چگونه رهبران تحول دیجیتال می توانند پویایی سازمانی را تغییر دهند

در مقایسه با دنیای تجارت، تحول دیجیتال در بخش آموزش در حال شتاب گرفتن است و در حال افزایش است.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه رهبران می‌توانند تغییر را در میان چالش‌ها آغاز کنند، عمل کنند و حفظ کنند.

تحول دیجیتال شروع، عمل، پایداری

تحول دیجیتال امروزه با دیجیتالی شدن آموزش، نمی‌کند در زمینه آموزش عالی K-12 باشد.

سخنرانی‌های سنتی و مسائل فیزیکی با فعالیت‌های تعاملی با درس‌های همزمان و ناهمزمان در LMS‌های مختلف جایگزین می‌شوند، به غیر از نمایش چندوجهی دانش و مهارت‌ها.

آموزش مدرسان دیگر محدود به کارگاه هایی نیست که متخصصان در کنار هم می نشینند و از یک فنجان چای لذت می برند.

در عوض، آنها در فضای مجازی با قهوه سایبری نیز ایده های حرفه ای را مبادله می کنند.

در واقع، تحول دیجیتال به طور قابل ملاحظه ای در زمینه های آموزشی مختلف با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال وقوع است.

برای رسیدن به موفقیت، باید یک تیم آموزشی مشارکتی و آینده نگر در مراحل برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی بسازیم.

نقش رهبران دیجیتال به جای تغییر یکباره، فرهنگ و آینده سازمان را تغییر می دهد.

آغازکردن

در مرحله برنامه ریزی معمولاً از تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل نیازهای فراگیران استفاده می شود.

با این حال، همه ممکن است نیازها را علیرغم شواهد محکم تصدیق نکنند، احتمالاً به این دلیل که برخی از SMEها یا مربیان کمتر جاه طلب نمی توانند این نگرانی را تکرار کنند.

به عنوان رهبران تحول دیجیتال، ما باید همیشه در این باور ثابت قدم باشیم که اگر تحول دیجیتال به درستی انجام شود، بخشی اجتناب ناپذیر از برآوردن نیازهای یادگیرندگان قرن بیست و یکم است.

برای وارد کردن تیم، می‌توان هم داستان تحولات موفقیت‌آمیز و هم نحوه وقوع آن در کلاس درس خود سرپرست تیم را با شواهد نشان داد.

تحولات موفقیت آمیز در سطوح محلی و بین المللی، همراه با دستورالعمل های رسمی، به معلمان کمک می کند تا چشم انداز و نیازهای یک تحول دیجیتال را بشناسند.

هنگامی که فرهنگ به اشتراک گذاری ساخته شد و نمونه هایی به اشتراک گذاشته شد، آنها قادر خواهند بود تحول را تجسم کنند و خود را با چشم اندازهایی که می خواهند به آن دست یابند هماهنگ کنند.

پس از توافق بر سر چشم انداز، از چرایی به چه کسی، چه چیزی، چه زمانی و چگونه می پردازیم.

می توان برنامه ریزی دقیقی از جمله نتایج تحول دیجیتال و جدول زمانی را مشخص کرد.

می‌توان برخی از موارد اختیاری را برای آن مربیان توانمند یا جاه‌طلب گنجاند، در حالی که پیش‌نیازها باید تنظیم شوند تا کل تیم بدانند اصول اولیه چیست و اگر می‌خواهند خودشان را تقویت کنند، چه کاری باید انجام دهند.

منابع مورد نیاز، هم فیزیکی و هم انسانی، ممکن است برای کاهش نگرانی کسانی که زمان بیشتری برای انطباق با این تحول نیاز دارند، مشخص شود.

یک نکته قابل توجه این است که به اشتراک گذاری تجربه می تواند موفقیت یا شکست باشد.

در طول نوآوری، موفقیت ها و ناامیدی ها وجود دارد. اشتراک‌گذاری آشکار می‌تواند به تیم در طول کار مداوم بفهماند که ناامیدی اجتناب‌ناپذیر است، اما در پایان نتیجه خواهد داد.

همین نگرش باز است که تیم را قادر می سازد اشتیاق خود را برای تحول دیجیتال به اشتراک بگذارد و مشروعیت رهبر را در رهبری تغییر تشخیص دهد.

عمل کنید

پشتیبانی مداوم نقش مهمی در ایجاد یک تیم مشارکتی و مشتاق دارد. علاوه بر کارگاه‌های آموزشی، راهنمایی فردی یا خوشه‌ای اضافی برای حمایت بهبودیافته و اصلاحی می‌تواند ارائه شود.

حتی می‌توان جلسات منظم تسهیل گری همتایان را برای تبادل ایده‌ها برگزار کرد و این جلسات می‌توانند مالکیت تحول را به تیم اعطا کنند.

.تحول دیجیتال یکباره نیست، به ویژه با توجه به عادی بودن جدید در دنیای پسا کووید، القای این ذهنیت به تیم در دراز مدت مفید خواهد بود.

هنگامی که مدرسین برای اشتراک ایده در جامعه عمل حضر پیدا کنند، پویایی سازمان پر جنب و جوش تر می شود.

از آنجایی که تحول دیجیتال به عنوان یک حرکت جسورانه بی سابقه تلقی می شود، متغیرهای زیادی مانند سبک های تدریس معلمان و سبک های یادگیری دانش پذیران وجود دارد، و حالت های یادگیری در محیط های همزمان و ناهمزمان متفاوت است.

طراحی آموزشی در آموزش عالی و K-12 نیز کاملاً متفاوت است. بررسی‌های منظم در طول اجرا به مربیان امکان می‌دهد تصویر و امکانات گسترده‌تری را ببینند و آنها را برای موج بعدی نوآوری در زمینه‌ای دیگر آماده کنند.

رویای بزرگ داشته باشید اما کوچک شروع کنید

 استفاده از کنوانسیون هایی که مربیان با آن آشنا هستند پیشنهاد می شود. به عنوان مثال، ابزارهای تألیف، مانند Nearpod، آسان‌تر شروع می‌شوند، زیرا می‌توانند از مواد پاورپوینت موجود استفاده شده توسط مربیان استفاده کنند.

به همین ترتیب، Padlet می تواند جایگزین نوشته دانش پذیران روی تخته سیاه شود.

در طول تحول، ابراز قدردانی را فراموش نکنید، و مانند یادگیرندگان، یک دگرگونی کوچک می‌تواند به آنها کمک کند تا حس موفقیت را به دست آورند، بنابراین آسان و کوچک شروع کنید و مطمئن شوید که تکه‌های آن قابل کنترل هستند.

حفظ کنید

علاوه بر اشتراک گذاری و نمایش داخلی، جشن موفقیت در سطح ملی و بین المللی از طریق وبینارها و جوامع اشتراک گذاری حرفه ای مجازی در حال حاضر بسیار رایج تر است.

دگرگونی دیجیتال به سادگی پیمودن مسیری ناشناخته است. دیدن یادگیرندگانی که خلاق‌تر از آنچه ما فکر می‌کردیم غیرمعمول نیست، و برخی تحولات ممکن است منجر به نتایج شگفت‌آوری شود که در مرحله برنامه‌ریزی برای ما ناشناخته بود و ما را به نوآوری بعدی سوق دهد.

شیمی موجود در بورس درها را به روی فرصت های توسعه فراوانی در پیش رو می گشاید، زیرا پروژه های بین نهادی احتمالاً به معنای منابع انسانی و مالی بیشتر در تحول بعدی است.

نوآوری های کوچک بعدی نیز می تواند توسط رهبران مشتاق EdTech رهبری شود.

نقش رهبران تحول دیجیتال، به جای رهبری یک نوآوری موفق یکباره، ایجاد نردبانی برای رهبران آینده EdTech و فرهنگ تحول دیجیتال در سازمان است.

با پیشنهادات بالا در مراحل برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی، مطمئن هستیم که پویایی تیم و در نهایت سازمان می‌تواند برای ایجاد فضای مجازی که واقعاً نیازهای یادگیرندگان قرن بیست و یکم را برآورده کند، تغییر ایجاد کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: