش شرکتی ارائه می دهند چیست؟

استراتژی های آموزشی مبتنی بر یادگیری تلفن همراه مزایای متعددی را برای آموزش شرکتی ارائه می دهد که در اینجا نشان داده شده است.

انعطاف پذیری را برای فراگیران فراهم کنید تا در هر زمان، هر مکان و زمانی که لازم باشد یاد بگیرند.

پشتیبانی چند دستگاهی را ارائه دهید تا دانش پذیران بتوانند در دستگاه مورد نظر خود یاد بگیرند.

مشارکت فراگیر بالاتری را ارائه دهید.

نرخ تکمیل بهتر و حفظ بالاتر را نشان دهید.

به خوبی با آموزش رسمی و همچنین پشتیبانی عملکرد (یادگیری به موقع یا کمک های شغلی) سازگار شوید.

ترویج یادگیری اجتماعی یا مشارکتی.

تسهیل یادگیری به عنوان یک پیوستار.

آیا محرک های خاصی وجود دارد که پذیرش گسترده استراتژی های آموزشی مبتنی بر یادگیری تلفن همراه را برای آموزش شرکتی تسریع می کند؟

اگر به روزهای معمولی خود نگاه کنیم، می دانیم که چند بار دستگاه های تلفن همراه خود را چک می کنیم.

گوشی های هوشمند ابزار ترجیحی ما برای دسترسی به اطلاعات در زمان نیاز هستند.

منطقی است که دستگاه های تلفن همراه نیز باید آموزش هایی را ارائه دهند که می تواند در حال حرکت و در جریان کار کاربران باشد.

با توجه به این، راه حل های یادگیری تلفن همراه در حال حاضر به عنوان آینده یادگیری دیده می شود.

به طور مشخص

یادگیری سیار یادگیرنده محور است. از آنجایی که دانش پذیران با دستگاه های مورد نظر خود در دسترس هستند، می توانند سرعت و نحوه مصرف آن را تعیین کنند.

یادگیری موبایلی دسترسی به یادگیری را دقیقا در «لحظه نیاز» تسهیل می کند.

یادگیری سیار می تواند به طور موثر برای آموزش رسمی و ساختاریافته و همچنین برای مداخله پشتیبانی عملکرد (شامل ابزارهای پشتیبانی عملکرد یا وسایل کمک آموزشی به موقع) استفاده شود.

ارزش قابل توجهی که یادگیری سیار به ارمغان می آورد، توانایی آن در ارتقای یادگیری اجتماعی یا یادگیری مشارکتی در یک سازمان است.

با پیشرفت یادگیری موبایلی، آیا جنبه های خاصی وجود دارد که در طراحی آموزش شرکتی باید در نظر گرفته شود؟

در طراحی EI، در سال ۲۰۱۱، یادگیری تلفن همراه را به عنوان یک تغییر دهنده بازی برای آموزش شرکتی مشاهده کردیم.

در آن زمان جهان عمدتاً از دوره‌های مبتنی بر فلش استفاده می‌کرد و ما یک چارچوب HTML5 سفارشی ایجاد کردیم تا بفهمیم چگونه راه‌حل‌های یادگیری موبایلی طراحی کنیم و چه استراتژی‌های یادگیری تلفن همراه را انجام دهیم که تاثیر مورد نیاز را ارائه دهد.

از آن زمان، ما نزدیک به ۲۰۰۰ ساعت محتوای آموزشی موبایلی تولید کرده ایم.

ما شاهد تکامل یادگیری سیار به شرح زیر بوده ایم:

آواتار ۱

یادگیری تلفن همراه برای تکمیل آموزش الکترونیکی سنتی استفاده شد که در آن بخش‌هایی از آموزش رسمی در دستگاه‌های تلفن همراه انتخابی (عمدتا تبلت‌ها) در دسترس بود.

آواتار ۲

یادگیری سیار برای تکمیل آموزش رسمی (که عمدتاً در قالب آموزش الکترونیکی سنتی ارائه می‌شود) به عنوان کمک آموزشی ـ کمک شغلی برای ارائه پشتیبانی از عملکرد استفاده شد.

بسیاری از این ابزارها اکنون در تلفن های هوشمند در دسترس هستند زیرا سازمان ها شروع به انتخاب خط مشی Bring-Your-Own-Device (BYOD) کرده اند و دانش پذیران می توانند به این ابزارها در تلفن های هوشمند خود دسترسی داشته باشند.

آواتار ۳

با بلوغ رویکردهای آموزشی مبتنی بر یادگیری خرد، یادگیری سیار شاهد تسریع پذیرش آن برای آموزش ساختار یافته رسمی بود.

رویکرد مبتنی بر یادگیری خرد، یک مسیر یادگیری یا یک سفر یادگیری را امکان‌پذیر می‌سازد که دارای چندین قطعه کوچک (هر کدام ۲ تا ۵ دقیقه) است.

 یادگیری خرد می تواند به طور مؤثر برای یادگیری غیررسمی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

در کنار پذیرش گسترده‌تر یادگیری تلفن همراه از دیدگاه کاربر، ابزارها و فن‌آوری‌های پشتیبانی برای ایجاد استراتژی‌های یادگیری تلفن همراه با تأثیر بالا نیز به بلوغ رسیده‌اند.

شما می توانید یکی از قالب های زیر را انتخاب کنید (بسته به نحوه مصرف محتوا توسط دانش پذیران)

از چه استراتژی های آموزشی می توان برای ایجاد آموزش شرکتی مبتنی بر یادگیری موبایلی موثر استفاده کرد؟

من لیستی از ۵ استراتژی برتر خود را به اشتراک می گذارم که به شما امکان می دهد آموزش های شرکتی ایجاد کنید که تأثیر زیر را ایجاد کند:

۱٫تعامل بالا را فراهم کنید

۲٫فراخوانی و نگهداری بهتر را فعال کنید

۳٫از کاربرد بالاتر یادگیری اکتسابی اطمینان حاصل کنید

۴٫نشان دادن سود قابل اثبات برای یادگیرندگان و کسب و کار

۵٫ترویج یادگیری اجتماعی یا مشارکتی

با استفاده مداوم از این ۵ استراتژی یادگیری تلفن همراه برای آموزش شرکتی، می توانید تأثیر راه حل های آموزشی تلفن همراه خود را تا چندین برابر افزایش دهید. همچنین تأثیر مثبتی بر بازگشت سرمایه خود خواهید دید.

جالب است که این تکنیک‌ها را می‌توان پشت سر هم مورد استفاده قرار داد و می‌توانید از آنها برای ایجاد یک «اکوسیستم پشتیبانی از یادگیری و عملکرد» مؤثر استفاده کنید.

استراتژی یادگیری سیار ۱ – از یادگیری خرد استفاده کنید

ایجاد مسیرهای یادگیری و سفرهای یادگیری برای ارائه آموزش های رسمی کوتاه و مبتنی بر قطعه و همچنین ابزارهای پشتیبانی عملکرد (PST یا کمک های شغلی) برای حمایت از یادگیرندگان در هنگام استفاده از یادگیری اکتسابی.

استراتژی یادگیری موبایلی ۲ – گیمیفیکیشن برای یادگیری جدی

برای یادگیری جدی، یادگیری خرد را با گیمیفیکیشن ترکیب کنید و شاهد تعامل بیشتر و حفظ بهتر آموزش های شرکتی خود باشید.

این نیز می تواند برای آموزش رسمی یا به عنوان ابزار پشتیبانی عملکرد (PST یا کمک های شغلی) استفاده شود.

استراتژی یادگیری تلفن همراه ۳ – اهرمی بر یادگیری مبتنی بر ویدیو

شما می توانید از قدرت یادگیری مبتنی بر ویدئو برای تزیین دوره آموزش الکترونیکی سنتی استفاده کنید.

در قالب ویدیوهای ریز یادگیری، می‌توانند بخشی از یک مسیر یادگیری باشند و می‌توانند برای تنظیم زمینه، توضیح یک مفهوم، حل یک مشکل یا به‌عنوان خلاصه یادگیری مورد استفاده قرار گیرند.

استراتژی یادگیری تلفن همراه ۴ – یادگیری اجتماعی یا مشارکتی را تسهیل کنید

از دستگاه‌ها و گروه‌های تلفن همراه برای تبلیغ، اشتراک‌گذاری و توصیه قطعات یادگیری استفاده کنید.

آنها می توانند به طور موثر برای حمایت از آموزش رسمی یا به عنوان یک کانال موثر برای ترویج یادگیری غیررسمی استفاده شوند.

استراتژی یادگیری تلفن همراه ۵ – شخصی سازی

از جزئیات مسیرهای یادگیری مبتنی بر یادگیری خرد استفاده کنید و سفرهای یادگیری شخصی را ارائه دهید.

آیا می توان از استراتژی های یادگیری تلفن همراه برای همه نیازهای آموزشی شرکت استفاده کرد؟

یادگیری تلفن همراه می تواند برای پشتیبانی از تمام نیازهای آموزشی شرکت شما از جمله موارد زیر اعمال شود:

آموزش رسمی

پشتیبانی از عملکرد

یادگیری مشارکتی یا اجتماعی

تکمیل آموزش به رهبری مربی (ILT)

در طراحی EI، ما راه‌حل‌های یادگیری تلفن همراه را برای کل طیف نیازهای آموزشی شرکت ایجاد کرده‌ایم، از جمله:

القاء و ورود

انطباق

مهارت های نرم

آموزش محصول

شبیه سازی های کاربردی

تغییر رفتار

مدیریت تغییر

امیدوارم این مقاله بینش خوبی در مورد تأثیری که می توانید با یادگیری موبایل ایجاد کنید ارائه دهد.

امیدوارم استراتژی‌های یادگیری موبایلی به شما در طراحی آموزش شرکتی با تاثیر بالا کمک کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: