امسال سالی است که آموزش الکترونیکی به رشد خود ادامه می دهد. روند فعلی چیست؟ و ما می بینیم که آنها برای بقیه سال به کجا می روند؟
روندهای فعلی آموزش الکترونیکی چیست و آینده آنها را چگونه می بینیم؟
تا کنون، آموزش الکترونیکی بزرگتر و بهتر شده است. به نظر می رسد هیچ مانعی در این صنعت وجود ندارد – ما خلاق و مبتکر هستیم که قبلاً هرگز نبوده است.
در اینجا ۶ روند برتر آموزش الکترونیکی از سال های گذشته تاکنون آورده شده است
۱٫ آموزش خرد
امسال سازمان های بیشتری از یادگیری خرد استفاده می کنند. چرا؟ زیرا واضح است که تکههای کوچکتر یادگیری نه تنها آسانتر به کار میروند، بلکه سطوح حفظ یادگیرندگان را بهبود میبخشند و این چیزی نیست جز رویای یک مدیر یادگیری!
با ماژول های طولانی، یادگیرندگان به احتمال زیاد خسته می شوند و تعامل خود را از دست می دهند.
اگرچه ماژولها کوچکتر هستند، اما برای تأثیر بیشتر، همه آنها شیء محور هستند. این ماژولهای کوچک امکان پیادهسازی یادگیری را در دستگاههای مختلف میدهند و به راحتی تکرار میشوند و در صورت نیاز بهروزرسانی میشوند.
همچنین میتوان ماژولها را از طریق فیلمها، بازیها، آزمونها، اینفوگرافیکها و سناریوهای واقعبینانه تعاملیتر و همهجانبهتر ساخت تادانش پذیران را در جریان خود نگه دارد.
با چنین رویکرد یادگیرنده محوری، میتوانید ببینید که چرا سازمانها از یادگیری خرد در استراتژیهای خود استفاده میکنند.
۲٫ هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI اکنون یک نقطه قوت آشکار در صنعت آموزش الکترونیکی بدل شده است.
این نوآوری که به خاطر یادگیری شخصی شناخته شده است، مدیران پرمشغله یادگیری به آن نیاز داشتند.
هوش مصنوعی از مغز (ماشین) خود برای تجزیه و تحلیل رفتار یادگیرنده، از ماژول های قبلی، و نقاط قوت و ضعف آنها از هر یک استفاده می کند.
با استفاده از این داده ها، هوش مصنوعی می تواند یادگیری را با توصیه ماژول های خاص به یادگیرنده شخصی سازی کند.
هوش مصنوعی سعی می کند ماژول هایی ارائه دهد که شکاف های بین دانش پذیران را پر کند.
برای آسانتر کردن فرآیند یادگیری الکترونیکی، چتباتها میتوانند هر کار مدیریتی، از جمله ورود دانش پذیران را انجام دهند.
با در دسترس بودن رباتهای چت ۲۴ ساعته، میتوانند در صورت نیاز پاسخگوی سوالات دانش پذیر باشند.
به نظر می رسد هوش مصنوعی رویکردی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، و به دلیل حجم کاری کوچکتر و سهولت و دسترسی محض پیش بینی می کنیم که پا برجا بماند.
۳٫ گیمیفیکیشن
گیمیفیکیشن در سال ۲۰۱۸ در حال افزایش بود، اما آیا اکنون به اوج خود رسیده است یا تا سال جدید ادامه خواهد داشت؟
پیش از این ثابت شده بود که سطح تعامل و حفظ را بهبود می بخشد، اما اکنون ثابت شده است که فروش و عملکرد تجاری را نیز بهبود می بخشد.
رویکرد گیمیفیکیشن، فراگیران را برای دریافت پاداش به یک سفر یادگیری می برد. این نه تنها سطوح انگیزه را افزایش می دهد، بلکه تجربه یادگیرنده را بهبود می بخشد، رویکردی که هدف آن تغییر رفتار است.
با بازخورد شخصی، گیمیفیکیشن میتواند بینشهایی در مورد پیشرفت دانش پذیر ارائه کند و شکافها و نقاط قوت دانش را برجسته کند.
دادههای حاصل از این بینشها راهی آسان برای مدیران یادگیری جهت تعیین محتوا برای استراتژیهای یادگیری آینده است.
با اثبات مزایای بیشتر گیمیفیکیشن، به نظر می رسد که گیمیفیکیشن قوی تر خواهد شد.
۴٫ یادگیری تطبیقی
یادگیری تطبیقی رویکردی است که در چند سال گذشته شکوفا شده است. یادگیری شخصی نهایی را فراهم می کند.
از طریق آزمونهای پیشآموزشی، الگوریتمها تعیین میکنند که فراگیران باید در کدام سطح و سرعت باشند.
رویکرد یادگیری تطبیقی به جای قرار دادن همه فراگیران از طریق واحدهای یکسان، آنچه را که یادگیرندگان قبلاً میدانند و نمیدانند در نظر میگیرد.
نکته مهم در این مورد این است که دانش پذیران نباید از نشستن در ماژول هایی که از قبل به آنها اطمینان دارند خسته شوند.
آنها باید همیشه با محتوا درگیر باشند.
همچنین به این معنی است که یادگیری متمرکزتر است و همیشه باید منجر به بهبود دانش شود.
دلیلی وجود ندارد که یادگیری تطبیقی به رشد و توسعه ادامه ندهد. شخصی سازی به طور قطع در حال پیشرفت است و یادگیری تطبیقی دقیقاً به آن دست می یابد.
۵٫ ویدئو
هر روز، یک میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب تماشا میشود، جای تعجب نیست که ویدیوی آموزش الکترونیکی پر و سریع است.
برخلاف محتوای استاتیک آموزش الکترونیکی، ویدیو یادگیری را جذابتر میکند. نه تنها از نظر بصری لذت بخش تر است، بلکه می توان آن را تعاملی کرد و دانش پذیر را به یک شرکت کننده فعال تبدیل کرد.
با محتوای جذاب تر از طریق استفاده از ویدئو، سطوح نگهداری باید بالاتر باشد. با این حال، این را می توان از طریق تعامل افزایش داد.
سناریوهای واقع گرایانه، چالش ها، شخصیت ها و زمان تصمیم گیری، دانش پذیران را به سفر می برد.
اجازه دادن به آنها برای تعامل با ویدئو، فراگیران را بیشتر درگیر می کند و مهارت ها و دانش پایداری را برای زندگی در محل کار فراهم می کند.
همانطور که میتوانیم تصور کنیم، ویدیو برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود، همه باید آن را در استراتژیهای یادگیری خود بگنجانند!
۶٫ آموزش موبایلی
در عصر امروز، همه ما می خواهیم به چیزها به راحتی دسترسی داشته باشیم. چه دیدن دکتر، چه کار یا بازی.
یادگیری موبایلی به یادگیرندگان آزادی یادگیری را در جایی که میخواهند و در دستگاه شخصی خودشان میدهد.
با پلتفرمهای جدید توسعهیافته، یادگیری تلفن همراه هم یادگیرنده و هم مدیر را در ارتباط نگه میدارد. این به مدیران یادگیری اجازه می دهد تا عملکرد را ردیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که برای هر گونه سؤالی آماده هستند.
مانند ویدیو، این رویکرد برای یادگیری می تواند پویا باشد تا یادگیرندگان را درگیر کند.
پلتفرمها میتوانند از تعامل، ویدئو، هوش مصنوعی و سایر جنبههای عالی آموزش الکترونیکی استفاده کنند.
با توجه به اینکه کارمندان امروزی خواهان توسعه حرفه ای بیشتر و همچنین انعطاف پذیری هستند، یادگیری تلفن همراه قطعا به درخشش خود ادامه خواهد داد.
آینده آموزش الکترونیکی
این گرایشها امسال از خود برتری یافتهاند و یادگیری الکترونیکی را بسیار بیشتر به یادگیرندهمحور تبدیل کردهاند.
با توسعه فناوری، من فقط می توانم تصور کنم که این روندها بهتر می شوند و به ارائه آموزش الکترونیکی شخصی، در دسترس و جذاب ادامه می دهند.