چگونه یادگیری افزایشی را به یادگیری مادام العمر تبدیل کنیم

یادگیری را به یک عادت تبدیل کنید و به این ترتیب فراگیران شما مادام العمر در کنار شما خواهند بود.

بسیاری از ما عادت داریم که به یادگیری به عنوان چیزی که یک بار اتفاق می افتد نگاه کنیم. ما یک دوره را می گذرانیم ، یک کتاب می خوانیم ، در یک سمینار شرکت می کنیم و در پایان آن ، چیزی یاد گرفته ایم! اما واقعیت یادگیری این است که به ندرت این طریق اتفاق می افتد. ما ممکن است چیزی را در کتاب بخوانیم ، اما تا زمانی که آن را عملی نکنیم “اثر” نمی کند. ما ممکن است در یک سمینار شرکت کنیم، اما در واقع آن را یاد نگرفته ایم تا زمانی که به چیزی تبدیل شود که به طور منظم در کارمان آن را مورد استفاده قرار دهیم.

یادگیری آخر “یا شما از آن استفاده می کنید یا آن را فراموش می کنید” است. تا وقتی که ما از دانش خود استفاده نکنیم ، چیزی واقعی یاد نگرفته ایم ، همچنین سریع می توانیم آموخته ها را فراموش کنیم ، مگر اینکه دلیلی برای یادآوری آنها داشته باشیم. و این مشکل فقط در صورتی تشدید می شود که بخواهیم همزمان مقدار زیادی از یادگیری ها را جمع کنیم. بار شناختی زیاد منجر به نگه داری کمتری در ذهن می شود.

این دو مورد را کنار هم قرار دهید ، واضح است که موثرترین یادگیری به گونه ای است که به صورت قطعه قطعه و در مدت زمان طولانی انجام می شود. این نه تنها به حفظ آن مطالب در حافظه کمک می کند ، بلکه یادگیری را به عادتی تبدیل می کند که می تواند پایدارتر شود و هنگامی که این یادگیری با دوره شما گره خورده باشد ، به راحتی می تواند به معنای ان باشد که فراگیرانتان سالها با شما می مانند.
البته هر دوره متناسب با این نوع یادگیری نیست.

  1. محتوای خرد را در آغوش بگیرید.

یادگیری افزایشی به این معنی است که شما باید از فیلم های سخنرانی طولانی یا درسهایی که بیش از پانزده دقیقه طول می کشد دور شوید. نه تنها فراگیران اطلاعات کمتری را از سخنرانی های طولانی دریافت می کنند ، بلکه یادگیری آنها در برنامه های روزمره نیز دشوارتر است.

محتوای خرد ، که در عرض چند دقیقه تکمیل می شود ، می تواند هر روز و یا حتی چند بار در روز و به صورت قطره ای در اختیار دانش پذیران قرار گیرد. این به فراگیران کمک می کند تا الگوی بررسی و تازه سازی دانش خود را ایجاد کنند.

  1. متحرک باشید.

برخی از فراگیران با ایجاد یک برنامه روزمره که شامل نشستن پشت میز و کار روی مهارت برای چند دقیقه در هر روز صبح است ، یک عادت ایجاد می کنند. اما بسیاری از فراگیران در حال سفر هستند و ایجاد محتوایی که بتواند آنها را در هر کجا که باشند نیازشان برآورده کند ، می تواند به ایجاد آن عادت های یادگیری افزایشی که برای حفظ رشد خود نیاز دارند ، کمک کند.

برای تست دوره خود در موبایل وقت بگذارید. اطمینان حاصل کنید که در دسترس است و دانش پذیران می توانند کارهای خود را انجام دهند. در این صورت می توانید بدون نگرانی محتوای درسی را به خوراک قطره ای تبدیل کنید.

۳- به فراگیران خود کمک کنید تا از خود انگیزه نشان دهند.

اکثر مردم تا زمانی که بزرگسال نشوند و یادگیری دیگر اجباری نباشد ، خود را به عنوان “یادگیرندگان مادام العمر” نمی بینند. اما بزرگسالان نیز تعهدات بیشتری دارند که می تواند ادامه مسیر را برای آنها سخت کند.

از دوره خود برای کمک به فراگیران خود در تعیین اهداف یادگیری استفاده کنید. از فراگیران خود بخواهید که این اهداف را تعیین کنند و پیشرفت آنها را بر اساس هدف اعلام شده خود بسنجند. برای تشویق آنها ، حتی می توانید چالشهای گروهی ایجاد کنید یا یک جدول رده بندی برای تشویق رقابت دوستانه تعیین کنید. هرچه فراگیران شما بیشتر در اهداف خود سرمایه گذاری کنند ، انگیزه بیشتری برای ادامه کار خواهند داشت.

۴- سمینارها را بر اساس فراگیران “مبتدی”، “متوسط” و “پیشرفته” ایجاد کنید.

یادگیری افزایشی برای پیشرفت دوره ای خطی که فراگیران یک سری دوره ها را به ترتیب می گذرانند، مناسب نیست. در عوض ، بیشتر یادگیرندگان مادام العمر می خواهند یک مسیر یادگیری ایجاد کنند که متناسب با علایق شخصی آنها باشد. آنها هنوز هم نیاز به یادگیری مطالبی دارند که متناسب با توانایی هایشان باشد، اما نمی خواهند با یک لیست طولانی از پیش نیازها به دوره ای که واقعاً می خواهند بگذرانند ، بپردازند.

به جای یک مدل خطی ، به ارائه دوره های طبقه بندی فکر کنید. آنها را با توجه به سطح مهارت نشانه گذاری کنید تا دانش پذیرانتان بتوانند ایده ای را که برای توانایی های آنها مناسب است ، داشته باشند ، اما در غیر این صورت به دانش پذیرانتان اجازه دهید به سمت و سویی بروند که علاقه آنها به آن منجر می شود.

۵- مربی شوید تا معلم.

همانطور که قبلاً گفتیم ، یادگیرندگان مادام العمر بزرگسالان هستند و این بزرگسالان معمولاً با طرز فکر دیگری به یادگیری نزدیک می شوند. یکی از تفاوتهای اصلی تمایل به مسئولیت پذیری در یادگیری آنها و گرایش به معلمین به جای داشتن شخصیتهای معتبر است. اگر می خواهید یک رابطه طولانی مدت با دانش پذیرانتان ایجاد کنید ، باید همین ذهنیت را نیز در پیش بگیرید. شما برای مربیگری هستید ، نه برای دیکته کردن.

یکی از راه های ایجاد این در دوره های شما ، ارائه مربیگری یک به یک است ، یا به عنوان چیزی که زبان آموزان می توانند به تنهایی رزرو کنند یا به عنوان یک جلسه در هر دوره. می توانید از وقت خود استفاده کنید و با فراگیران خود در مورد اهداف آنها صحبت کنید ، بازخورد فردی ارائه دهید و آنها را به سمت دوره هایی راهنمایی کنید که ممکن است به آنها کمک کند. حتی ممکن است برای دوره های جدیدی که می توانید ارائه دهید ایده بگیرید!

  1. بر جامعه تمرکز کنید.

هیچ کس نمی تواند برای یادآوری مطالب یادگیری یک عمر وقت صرف کند – اما یک جامعه می تواند. آنها همچنین پشتیبانی را ارائه می دهند ، به سوالات پاسخ می دهند و انگیزه ای را برای یادگیرندگان ایجاد می کنند تا با وجود هرگونه جاده ای که در طول مسیر با آنها روبرو می شوند ، بار سنگینی را از دوش شما بردارند.

شما می توانید نه تنها با ایجاد یک بستر ، بلکه با مشارکت خود در آن ، تعیین رهبران جامعه و حتی ایجاد چالش های گروهی که به همه امکان شرکت در آن را می دهد ، از جامعه خود پشتیبانی کنید. پس از مدتی ، خواهید دید که بسیاری از دانش پذیران بیش از هر چیز برای وفاداری هایی که در این گروه ایجاد کرده اند ، باقی می مانند.
یادگیرندگان مادام العمر یک هویت حول علایق خود می سازند. برنامه شما باید آنها را پشتیبانی کند.
بسیاری از دوره های یادگیری مادام العمر در مورد قبولی در یک آزمون یا گرفتن گواهینامه نیستند – آنها در مورد هویت هستند. دانش پذیران، خود را با توجه به چیزی که در حال مطالعه آن هستند تعریف می کنند. بنابراین ، به عنوان مثال ، کسی نمی گوید “من فرانسوی یاد می گیرم” ، میگوید “من یک زبان آموز هستم” ، یا “من پیانو یاد می گیرم” ، میگوید “من یک نوازنده هستم” یا ” من در حال یادگیری تکواندو هستم ” میگوید” من یک رزمی کار هستم. “

مشاهده خواهید کرد که هر یک از این موارد مشترک هستند: برای حفظ و افزایش مهارت به تمرین مداوم نیاز دارند. یا به بیان دیگر ، آنها یادگیری را به یک عادت تبدیل می کنند. و اگر می توانید به فراگیران خود کمک کنید تا عادت و هدف اصلی زندگی خود را ایجاد کنند ، آنها مادام العمر با شما خواهند بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: