اتخاذ رویکرد یادگیری خرد برای آموزش شرکت‌ها: تکه‌های کوچک‌تر، بازده بیشتر

یادگیری خرد را می توان به هر یک از این روشها تعریف کرد، اما در نهایت منجر به تغییرات رفتاری قابل توجهی می شود. فراگیران به طور مداوم با هر قطعه از محتوا ارتباط برقرار می کنند، در نتیجه باعث ارتقا اطلاعات و مهارت هایشان می شود که در نهایت منجر به بهبود عملکرد در شغلشان می شود.

یادگیری خرد: ارائه مطالب به اندازه لقمه برای حمایت از یادگیری از راه دور ، بهبود حفظ کارکنان و تقویت و رشد سازمانی

آموزش آنلاین نیروی کار مهمترین نگرانی سازمانها در حوزه های مختلف صنعت است. امروزه، بخشهای تحقیق و توسعه تحت فشار زیادی قرار دارند تا آموزش را در حداقل زمان ممکن انجام دهند. در همین حال ، نیروهای کم کار نیز به دنبال راه هایی هستند که کاملاً در برنامه کاری شلوغ آنها جای بگیرد. یادگیری خرد یک راه حل موثر برای آموزش نیروی کار مدرن است. این یک رویکرد بالقوه است که قدرت ارائه بخشهای کوچکی از اطلاعات را برای تحول افراد و مشاغل در بر می گیرد. میکرو یادگیری را می توان به روش های زیر تعریف کرد:

  • محتوای کوتاه و واضح به عنوان بخشی از جلسات آموزشی طولانی، پشتیبانی از اهداف طولانی مدت کسب و کار.
  • پشتیبانی از عملکرد برای کمک به تقویت ، مانند دوره های آموزشی تکمیلی که هر زمان لازم باشد می توان به آنها دسترسی یافت.
  • یادگیری خودگردان که به دانش پذیران امکان می دهد با سرعت خود به دوره ها دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال ، پخش فیلم ها با موضوعات خاص در YouTube.
    یادگیری خرد را می توان به هر یک از این روشها تعریف کرد، اما در نهایت منجر به تغییرات رفتاری قابل توجهی می شود. فراگیران به طور مداوم با هر لقمه محتوا ارتباط برقرار می کنند ، در نتیجه باعث تغییر رفتار در زمینه ی شغلی افراد می شوند که می تواند عملکرد آنها را بهبود ببخشد. از آنجا که هر واحد محتوای خرد موضوعات مختلفی را پوشش می دهد ، اهداف متنوعی را برای یادگیری در نظر می گیرند. به عنوان مثال ، یک فیلم کوتاه قابل دسترسی در یک دستگاه تلفن همراه می تواند برای پردازنده کارمندان ، توسعه رهبری برای مدیر عامل شرکت یا پرسنل فروش استفاده شود. از یک مجموعه کوچک از منابع خردآموزی برای ارائه سناریوهای مختلف آموزشی استفاده می شود. در صورت نیاز به چیزی نوآورانه و شخصی ، محتوای خرد برای تهیه ، تحویل آسان و زود هضم است. هنگامی که یادگیری خرد از ویژگی های زیر پشتیبانی می کند ، ثابت می شود که یک راه حل ایده آل برای برآوردن نیازهای آموزشی فردی است:

محتوای کوتاه و واضح

هرچه مدت آموزش کوتاه تر باشد ، یادگیری بهتر اتفاق می افتد. مدت مشخصی برای یادگیری خرد وجود ندارد ، تعداد کمی از سازمان ها ممکن است آن را به یک دقیقه محدود کنند ، در حالی که دیگران یک جلسه ۱۰ دقیقه ای ارائه می دهند.

رشد پیشرفته تجارت

یادگیری خرد سازمانها را قادر می سازد تا نیروی کار متنوعی را در چندین مکان آموزش دهند که منجر به بهبود درآمد و کسب و کار می شود. این روش حفظ استعداد ، چه جوان و چه پیر ، را برای سازمان ها آسان می کند.

دسترسی به موقع

یادگیری خرد یک رویکرد متناسب است ، زیرا در هر مقطع زمانی اطلاعات دقیق مورد نیاز را به دانش پذیران ارائه می دهد. به عنوان مثال ، آتش نشانان می توانند مراحل به روز رسانی دانش خود را در مورد تجهیزات خاص انجام دهند. این در نهایت باعث نجات آنها از حوادث مختلف خواهد شد که آنها تجربه ای در مورد آن ندارند اما تحت آموزش قرار گرفته اند. یادگیری میکرو ، افراد را قادر می سازد تا از طریق یک فیلم یا نمودار کوتاه ، روشهای دقیق را بدست آورند و احتمال اشتباهات را در کار کاهش دهند.

رویکرد آموزشی بسیار موثر

اکثر سازمانها زمان قابل توجهی را صرف جستجوی راههایی می کنند که جلسات آموزشی کوچکی را در فعالیتهای روزمره بگنجانند. یادگیری خرد راه حل است ، زیرا به دانش پذیران کمک می کند تا به دوره های مختلف در دستگاه های همراه شخصی (تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی) خود دسترسی پیدا کنند، محتوای مربوطه را مصرف کنند و به کار خود برگردند.

فرصت های یادگیری از راه دور

یادگیری خرد همچنین به دلیل سهولت دسترسی به محتوا در هر زمان و هر مکان، فرصت های یادگیری حتی از راه دور را فراهم میکند. به عنوان مثال، مربیان می توانند یک جلسه ۳۰ دقیقه ای در ابتدای سال برگزار کنند ، و پس از آن محتوای خرد در قالب مطالعات موردی ، ارائه ها ، مصاحبه ها و موارد دیگر ارائه می شود.

سازمان ها برای تقویت توانایی دانش پذیران ، رویکرد خرد آموزی را آمیخته با روش های سنتی یادگیری در پیش می گیرند. روند پیاده سازی میکروآموز با بررسی انواع مختلف محتوا آغاز می شود. فیلم های کوتاه ، به عنوان بهترین انتخاب برای روش آموزشی در نظر گرفته می شوند. عناصر Gamified ، مانند مسابقه ها ، عنصر سرگرم کننده ای را به تجربه کلی آموزش اضافه می کنند. آن روزها گذشته است که مردم در کتابخانه به جستجوی حقایق می پرداختند. فراگیران مدرن اهل فن هستند.

میکرو یادگیری چگونگی تعامل تیم های L&D با فراگیران عصر جدید است. این یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد تغییرات رفتاری در زمان واقعی و پذیرفتن تکنیک های مختلف یادگیری است که هنوز در روش های آموزش سنتی در محل کار جاسازی نشده است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: