اگر نویسنده هستید، احتمالاً شنیده اید که توسعه “صدای” منحصر به فرد شما چقدر مهم است.
در واقع، نویسندگان سالها تلاش می کنند تا صدای خود را کامل کنند. این اغلب به “برند” آنها تبدیل می شود.
هر چیزی که ما در قالب دیجیتال قرار دهیم دارای “صدا” است، حتی فیلم ها.
بله، ما در واقع می توانیم صداها را در یک ویدئو بشنویم، اما در این زمینه صحبت کردن درباره احساسی که مردم هنگام تماشا پیدا می کنند منطقی تر است.
شاید این ویدئو به معنای زیر بنای طنز باشد، یا شاید برای نشان دادن دانش عمیق (و بنابراین ایجاد احساس “اعتماد”) باشد.
در هر صورت این کار باید برنامه ریزی شده و عمدی انجام شود. شما نمی خواهید تصادفاً تصور اشتباهی ارائه دهید.
با تمام آنچه گفته شد، آیا تا به حال احساسی را که دوره های شما ایجاد می کنند در نظر گرفته اید؟ و مهمتر از همه، آیا با انتظارات دانش پذیر مطابقت دارد؟
بهترین راه برای دیدن چگونگی مواجهه با مطالب دوره شما، درخواست بازخورد از کسانی است که دوره را می گذرانند. فقط سوالات مربوط به موضوع را در نظرسنجی های خود بگنجانید.
ممکن است از دیدن اینکه حاضران تصور متفاوتی از آنچه شما در نظر داشتید، دارند، متعجب شوید.
اگر قبل از شروع دوره بتوانید این کار را انجام دهید، بهتر است. اما اگر از قبل برای پخش زنده برنامه ریزی شده است و اتفاق افتاده است پس مشکلی نیست، بهتر است این مسئله را دیرتر حل کنید تا اینکه هرگز حل نکنید!