منظور ما از تحقیق چیست و چگونه به ما کمک می کند تا درکمان را از مسائل را کامل کنیم؟ با تحقیقاتی که قبلاً منتشر شده است، ارائه مطلب توسط هر محق جدید می تواند کمی دلهره آور باشد. بنابراین چگونه می توان معلوم و مجهولات را در تحقیقات یافت؟
آیا تاکنون احساس کرده اید که توسط اطلاعات بیش از حد احاطه شده اید؟ تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه ادعاها و ادعاهای متقابل در مورد یک موضوع را درک کنید؟ با وجود این همه اطلاعات در مورد موضوعات مختلف ، چگونه یک فرد تازه کار می تواند حقیقت را کشف کند؟
ما اغلب با چالش تسلط بر مباحث جدید روبرو هستیم. این موضوع برای دانشجویان ، روزنامه نگاران ، فعالان و یا حتی محققانی که در ابتدای کاری جدید هستند، یکسان است.
در دنیای بمباران اطلاعات ، یافتن راه هایی برای درک ادبیات و قوانین مربوط به یک موضوع مهم است.
ما روشی مستقیم را برای افراد ایجاد کرده ایم که می توانند به یک موضوع انتخاب شده نزدیک شوند و از طریق قوانین مربوط به موضوع منتشر شده به درک درستی از موضوع برسند و همینطور در مواردی که علم همچنان دچار خلا است تحقیق و تفحص نمایند.
ما آن را یک مرور منظم کمّی ادبیات می نامیم. این اصطلاح فانتزی فقط به معنای مرور چند باره ی مقاله در مورد یک موضوع انتخاب شده است، اینکه در کجا ، چه زمانی و توسط چه کسی نوشته شده و سپس فکر کردن در مورد نتیجه ی آن که چه معنایی دارد.
پشتیبانی های آنلاینی تولید شده، تا کسانی که می خواهند این بررسی های منظم مقادیر ادبی را انجام دهند از آن بهره ببرند. این شامل فیلم ها و مقالات یوتیوب است که به طور خلاصه روش را شرح می دهد.
آنچه در این روش بسیار جالب است این است که نه فقط دانشجویان یا محققان دانشگاهی، بلکه تقریباً هرکسی می تواند از آن استفاده کند. حتی تجهیزات خاصی لازم نیست و تنها نرم افزاری مانند Microsoft’s Excel کفایت می کند. تقریباً هر موضوعی قابل بررسی است: از تغییرات آب و هوایی ، واکسیناسیون و حتی جستجوی مدارس بهتر.
کاربران می توانند به سرعت با تکنیک های مختلف ، ادعاها و مقابله با ادعاها درباره هر موضوعی را کشف کنند ، آنچه را که درست است کشف کنند و شکاف ها را پیدا کنند.
پس چگونه این کار را انجام می دهید؟
برای شروع باید ادبیات منتشر شده در مورد موضوع انتخابی خود را مرور کنید. اما کدام ادبیات و چه مقدار لازم است که بررسی کنیم؟
در یک روش داده های حاصل از مطالعات منتشر شده را جمع آوری می کنند ، داده ها را مجدداً تجزیه و تحلیل می کنند تا پاسخ های قوی تری به سوالات مهم تحقیق ارائه دهند و شکاف های دانش را شناسایی کنند.
باید راه ساده تری هم باشد؟
ما از رویکرد دیگری استفاده می کنیم ، که به طور بالقوه برای افراد عادی که می خواهند از یک ادبیات ظاهراً بی پایان استفاده کنند ، مفیدتر است.
رویکرد ما کاربران را قادر می سازد آنچه را که شناخته شده است بطور سیستماتیک شناسایی کرده و سپس با استفاده از روشهای کمّی می توانند موارد ناشناخته را ارزیابی کنند.
بررسی کمّی سیستماتیک ما شامل چهار مرحله است:
ابتدا شما به طور سیستماتیک ادبیات را برای تحقیقات اصلی (گزارش ها و مقالات منتشر شده) در مورد یک موضوع خاص جستجو می کنید. هر کسی با اتصال به اینترنت می تواند این کار را انجام دهد. ثابت شده است که Google Scholar ابزاری قابل اعتماد برای جستجوی متون منتشر شده است. فقط کافیست کلمات کلیدی خود را در مورد موضوع انتخاب شده وارد کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.
بعد ، گزارش ها و مطالعات مختلفی را که در صفحه گسترده خود پیدا می کنید وارد کنید (مانند نویسنده ، مکان ، تاریخ تحصیل ، هدف ، سوالات تحقیق و غیره).
سپس شما با استفاده از جداول و نقشه ها مقالات را خلاصه و ارزیابی می کنید – آنچه را که شناخته شده است ، و همچنین آنچه شناخته شده نیست را نشان می دهید. از نقشه های گوگل می توان برای نمایش کشورهایی که بیشترین تحقیقات در آنها انجام شده استفاده کرد. حتی می توانید جداول یا نمودارهایی از صفحه گسترده خود ایجاد کنید ، نشان دهید چه کسی بودجه را تأمین می کند یا چه یافته هایی در مورد مکان ها و موضوعات خاص گزارش می شود.
سرانجام ، می توانید یافته ها را گزارش کنید ، در یک روزنامه ، خبرنامه ، اتاق گفتگو ، وبلاگ یا حتی یک مجله علمی.
به دنبال چه چیزی هستید؟
مرور منظم کمّی ادبیات می تواند به پاسخگویی به سوالات مهمی کمک کند ، مانند:
چه کسی این موضوع را منتشر کرده است؟
تحقیق در کجا انجام شده است؟
در چه زمانی تحقیقات انجام شده است؟
تحقیق به چه سوالاتی پرداخته است؟
و آیا هیچ سوال دیگری وجود ندارد؟
از چه روشهایی استفاده شده است و چه مواردی از قلم افتاده است؟
محققان چه چیزی کشف کرده اند؟
آیا محدودیت هایی (مانند مشکلات روش ها ، تجزیه و تحلیل ها و نتایج) وجود دارد؟
چه چیزی هنوز کشف نشده است؟
این روش محدودیت هایی دارد. ممکن است برای برخی از زمینه های علوم انسانی ، معماری ، موسیقی و یا ادبیات مناسب نباشد.
این روش می تواند برای طیف وسیعی از افراد کارساز باشد: از شناسایی مزایای باغ های جامعه تا انتخاب درختان خیابانی ، از ارزیابی تأثیرات گردشگری بر پرندگان و سایر حیوانات تا ارزیابی عملکرد در معماری ، ارزیابی خطر اتومبیل های حامل علف های هرز و…
با استفاده از این روش هرکسی، از محققان دانشگاهی گرفته تا معلمان ، وکلا ، فعالان و والدین می تواند در مورد یک موضوع آگاهی بیشتری کسب کند ، به ایجاد دانش کمک کند و محدودیت های دانش فعلی را بشناسند.
آنها همچنین می توانند برای دستیابی به دانش جدید ، اولویت های خود را تعیین کنند و بیشتر ناشناخته ها را به مجهولات شناخته شده تبدیل کنند.