آیا به دنبال یک استراتژی موثر مشکل محور برای دوره آموزش الکترونیکی بعدی خود هستید؟
در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد نحوه اعمال اصول آموزش مریل در آموزش الکترونیکی بدانید را به اشتراک میگذاریم.
راهنمای قطعی اصول آموزش مریل
اصول آموزش مریل توسط M. David Merrill، محقق و معلم برجسته آموزشی پایه گذاری شد.
پنج اصل اساسی وجود دارد که بر یادگیری مبتنی بر وظیفه متمرکز است. او پیشنهاد می کند که تجربیات یادگیری واقعاً مؤثر ریشه در حل مسئله دارند.
فراگیران آنلاین باید به طور فعال با محتوای آموزش الکترونیکی تعامل داشته باشند تا بتوانند اطلاعات را به طور کامل درک کنند و آن را در دنیای واقعی به کار ببرند.
این شامل یک فرآیند چند مرحله ای فعال سازی، نمایش، یکپارچه سازی و سایر اجزای ضروری است.
در اینجا ۵ نکته برای استفاده از اصول آموزش مریل در طراحی دوره آموزش الکترونیکی آورده شده است.
هر کدام جنبه متفاوتی از این رویکرد طراحی آموزشی کاربردی را پوشش می دهد.
۱٫ نشان دادن
اولین مورد از اصول آموزش مریل، نمایش است. یادگیرندگان آنلاین با دیدن یک مثال اصلی می توانند اطلاعات را به طور موثرتری جذب کنند.
به عنوان مثال، یک نمایش تصویری از کار که هر مرحله را مشخص می کند، و رفتارها و مهارت های مرتبط را بررسی می کند.
برای استفاده از اصل نمایش در طراحی دوره آموزش الکترونیکی خود، ممکن است اضافه کردن ویدیوهای آموزش الکترونیکی، آموزش های آموزشی آنلاین، یا حتی اینفوگرافیک های آموزش الکترونیکی غنی از تصویر را در نظر بگیرید که ایده های اصلی را به نمایش می گذارد.
فراگیران آنلاین شما باید بتوانند مفاهیم را در عمل ببینند تا به طور کامل موضوع را درک کنند.
همچنین به آنها اجازه می دهد تا زمینه های بهبود را شناسایی کنند. به عنوان مثال، مهارت هایی که ممکن است برای بهبود مهارت کار نیاز داشته باشند.
۲٫ درخواست کنید
فراگیران آنلاین باید اطلاعات و مهارت هایی را که آموخته اند به کار گیرند تا از مزایای کامل دوره آموزش الکترونیکی بهره مند شوند.
بر اساس اصول آموزش مریل، این به شکل حل مسئله تعاملی و عملکرد تکلیف است.
به عنوان مثال، یادگیرندگان آنلاین تشویق می شوند تا هر مرحله از کار را به تنهایی انجام دهند.
این به آنها این توانایی را میدهد که چالشها و موانع را از نزدیک ببینند. سپس آنها تمام دانش و تجربه لازم را برای حل مشکل در دنیای واقعی دارند.
در آموزش الکترونیکی، این ممکن است شامل سناریوهای شاخه ای یا پروژه های همکاری گروهی آنلاین باشد که مشکل محور هستند.
مانند حل یک معمای مطالعه موردی، یا استفاده از مهارت های آنها برای حل تعارض.
۳٫ فعال کنید
کسب اطلاعات کافی نیست فراگیران آنلاین همچنین باید بتوانند آن را به دانش از قبل موجود و طرحواره های ذهنی مرتبط کنند.
به عبارت دیگر، بر پایه دانش فعلی خود، که به عنوان داربست نیز شناخته می شود، ایجاد کنند.
این همچنین شامل تجربیات گذشته است که به موضوعی که اکنون در حال بررسی آن هستند مربوط می شود.
هر چیزی که آنها یاد گرفته اند، معنی و ارتباط ایده ها یا مفاهیم جدید را افزایش می دهد.
به عنوان مثال، مهارت ها و اطلاعاتی که در دوره قبلی جذب کرده اند به آنها کمک می کند تا یک کار را با موفقیت انجام دهند.
راههای مختلفی برای گنجاندن این اصل در طراحی دورههای آموزش الکترونیکی شما وجود دارد، مانند افزودن مثالهای واقعی، شبیهسازیها و داستانهایی که قدیمی را با جدید ترکیب میکنند.
۴٫ یکپارچه سازی
اینجاست که شخصی می شود. اصل یکپارچگی به معنا و زمینه مربوط می شود. فراگیران آنلاین باید این شانس را داشته باشند که مهارت ها یا دانش جدید خود را در زندگی روزمره خود ادغام کنند.
این ممکن است شامل دستکاری دانش نیز باشد. به عنوان مثال، توانایی به کارگیری اطلاعات به روش های جدید یا نوآورانه برای دستیابی به اهداف و مقاصد.
ادغام همچنین به بهبود انگیزه آنها کمک می کند، زیرا یادگیرندگان آنلاین این قدرت را دارند که ببینند آموزش آنلاین آنها چگونه به مزایای دنیای واقعی منجر می شود.
۵٫ درگیر شوید
شاید بتوان گفت که این اصل ستاره است. این شامل یادگیری وظیفه محور است که فراگیران آنلاین را تشویق می کند تا با محتوای آموزش الکترونیکی درگیر شوند.
آنها باید از همه چیزهایی که یاد گرفته اند برای حل مشکل و اتصال آن به برنامه های کاربردی دنیای واقعی استفاده کنند.
فراگیران آنلاین این فرصت را دارند که تمام جنبه های مسئله را بررسی کنند و سپس راه حل های ممکن را به خوبی انتخاب کنند.
این را می توان به روش های بی شماری انجام داد. از کار با یکدیگر در گروههای آنلاین برای دیدن چیزها از دیدگاههای مختلف تا مشارکت مستقل در سناریوهای تعاملی.
نکته کلیدی درگیر کردن و ایجاد انگیزه در فراگیران آنلاین است تا آنها نقش فعالی در فرآیند یادگیری ایفا کنند، به جای اینکه در حین ارائه اطلاعات بیکار بنشینند.
اصل مشارکت همچنین تصریح می کند که سطح دشواری باید با نیازهای یادگیرندگان و تجربیات گذشته هماهنگ باشد.
به عنوان مثال، مبتدیان ممکن است نیاز داشته باشند که با اصول اولیه شروع کنند تا به تدریج دانش خود را ایجاد کنند، در حالی که فراگیران آنلاین با تجربه تر می توانند به جنبه های پیشرفته کار یا مشکل، مانند جستجو در مهارت ها یا دانش مرتبط، به منظور ابداع راه حل های جایگزین بگذرند.
به کارگیری اصول آموزش مریل در آموزش الکترونیکی
یک عنصر حیاتی که هرگز نباید نادیده گرفته شود، بازخورد به موقع آموزش الکترونیکی است.
فراگیران آنلاین باید بتوانند زمینه های بهبود را شناسایی کنند تا بتوانند به طور مؤثرتری در محیط های واقعی مشکل را حل کنند.
بنابراین، مربیان و تسهیلگران آنلاین باید انتقاد سازنده ارائه کنند و مهارتها یا اطلاعاتی را که نیاز به توجه بیشتری دارند برجسته کنند، و همچنین مواد آموزشی آنلاین تکمیلی را برای گسترش درک خود توصیه کنند.
برای مثال، از دانش پذیران آنلاین بخواهید در سناریوها یا شبیه سازی های آموزش الکترونیکی شرکت کنند.
سپس بازخورد فوری آموزش الکترونیکی را بر اساس عملکرد آنها ارائه دهید. این مداخلات به آنها اجازه می دهد تا رفتارهای عملکردی خود را بهبود بخشند تا از اشتباهات مشابه در آینده جلوگیری کنند.
تمایز بین اصول آموزش مریل و یادگیری مبتنی بر مشکل
اگرچه اصول آموزش مریل شباهت هایی با سایر رویکردهای مبتنی بر مشکل دارد، اما یک تمایز کلیدی وجود دارد.
اصول آموزش مریل شامل نمایش و پشتیبانی بیشتر به منظور ایجاد تدریجی دانش و تجربه است.
به عنوان مثال، فراگیران آنلاین می توانند کمک و بازخورد مورد نیاز خود را دریافت کنند تا زمانی که مهارت های خود را توسعه دهند و پایگاه دانش خود را به اندازه کافی گسترش دهند.
توجه به این نکته ضروری است که اصطلاح «مشکل» بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، معانی مختلفی دارد. در واقع، مریل پیشنهاد می کند که طیف متنوعی از فعالیت ها و کاربردها را در بر می گیرد.
با این حال، این باید یک کار کامل باشد که شامل «تصویر بزرگ» باشد، نه گامهای فردی یا ایدههای مرتبط با مشکل.
علاوه بر این، وظیفه باید بر روی یک چالش یا موقعیت واقعی در دنیای واقعی متمرکز شود تا واقعاً معنادار و مؤثر باشد.