انتخاب یک نرم افزار طراحی آموزشی

در غیاب یک طراح آموزشی با تجربه، نرم افزار طراحی آموزشی یا ابزارهای نگارش سریع، توسعه دوره های غنی و تعاملی را برای شرکت ها آسان تر می کند.

به دنبال ابزارهای نرم افزار طراحی آموزشی هستید؟ از راهنمای ما برای نرم افزارهای تالیف دوره های محبوب استفاده کنید.

نرم افزار طراحی آموزشی کدام ابزار برای من مناسب است؟

طراحی آموزشی هنر و علم تولید آموزش الکترونیکی با کیفیت است و کلید ساخت محتوای جذاب و متقاعد کننده برای دانش پذیران است.

تجارب خوب یادگیری آنلاین با ارزیابی نیازهای یادگیرنده و تعیین نتایج مورد انتظار و سپس استفاده از تئوری یادگیری و آموزشی برای طراحی آموزش یا آموزش شروع می شود.

خوشبختانه، فراوانی نرم افزار Instructional Design و ابزارهای مرتبط، این فرآیند را آسان تر از همیشه کرده است.

چارچوب ها یا مدل هایی برای طراحی آموزشی

در حالی که انتخاب تکنولوژی آموزشی مناسب مهم است، داشتن یک استراتژی طراحی آموزشی قبل از شروع پروژه توسعه دوره آنلاین خود باید اولین قدم باشد.

اگر هنوز یکی را انتخاب نکرده اید، با انتخاب چارچوبی که برای تیم آموزشی شما بهترین کاربرد را دارد شروع کنید.

چندین چارچوب طراحی آموزشی از جمله نمونه سازی سریع، دیک و کری، SAM و مدل محبوب ADDIE در دسترس هستند.

نمونه سازی سریع یک رویکرد تکراری است که در آن یادگیری در یک چرخه طراحی-ارزیابی مستمر توسعه می یابد.

به طور مشابه، SAM، مخفف مدل تقریب متوالی، یک مدل توسعه سریع است که در آن تجزیه و تحلیل، طراحی و توسعه می‌توانند در یک زمان انجام شوند.

مدل دیک و کری که در مدارس و محیط‌های آموزشی رایج است، از ۹ مرحله استفاده می‌کنند که با شناسایی اهداف آموزشی شروع می‌شود و با انجام یک ارزشیابی جمعی ختم می‌شود.

مدل ADDIE (تحلیل، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی و ارزیابی) که در محیط‌های تجاری و سازمانی رایج است، از یک فرآیند سریالی استفاده می‌کند که در آن هر مرحله قبل از حرکت به مرحله بعدی کامل می‌شود.

برخی از سیستم‌های مدیریت یادگیری حتی چارچوب خود را قبلاً ساخته‌اند، که شروع کار را برای طراح آموزشی بسیار آسان‌تر می‌کند.

SchoolKeep از یک متدولوژی ۵ مرحله ای به نام راهنمای مبتدی برای ایجاد یک برنامه آموزشی آنلاین استفاده می کند که طراح آموزشی را از تعریف نیازهای یادگیرنده به شروع طراحی، ایجاد محتوا، بازاریابی دوره و ارائه دسترسی و در نهایت سنجش موفقیت راهنمایی می کند.

انتخاب ابزار نرم افزار طراحی آموزشی مناسب

هنگام تصمیم گیری برای استفاده از نرم افزار طراحی آموزشی، به این سؤالات فکر کنید.

سازمان شما چه مقدار می تواند بپردازد؟ گزینه های رایگان و منبع باز و همچنین نرم افزارهای تجاری را کاوش کنید.

با چه نوع فایل ها و تصاویری کار خواهید کرد؟ آیا خروجی شما به راحتی در LMS آپلود می شود؟

به چه عملکردی نیاز دارید؟ آیا در حال ایجاد ویدیو، فایل های صوتی، یا بازی سازی دوره آنلاین خود هستید؟ آیا برای ارزیابی اثربخشی محتوای خود نیاز به جمع آوری داده دارید؟

آیا محصول با آموزش یا پشتیبانی آنلاین ارائه می شود؟ یادگیری محصول چقدر آسان است؟ آیا افراد دیگری در سازمان یا شبکه شما از این ابزار استفاده می کنند؟

خلاصه ای از ابزارهای طراحی آموزشی رایج

چه به تازگی در صنعت شروع کرده اید یا به دنبال ابزارهای جدید و بهتری برای کمک به طراحی و ایجاد یادگیری آنلاین خود هستید، دانستن اینکه دیگران در جامعه آموزش الکترونیکی در مورد چه چیزی استفاده می کنند و درباره آن می نویسند مفید است.

مشارکت کنندگان در eLearningIndustry.com در صفحه وب خود در مورد ابزارهای تالیف آموزش الکترونیکی در مورد چالش ها و فرصت های پیرامون توسعه دوره ها و همچنین طیف گسترده ای از ابزارهای تالیف دوره های موجود امروزی می نویسند – از جمله این موارد:

Adobe Captivate

یک ابزار نویسندگی مبتنی بر HTML با پاسخ سریع که برای ایجاد محتوای آموزش الکترونیکی مانند نمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های نرم‌افزاری، آزمون‌های تصادفی و سناریوهای شاخه‌دار استفاده می‌شود.

سوئیت iSpring

اسلایدهای پاورپوینت را به دوره های آنلاین تبدیل می کند، آزمون ها و نظرسنجی ها را ایجاد می کند.

همچنین هنگام تدریس، سخنرانی ها یا صفحه نمایش شما را ضبط می کند و آنها را به ویدیوهای آنلاین تبدیل می کند.

شامل یک ابزار نمایش صفحه نمایش و کتابخانه شخصیت است.

SoftChalk Cloud

در درجه اول در آموزش استفاده می شود، این یک راه حل آموزش الکترونیکی با ایجاد، اشتراک گذاری و تحویل محتوا است.

محتوای موجود (ورد، پاورپوینت، فایل‌های PDF، ویدیوها) را با منابع وب (ویدئوها، ابزارک‌های وب، رسانه کتاب‌های درسی) ترکیب کنید تا ماژول‌های مبتنی بر وب تعاملی ایجاد کنید.

Articulate Studio

این برنامه طراحی شده است تا اسلایدهای پاورپوینت را به سرعت به یک دوره آنلاین تبدیل کند. آسان برای اضافه کردن آزمونها، فعالیت های تعاملی، فیلم ها و صدا.

Adobe Presenter Video Express

این برنامه به طراحان آموزشی امکان می‌دهد فیلم‌های آموزش الکترونیکی را به سرعت ایجاد کنند، نظرات خود را اضافه کنند یا نکات کلیدی را برجسته کنند.

این شامل یک ابزار ارزیابی برای پرسیدن سوالات از دانش پذیران است.

Lectora

محتوای چند رسانه ای و تعاملی برای آموزش الکترونیکی ایجاد می کند. از طیف گسترده ای از فایل های رسانه ای پشتیبانی می کند و با LMS سازگار است.

شامل یک ابزار بررسی برای SMEها برای بررسی یک دوره و ارائه بازخورد.

آپلود در وب سایت یا LMS شما نیز امکان پذیر است.

برای کسانی که می‌خواهند با ابزارهای بیشتری آشنا شوند، Capterra.com فهرست جامعی از نرم‌افزار طراحی آموزشی را در محصولات نرم‌افزاری تالیف دوره‌های برتر خود منتشر کرده است.

لیست را می توان بر اساس رتبه بندی محصول، تعدادی از کاربران، ویژگی ها و اینکه مبتنی بر ابر یا نصب است فیلتر کرد.

یک راه ساده برای شروع با همه ابزارهای خود در یک مکان

از بسیاری جهات، انتخاب‌ها برای نرم‌افزار طراحی آموزشی می‌تواند بسیار زیاد باشد، و جستجو برای ابزارهای جدید زمان‌بر است.

برخی از سیستم‌های مدیریت یادگیری اساساً نیاز به نرم‌افزار مستقل را با داشتن نرم‌افزار تألیف دوره داخلی جایگزین می‌کنند.

چارچوبی را اضافه کنید که برای کار با LMS طراحی شده است، یک کتابخانه رسانه برای میزبانی ویدیوها، ارائه ها، SCORM و سایر رسانه های خود اضافه کنید، همه آنها را در یک راه حل کامل قرار دهید، و اکنون برای تولید کارآمد کیفیت نیازی به متخصص بودن ندارید.

در واقع، سرمایه‌گذاری در یک LMS با ابزار تألیف دوره داخلی و چارچوب طراحی آموزشی ممکن است تصمیم بلندمدت بهتری برای سازمان شما باشد.

توانایی توسعه محتوای دوره و انتشار دوره خود در یک پلتفرم ممکن است منحنی یادگیری، حجم کاری شما و در نهایت هزینه های شرکت را کاهش دهد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: