همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، لازم است دوباره بگوییم: حرفه طراحی آموزش هر ساله در حال رشد است!
دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که بیشتر آنها به دلیل تغییر فرهنگ از آموزش دقیق مبتنی بر مربی به دوره های آنلاین است.
طراحی آموزشی همیشه وجود دشته است، بدون شک قبل از اینکه ما حتی آن را “طراحی آموزشی” بنامیم.
در حالی که امروزه این اغلب مترادف با یادگیری و ایجاد برنامه آموزشی است، طراحی آموزشی ریشه در جای دیگری دارد.
اگر درگیر این صنعت هستید، ممکن است به اینفوگرافی زیر (ایجاد شده توسط Origin ELearning) علاقه مند باشید. این تصویر، تاریخچه مختصری از این زمینه را از دهه ۱۹۵۰ به تصویر می کشد.
طبق این نمودار، دوره طراحی آموزشی وقتی متولد شد که هم روانشناسان و هم مربیان گرد هم آمدند و برای آموزش سربازان در جنگ جهانی دوم، محتوای آموزشی را ایجاد کردند.
از آنجا موجی از تئوری و اکتشاف در علم یادگیری به وجود آمد.
همانطور که انتظار داشتید، ذهن های بزرگی مانند اسکینر، گگن و گلاسر کمک کردند تا پایه و اساس آنچه که اکنون همه از آن به عنوان طراحی آموزشی یاد می کنیم، ایجاد شود.
در مراحل ابتدایی، طراحی آموزشی به صورت تئوری به خاک سپرده شد.
امروزه می بینیم که این نظریه ها هنوز در ابزارها و روش های استفاده شده در بخشهای مختلف نفوذ می کنند.
برای ما جالب است که این “پدران بنیانگذار” طراحی آموزشی در مورد این حوزه امروز چه نظری دارند.
ما فکر می کنیم که آنها نسبت به مقدار کلان داده ای که می توانیم جمع کنیم وحشت داشته و سپس برای اصلاح بیشتر روش آموزش و یادگیری از آن استفاده می کنند.